Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 Facelift 8/2013?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenojono
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 1753
    • Pohjanmaa

    F10/11 Facelift 8/2013?

    Moro

    Herätelläänpä keskustelua tulevasta faceliftista (F10/11/gt/m5). Miten muutokset vaikuttaa? Ja mitkä osista voidaan vaihtaa pre-faceliftiin?

    Linkistä lisää tietoa http://www.bimmerpost.com/tag/bmw-f10-facelift/

    Muutoksia:
    Corona valot. Tutut entuudestaan 2012 7-sarjasta
    Sivuvilkku siirtyy pellistä sivupeiliin.
    Takavalojen ulommaiseen osaan tulee kosmetiikkaa (ei kontin luukussa olevat valot)
    Etu ja takapuskuriin tulee uusi linja joka ennestään tekee agressiivisempaa lookkia. Vaikuttaa myös m-sport malleihin.
    Ohjausta hiotaan parempaan koska siitä on eniten valitettu.
    535i malliin tulossa päivitetty moottori kutosen turbolla.
    550i saa moottorikseen V8 N63Tu

    Alkaako tästä vaihtorumba lci mallin m-sport puskureihin ja vanhat myyntiin?
    Corona valoista plug and pray pakettia saanee odottaa useampi vuosi.

    Linkatkaa lisää kuvia kun tulee tai infoo osista.
    Työmatkat: E46 preface 323 4d
    Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
    Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    #2
    Ovat vaan nykyään kiireisiä noiden mallien uudistamisessa. Kun ei vielä ole ehtinyt "vanhaankaan" tottumaan.... Pistää miettimään onko tässä enää mithään järkeä?

    Originally posted by Tenojono View Post
    Moro

    Herätelläänpä keskustelua tulevasta faceliftista (F10/11/gt/m5). Miten muutokset vaikuttaa? Ja mitkä osista voidaan vaihtaa pre-faceliftiin?

    Linkistä lisää tietoa http://www.bimmerpost.com/tag/bmw-f10-facelift/

    Muutoksia:
    Corona valot. Tutut entuudestaan 2012 7-sarjasta
    Sivuvilkku siirtyy pellistä sivupeiliin.
    Takavalojen ulommaiseen osaan tulee kosmetiikkaa (ei kontin luukussa olevat valot)
    Etu ja takapuskuriin tulee uusi linja joka ennestään tekee agressiivisempaa lookkia. Vaikuttaa myös m-sport malleihin.
    Ohjausta hiotaan parempaan koska siitä on eniten valitettu.
    535i malliin tulossa päivitetty moottori kutosen turbolla.
    550i saa moottorikseen V8 N63Tu

    Alkaako tästä vaihtorumba lci mallin m-sport puskureihin ja vanhat myyntiin?
    Corona valoista plug and pray pakettia saanee odottaa useampi vuosi.

    Linkatkaa lisää kuvia kun tulee tai infoo osista.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Tenojono
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 1753
      • Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by JKK View Post
      Ovat vaan nykyään kiireisiä noiden mallien uudistamisessa. Kun ei vielä ole ehtinyt "vanhaankaan" tottumaan.... Pistää miettimään onko tässä enää mithään järkeä?
      Noo julkaisupäivänä ikää F10:llä on 3vuotta joten ei se kovin äkkiä tule.
      Tuntuu vain kun uusien autojen hinnat on niin pilvissä ja tavallisen tallaajan ulottumattomissa että päivitys tulee nopeasti. Tuohon päivitykseen mennessä e60 omistajat vasta heräävät vaihtamaan autonsa.

      Suomen autokanta taistelee ikänsä puolesta Romanian kanssa niin onhan se suuri häpeä. Autoverotus uusiin puihin imho

      Päivitys tuo toivottavasti tullessaan yhtä sporttisen/agressiivisen lookin mitä uusi 3-sarjalainen tarjoaa mutta todetaan tähän että en ole vaihtamassa ainakaan omaani. Jos järkevään hintaan saa niin vaihdan facelift osia.
      Työmatkat: E46 preface 323 4d
      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

      Comment

      • mr81
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 300
        • PK-seutu

