Announcement

Collapse
No announcement yet.

F07 5 -sarjan GT:stä kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blistes
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 18
    • Espoo

    F07 5 -sarjan GT:stä kokemuksia

    Ostosuunnitelmissa X5 tai 5 -sarjan GT

    Haku tietysti Saksasta, jolloin varusteina muutakin kuin business -sarjan kuraläpät

    Olisiko jollakin kokemuksia 5 -sarjan GT:stä? Saksassa auto on todettu 'epäonnistuneeksi', jonka vuoksi niitä saisi melko huokeasti. Suomessa auton jälleenmyyntihinnat päinvastoin korkeammat kuin farkuilla.

    Etukäteen kiittäen....
    F32 mopoversio ja CLS SB

    Ex list: E88 135i, 535d E61, 525d E61, 525d E61....911 C2 (997, 996), Boxster (987, 986), VW New Beetle Turbo S and plenty more...
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Blistes View Post
    Ostosuunnitelmissa X5 tai 5 -sarjan GT

    Haku tietysti Saksasta, jolloin varusteina muutakin kuin business -sarjan kuraläpät

    Olisiko jollakin kokemuksia 5 -sarjan GT:stä? Saksassa auto on todettu 'epäonnistuneeksi', jonka vuoksi niitä saisi melko huokeasti. Suomessa auton jälleenmyyntihinnat päinvastoin korkeammat kuin farkuilla.
    Olet varmaan ajanut tuollaisella?
    Se on nimittäin todella iso auto. Se EI ole E60, vaan F01 käytänössä. Eli alusta ja moni muu asia tulee suoraan seiskasarjalaisesta. No, jos ei koko haittaa...
    Itseä haittaisi eniten se, että BMW on julkisesti kertonut, että tuo on tehty lihaville ja huonokuntoisille Amerikkalaisille tms, jotka eivät pysty enää laskeutumaan 5-sarjalaiseen. Tai pystyvät, mutta eivät pääse sieltä ylös
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Blistes
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 18
      • Espoo

      #3
      Aamen...

      Olen ollut 5 -sarjalaisen GT:n kyydissä, ja fiilis oli kyllä hieman kaksijakoinen. Ajanut en ole mutta tiedustan tuon massiivisen koon, tai tarkemmin möhköfanttimaisen ulkomuodon. Ehkä pitäisi palata siihen mistä aloitin eli E70 -sarjan X5 eikä metsästää halvinta

      Mutta täällä Espoon rantamaisemissa jonotettaisiin Ikarus -bussiakin, mikäli se lanseerattaisiin BMW 7 GT tai Audi Q9:nä

      Taidan mennä Laakkoselle koeajelulle!
      F32 mopoversio ja CLS SB

      Ex list: E88 135i, 535d E61, 525d E61, 525d E61....911 C2 (997, 996), Boxster (987, 986), VW New Beetle Turbo S and plenty more...

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        eikös sitten F01 tai F02? Yhtä iso kuin tuo GT, mutta fiilistä ehkä enemmän?
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17509
          • Turku

          #5
          Ajanut en ole, mutta pomolla oli tuollainen runsas pari vuotta uudesta ja kyydissä olin. 150tkm ajettuna luopui, kun olisi jarrut, renkaat jne. mennyt uusiksi ja kustannukset hirvitti. Jarrutärinää valitteli... Iso ja raskas autohan tuo on eli ei varmasti ihan pienellä mene.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • mr81
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 300
            • PK-seutu

            #6
            Jotenkin niin suomalaista et ostetaan eka kallis auto jossa arvonalenema on hurjaa alussa. Sitten kun pitäisi ostaa renkaat ja alkaa tekee jarruremppaa niin on niin kallista ja uusi auto tilalle.

