Kokeillaan vielä tätä foorumia jos täältä löytyis joku viisaampi.
Vaihdoin autoni (535xd F11 2012) Atc 35l jakolaatikkoon kytkin rummun, kytkinlevyt ja uudet ravenol dtf-1 öljyt.
Laitoin auton kasaan ja lähdin koeajolle. Auto liikkui eteen ja taakse, mutta kun tuli kivetys tai käänsi renkaat linkkuun tarvitsi painaa normaalia enemmän kaasua jotta auto liikkui eteenpäi sit syttyi 4x4 ja muut vikailmotukset tauluun.
No ajattelin että johtuu kun ei oltu jakolaatikkoa kalibroitu. Otin kontista 5A sulakkeen irti jolloin auto muuttui takavetoiseksi ja ajoin auton seuraavana päivänä jakolaatikon kalibrointiin. Laitoin 5A sulakkeen takaisin. Ei onnistunu kalibrointi.
Tällöin autoon tuli aina käynnistäessä 4x4 vikailmoitus ja auto on jatkuvasti takavetoinen vaikka sulake on paikallaan. Sulake tarkistettu ok!
Epäiltiin että auto on kadottanu jakolaatikon numerosarjan (4 viimeistä numeroa) ja mahdollisesti servomoottori on mennyt rikki.
Istalla syötetty jakolaatikon 4 numeron sarja ja vaihdettu f1x 530xd käytetty servomoottori joka koodattu autoon.
Ei siltikään anna kalibroida.
Jakolaatikko avattu toisen kerran, purettu kytkin levyt ja tutkittu. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Kytkinpakka kiristyy ja vapautuu. Kasattu uudestaan
Ei anna kalibroida.
Purettu auton oma servomoottori silmällä kaikki näytti ehjältä.
Ostettu ovokolta auton omaa servomoottorin numerosarjaa vastaava servomoottori.
Ei anna kalibroida
Testerillä saatu servomoottori liikkumaan ja selkeä ääni kuuluu.
Jakolaatikko remontin yhteydessä vaihdettiin: Perän 3 puslaa ja kardaanin takimmainen kuminivel. Auto oireili ennen remonttia siten että tasakaasulla rupes auto vatkaamaan. Kaasulta kun päästi niin loppui ja taas kun antoi kaasua pikkusen niin rupes vatkaamaan.
Mitattu servon pistokkeen kaikki pinnit flexray pinneihin tulee 2-3v ja muihin 10-12v. Mitattu servon maa pinniä vasten.
Vaihdoin autoni (535xd F11 2012) Atc 35l jakolaatikkoon kytkin rummun, kytkinlevyt ja uudet ravenol dtf-1 öljyt.
Laitoin auton kasaan ja lähdin koeajolle. Auto liikkui eteen ja taakse, mutta kun tuli kivetys tai käänsi renkaat linkkuun tarvitsi painaa normaalia enemmän kaasua jotta auto liikkui eteenpäi sit syttyi 4x4 ja muut vikailmotukset tauluun.
No ajattelin että johtuu kun ei oltu jakolaatikkoa kalibroitu. Otin kontista 5A sulakkeen irti jolloin auto muuttui takavetoiseksi ja ajoin auton seuraavana päivänä jakolaatikon kalibrointiin. Laitoin 5A sulakkeen takaisin. Ei onnistunu kalibrointi.
Tällöin autoon tuli aina käynnistäessä 4x4 vikailmoitus ja auto on jatkuvasti takavetoinen vaikka sulake on paikallaan. Sulake tarkistettu ok!
Epäiltiin että auto on kadottanu jakolaatikon numerosarjan (4 viimeistä numeroa) ja mahdollisesti servomoottori on mennyt rikki.
Istalla syötetty jakolaatikon 4 numeron sarja ja vaihdettu f1x 530xd käytetty servomoottori joka koodattu autoon.
Ei siltikään anna kalibroida.
Jakolaatikko avattu toisen kerran, purettu kytkin levyt ja tutkittu. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Kytkinpakka kiristyy ja vapautuu. Kasattu uudestaan
Ei anna kalibroida.
Purettu auton oma servomoottori silmällä kaikki näytti ehjältä.
Ostettu ovokolta auton omaa servomoottorin numerosarjaa vastaava servomoottori.
Ei anna kalibroida
Testerillä saatu servomoottori liikkumaan ja selkeä ääni kuuluu.
Jakolaatikko remontin yhteydessä vaihdettiin: Perän 3 puslaa ja kardaanin takimmainen kuminivel. Auto oireili ennen remonttia siten että tasakaasulla rupes auto vatkaamaan. Kaasulta kun päästi niin loppui ja taas kun antoi kaasua pikkusen niin rupes vatkaamaan.
Mitattu servon pistokkeen kaikki pinnit flexray pinneihin tulee 2-3v ja muihin 10-12v. Mitattu servon maa pinniä vasten.
Comment