        #4
        Eli valmistus alkaa vasta 2013 loppukesästä et silloin nykyistä f10 valmistettu yli kolmevuotta. Suomessa vaan katukuvassa noi autot vaihtuu niin hitaasti ja viivellä. Myös uudet mallit rantautuu tänne muutaman kuukauden viivellä esim. neliovinen 6sarjalainen.
        Last edited by mr81; 01-11-2012, 11:53.
        E65 730d '08 Monaco blue
        Ex: E60 523iA '08

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2323
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Tenojono View Post
          Noo julkaisupäivänä ikää F10:llä on 3vuotta joten ei se kovin äkkiä tule.
          Tuntuu vain kun uusien autojen hinnat on niin pilvissä ja tavallisen tallaajan ulottumattomissa että päivitys tulee nopeasti. Tuohon päivitykseen mennessä e60 omistajat vasta heräävät vaihtamaan autonsa.
          Noh, joo... mielestäni se on aika äkkiä. Eipä noissa niin suuria muutoksia oikeasti tapahdu että tarvitsi herätä yhtään mihinkään. Vähän väännetään muovia uuteen muotoon ja saadaan sillä löysimmät rahat taas pois. Hyvin on markkinamiehet juonensa punoneet, sanon minä. Joku normitojotisti ei varmaan huomaisi kovinkaan suurta eroa esim. E60:n ja F10 välillä. Itseasiassa en itsekään huomannut, kun pienessä parin oluen maistissa ekan kerran jouduin F10-taksin kyytiin istumaan.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • zanta
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2908
            • Oulu

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Ovat vaan nykyään kiireisiä noiden mallien uudistamisessa. Kun ei vielä ole ehtinyt "vanhaankaan" tottumaan.... Pistää miettimään onko tässä enää mithään järkeä?
            Originally posted by Tenojono View Post
            Noo julkaisupäivänä ikää F10:llä on 3vuotta joten ei se kovin äkkiä tule.
            Tuntuu vain kun uusien autojen hinnat on niin pilvissä ja tavallisen tallaajan ulottumattomissa että päivitys tulee nopeasti. Tuohon päivitykseen mennessä e60 omistajat vasta heräävät vaihtamaan autonsa.

            Suomen autokanta taistelee ikänsä puolesta Romanian kanssa niin onhan se suuri häpeä. Autoverotus uusiin puihin imho
            Romaniassa taitaa vaan olla uudempi ja hienompi autokanta, me kontataan Kreikkalaisten ja Tanskalaisten kanssa samassa autoverohelvettisuossa(Irlannissa oli kans aika HCverot)

            Mut joo E60 tuli 2003-2004 vaihteessa E60 LCI 03/2007 eli kolme vuotta siinä meni viimeksikin. Entäs E39? Taisi mennä sen samat rapiat 3 vuotta? 09/2000 ilmeisesti tuli facelifti?
            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

            eksälista:
            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

            Comment

            • Tenojono
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 1753
              • Pohjanmaa

              #7
              Kolme vuotta näyttäisi olevan vakiintunut.

              Tässä päivitystä asiaan



              Faceliftien ja uusien mallien jatkuva virta saa sen oman mallin tuntumaan joka kerta vanhemmalta. Mutta eikös nainenkin parane ajan saatossa?
              Kyllä vitosista niin hyvä e39 vieläkin tuntuu ajonautinnolta.
              Työmatkat: E46 preface 323 4d
              Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
              Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Tenojono View Post
                Kyllä vitosista niin hyvä e39 vieläkin tuntuu ajonautinnolta.
                ...Ja miksei tuntuisi? Mielestäni 5-sarjan kehityskaaren ja ehkä koko merkin - kukaties koko autoteollisuuden - huippu saavutettiin nimenomaan E39:n kohdalla. Vuosina 2002-2003. Vielä näinä päivinäkin E39 tuntuu ja näyttää aidolta "driving machine" -henkiseltä huipputuotteelta, jossa tuntuu ja näkyy aito insinööriosaaminen. Sen jälkeen tehdas on palkannut aivan liian monta ekonomia ja muuta turhaa talousihmistä "optimoimaan" (lue:pilaamaan) tuoreempien mallien laatufiilistä. Tämä näkyy ja ennenkaikkea tuntuu aivan liian selvästi varsinkin E90/E60-malleissa. Elämäni nautinnollisimmat BMW-kilometrit olen ajanut E39 528iA:lla. Sen jälkeisillä E91:llä ja kahdella E60:llä en ole tavoittanut vielä samaa omistamisen ilon tunnetta.