            Näin tossa 3sarjan GT ja omasta mielestäni näytti järkevämmältä kuin 5sarjan GT.
            E65 730d '08 Monaco blue
            Ex: E60 523iA '08

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by jaki View Post
              tuo on tehty lihaville ja huonokuntoisille Amerikkalaisille tms, jotka eivät pysty enää laskeutumaan 5-sarjalaiseen. Tai pystyvät, mutta eivät pääse sieltä ylös
              En ole lihava enkä amerikkalainen, mutta silti sapettaa mennä Bemarin lattialle istumaan. Voisivat kaikkiin malleihin nostaa penkkiä ylemmäs. Kiehtoisi 3 gt, siinäkin jakkara ylempänä kuin normaali mallissa. Ennemmin 5gt kuin seiska.
              Last edited by Bmw Master; 09-12-2013, 14:49.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #8
                "Hyvää" mutua porukalla, kun kukaan ei ole edes omistanut. Porukoilla ollu nyt about 1,5v F07 535i, jonka kävin hakemassa Berniinin seudulta Saksasta. Varusteita tuossa on mm. aktiiviohjaus, dynamic drive, comfort-jakkarat, audio-paketti, tummat lasit, 20" alut, kamerat, kaistavahdit, panoraamakatto, aktiiviset ajovalot yms. Lyhyesti sanottuna paras auto varsinkin matka-ajoon millä olen ikinä ajanut! Comfort-jakkaroista saa niin buenon ajo-asennon kaikkine sivuttaissäätöineen ja noiden ajoapurien saattelemana varsin nautinto ajaa myös. Porukka haukkuu aina GT:tä möhköksi, mutta kummasti se yleisilme muuttuu (kuten autoilla on tapana), kun panostetaan vähän ulkonäköön eli vähintään 20" näyttävät alut alle, tummat ikkunat ja listat yms. niin näyttää aika eri autolta. GT on sen verran kookas auto, että ei sitä sovi pilata millään 18" vanteilla. Sama varustelun kanssa, jos kerran on varaa ostaa tuollainen auto, niin miksei ota kunnon varusteilla eikä mitään karvahattuversioita mitä tuolla Nettiautossa nytkin pyörii.

                Kulutuksesta sen verran, että ihan positiivisessa mielessä yllätti kuten oli tarkoituskin. Edellinen E39 540iA -02 vei matkassa aina 1-2l enemmän riippuen kuormasta, kaupungissa jopa hitusen enemmän. Eli matka-ajossa kulutus on ollu tuolla bensaturbolla siellä 8-9l välimaastossa riippuen kuormasta. Onko toi nyt sitten paljon isolle ja painavalle autolle? Vähän isäukko jäi kaipailemaan 540:n alaväännön tunnetta ja moottoriääniä, mutta suorituskyvyssä mennään kuitenkin ihan samoihin.

                Sisätilat tuossa on varsinkin takana todella loisteliaat. Jää todella runsaasti jalkatilaa ja istuimet on hyvät istua. Istuimissa on vielä vähän säätöjä, niin saa varmasti mieluisan asennon taaksekkin. Vielä jos ei tummennuset ikkunoissa riitä, niin voi nostaa sähköiset sivuverhot ylös, niin saa olla ainakin rauhassa. Jos jotain miinuksia haetaan, niin oikeastaan ainoa mikä tulee mieleen, on heikon kokoinen tavaratila. Touringiin tottuneena toi GT:n takakontti tulee nopeasti täyteen varsinkin jos reissuun lähtee. Oikeastaan muita miinuksia en edes keksi.

                Käyttökuluja ei ole toistaiseksi tullut normihuoltojen lisäksi kuin uudet kesärenkaat samantien. Alkuperäisiin runflatteihin oli tullut ihme paiseita runkoon, niin ostettuun uudet ei runflatit Michelinit 20". Maksoi noin 1200€ päälle vaihdettuna ihan kivijalkakaupasta. Tietty talvikumit ja vanteet piti ostaa kanssa.