                F10-miehet voisivat kertoa, löytyykö uusista F-malleista E39:n kaltaista tinkimättömän laadun fiilistä, joka selvästi hukattiin vuoden 2004 jälkeen. Jos meno jatkuu samana, täytyy seuraava upgrade muuttaa downgradeksi.
                Last edited by JKK; 26-01-2013, 14:58.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Tenojono
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 1753
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by JKK View Post
                  F10-miehet voisivat kertoa, löytyykö uusista F-malleista E39:n kaltaista tinkimättömän laadun fiilistä, joka selvästi hukattiin vuoden 2004 jälkeen. Jos meno jatkuu samana, täytyy seuraava upgrade muuttaa downgradeksi.
                  F10: parhautta on vaihdelaatikko ja jo nelipyttysten riittävä teho.
                  8-vaihteinen loota on sekä auton parhautta että heikkous. Eli vaihtaa liian suuren vaihteen ja "jyryttää" eteenpäin. Eli turhia tärinöitä ja ääniä tulee liian suuresta vaihteesta. Oma suositus onkin että heti kun takuu päättyy niin käy ohjelmoimassa auton tehoiltaan suuremmaksi.

                  Faceliftin mukana tulee päivitys ohjaukseen jota on haukuttu f10 heikkoudeksi. Oma madallettu ja "ilman ohjauslisiä" oleva F10 on mielestäni tukevan jämäkkä jossa tunnen eturenkaat ja niiden suunnan. En siis pidä ylitehostetusta ohjauksesta. Tuntuma tiehen taasen on olematon. Varsinkin talvella en osaa sanoa sutiiko renkaat vai ei kun ainoa tuntuma on keltainen valo mittaristossa. Suoralla liikkeelle lähtö on kyllä uskomaton vaikka tie on todella liukas. Sutimisenesto hoitaa kyllä työnsä ja auto ei ole kertaakaan jäänyt toisten eteen. Liikenneympyrä taasen jos on vähänkään liukas niin F10 on luisussa ja luisun korjauksessa jo pienessäkin vauhdissa.

                  Eli summattuna F10 on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin E60. Mutta ellei ohjausta saa korjattua ja sähköisiä turhuuksia karsittua niin kyllä E39 on "varmempi" ajonautinto.
                  Työmatkat: E46 preface 323 4d
                  Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                  Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #10
                    Originally posted by Tenojono View Post
                    Eli summattuna F10 on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin E60. Mutta ellei ohjausta saa korjattua ja sähköisiä turhuuksia karsittua niin kyllä E39 on "varmempi" ajonautinto.
                    Eikös perusohjaus ole juurikin se pahin moka jonka auton ostossa (e39, e60, f10) voi tehdä, ainakin kun tätä foorumia lukee?
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2323
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Eikös perusohjaus ole juurikin se pahin moka jonka auton ostossa (e39, e60, f10) voi tehdä, ainakin kun tätä foorumia lukee?
                      Mä olen tuosta ollut aina täysin eri linjoilla. Pelkkä servotronic tekee mielestäni ohjauksesta "lelumaisen". Juuri sellaisen tyttö-ohjauksen joka ärsyttää mm. japanilaisissa autoissa. Mulla oli E91:ssä pelkkä perusohjaus ilman mitään ylimääräisiä ohjausoptioita, ja se olikin ainoa ko. auton pelastava tekijä että ylipäätään auto fiilistasolla tuntui joltain.

                      Aktiiviohjaushan on sitten kokonaan eri asia, joka on kyllä E60-sarjalaisissa täyttä asiaa. Eikös sen mukana tule aina väkisin myös servotronic? Mutta se muuttuva ohjausgeometria ominaisuutena aiheutti jopa pienen riippuvuuden. Sitä kaipaan todella nykyiseen x-driveeni. Ei nämä silti enää tunnu mikään sellaiselta rehelliseltä bemarilta...
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