                Jos vertaa tuota F07 tuohon nykyisen koriseen X5:een, niin se vasta möhkö auto onkin. Sama homma X6:n kanssa. Käytiin noitakin isäukon kanssa koeajamassa, mutta ei oikein iskenut vaikka aiemmin ollut maastureitakin alla. Mutta makuasioita kaikki tyyni.
                Last edited by Esko; 08-10-2013, 08:36.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  En ole lihava enkä amerikkalainen, mutta silti sapettaa mennä Bemarin lattialle istumaan.
                  OT, mutta eipä ole ikinä käynyt mielessä että E39:ssä istuisin liian alhaalla. Ihan hyvin voisin istua alempanakin jos vain autosta näkisi silti hyvin ulos.

                  Originally posted by Esko View Post
                  Jos jotain miinuksia haetaan, niin oikeastaan ainoa mikä tulee mieleen, on heikon kokoinen tavaratila.
                  Mitenhän 5 GT ja 3 GT tavaratilat suhtautuu toisiinsa? 3 GT:n tavaratila näytti silmämääräisesti melko isolta, mutta voikohan olla että viitosessa ei sitten olisi sen isompi?
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 08-10-2013, 09:04.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #10
                    Eskohan tuossa kiteytti isänsä auton hyvän puolen.
                    Eli, jos ajaa 90% tai enemmän matka-ajoa, ja lisäksi takana istuu koko ajan aikuisia, tuollainen voi olla vaihtoehto seiskasarjalaiselle.
                    Varusteista nyt ei kannata leveillä, vai saako F07:aan jonkun varusteen, jota ei saisi myös 5- tai 7 sarjalaisiin, en usko.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      OT, mutta eipä ole ikinä käynyt mielessä että E39:ssä istuisin liian alhaalla. Ihan hyvin voisin istua alempanakin jos vain autosta näkisi silti hyvin ulos.


                      Mitenhän 5 GT ja 3 GT tavaratilat suhtautuu toisiinsa? 3 GT:n tavaratila näytti silmämääräisesti melko isolta, mutta voikohan olla että viitosessa ei sitten olisi sen isompi?
                      Ilmeisesti 3GT:ssä takakontti on samaa kokoluokkaa kuin 5GT:ssä eli 5GT:ssä olisi enemmän panostettu sisätiloihin. Syvähän se kontti on, mutta kovin matala ja kapea vaan paksujen verhoilujen ja laskevan katon takia. Edes oma kilpafillari ei mahtunut tuonne laskematta osaa takapenkistä, kun tuollainen menee heittämällä vaikka E39 sedanin konttiin.

                      Originally posted by jaki View Post
                      Eskohan tuossa kiteytti isänsä auton hyvän puolen.
                      Eli, jos ajaa 90% tai enemmän matka-ajoa, ja lisäksi takana istuu koko ajan aikuisia, tuollainen voi olla vaihtoehto seiskasarjalaiselle.
                      Varusteista nyt ei kannata leveillä, vai saako F07:aan jonkun varusteen, jota ei saisi myös 5- tai 7 sarjalaisiin, en usko.
                      Huoh, kyllä tuolla pyörittelee ihan mukavasti taajamassakin aktiiviohjauksen kanssa eikä tuota porukoidenkaan autoa hankittu miksikään matkalehmäksi vaan ihan päivittäiseen ajoon. Ainoastaan ulkomittojen puolesta ei nyt mahdu ihan joka rakoon, mutta eipä F10:ään ole enää mikään siro auto kokonsa puolesta nykyisille ahtaille parkkipaikoille.

                      Enkä kyllä leveillyt varusteista missään kohtaa. Kuhan totesin, että varusteiden kanssa tuollainen auto alkaa vasta olemaan elementissään. Sama pätee muihinkin BMW:n mallisarjoihin. Enkä ole väittänyt missään kohtaa, että F07:aan saisi F10:iä tai F01:stä enemmän varusteita. Olen kyllä ajanut hyvin varustelluilla F10:llä ja F01:lläkin ja ihan yhtä lailla hyviä autoja nekin. Lähinnä huvittaa sun ahdistuneisuus jotain automallia kohtaan, kun se on nyt tehty läskeille jenkeille eikä kyseistä automallia voi sen takia edes harkita. F01:een ei vissiin läskit jenkit mahdu ja F10:iin pitää olla jo urheiluvartaloinen.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Esko View Post
                        Vähän isäukko jäi kaipailemaan 540:n alaväännön tunnetta ja moottoriääniä, mutta suorituskyvyssä mennään kuitenkin ihan samoihin.
                        Missä sen vääntöeron huomaa, eikös tuossa 35i:ssä kuitenkin pitäisi olla runsaasti vääntöä jo melko alhaalta asti? Vai onko siinä kierrosalueen alussa alue missä ei tapahdu mitään, siis ohuehko vääntö ja turboviive.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          OT, mutta eipä ole ikinä käynyt mielessä että E39:ssä istuisin liian alhaalla. Ihan hyvin voisin istua alempanakin jos vain autosta näkisi silti hyvin ulos.
                          Minä istuisin E39:ssä mielellään ylempänä (toki silloin taas oviaukko yms. tökkii), autoonhan pitää nyt laskeutua/kiivetä ylös. Mutta penkki kuitenkin on nyt säädetty takareunasta alimpaan asentoon, koska ajotuntuma on mielestäni silloin paljon parempi.

                          Korkealta tuntui F10:ssä ajoasento, mutta en ole tarkemmin tutkinut millainen "tuntuma" siinä on, ehkä se on kuin pakettiautoa ajaisi vaikka kuinka säädät penkkiä.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11680
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Missä sen vääntöeron huomaa, eikös tuossa 35i:ssä kuitenkin pitäisi olla runsaasti vääntöä jo melko alhaalta asti? Vai onko siinä kierrosalueen alussa alue missä ei tapahdu mitään, siis ohuehko vääntö ja turboviive.
                            Juu paperilla muistaakseni samat väännöt ja käytännössä tehotkin about samat. Luonteeltaan vaan noi moottorit on ihan erilaisia. 540i vääntävä tasapaksu motti, kun taas 35i enempi kierroskone. Erityisesti ohittaessa huomaa eron siinä missä 540 vaihtaa jo hyvissä ajoin isommalle, niin toi 535 pyrkii pitämään kierrokset koko ajan siellä ylärekisterissä. Toki toi 8-pykäläinen automaatti vaikuttaa kanssa asiaan. Päivä päivältä nää uudet autot menee vaan sivistyneempään suuntaan eikä sellaista repimisen tunnetta enää tule, vaan veto tulee silkin pehmeästi. Vauhdin tuntu vielä uppoaa tuohon isoon massaan.

                            Comment

                            • Blistes
                              Newbiemmer
                              • Sep 2013
                              • 18
                              • Espoo

                              #15
                              Ajettu 5 ja 3 GT

                              Dodii,
                              Nyt on rullattu 5 -sarjan GT (3 tunnin ja 200 km koeajo).

                              Pakko todeta, että tuli fiilikset vuodelta 1989, jolloin Amerikan rauta oli vielä lehtijousinen ja ISO. Uskon vakaasti, että tätä autoa myydään argumenteilla - isompi kun naapurilla Tavaratila on pieni verrattuna auton julmettuun kokoon. Takapenkillä viihtyy Lappiin asti kitisemättä, ja kuskilla on hauskaa mutta yhdellä sanalla sanottuna Köyhänmiehen Ikarus, ja vertaisin isän vanhaan S -sarjan Mersuun.... Vaikea löytää segmenttiä ellei halua isompaa kuin naapurilla.

                              Ja sitten hauskaan koeajoon eli 3 -Sarjan GT. Magee auto. Tilava, ja tietyllä tapaa sporttinen peli. Huomenna otan kolleegalta 520d F10:n koeajoon,katsellaan sitten lopputulemaa.... viikonloppuna Laakkoselta X5 alle....
                              F32 mopoversio ja CLS SB

                              Ex list: E88 135i, 535d E61, 525d E61, 525d E61....911 C2 (997, 996), Boxster (987, 986), VW New Beetle Turbo S and plenty more...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