Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535 low railpressure startatessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    E61 535 low railpressure startatessa

    E61 535d 2005.

    Ongelmana on käynnistymättömyys.
    Startin aikana presupply on 8 bar ja startissa railpressure 30 bar.
    Vika ilmestyi, kun käynnissä ollessaan kävi heikosti 6 pytyn kautta. Siellä oli hydrauliset nostajat jumissa ja aiheutti puristuspaineen puuttumisen.
    Nostajien vaihdon jälkeen puristustesti ok, mutta ei käynnisty.
    Projekti vekottimen tehty siis kansi remppa, turbot uusittu, alipaineletkut, suuttimet, hehkut ja boxi virtapiuhoineen. Egr poistettu, nokka ja kampura tunnistimet, rail anturit molemmista päistä, määrän säädin, polttoaineen suodatin ja lämmitys yksikkö, tankissa löpöä yli puolitankillista, dde/cas synkka tehty, ews synkka samoin. Määrän säätimen tulee 12v ja 3,5v
    Railille vaan ei tule löpöä. Kp pumpulle ja paluulinjasta tulee reilusti polttoainetta.

    Mistähän vikaa etsisi?
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Originally posted by alumiini View Post
    E61 535d 2005.

    Ongelmana on käynnistymättömyys.
    Startin aikana presupply on 8 bar ja startissa railpressure 30 bar.
    Vika ilmestyi, kun käynnissä ollessaan kävi heikosti 6 pytyn kautta. Siellä oli hydrauliset nostajat jumissa ja aiheutti puristuspaineen puuttumisen.
    Nostajien vaihdon jälkeen puristustesti ok, mutta ei käynnisty.
    Projekti vekottimen tehty siis kansi remppa, turbot uusittu, alipaineletkut, suuttimet, hehkut ja boxi virtapiuhoineen. Egr poistettu, nokka ja kampura tunnistimet, rail anturit molemmista päistä, määrän säädin, polttoaineen suodatin ja lämmitys yksikkö, tankissa löpöä yli puolitankillista, dde/cas synkka tehty, ews synkka samoin. Määrän säätimen tulee 12v ja 3,5v
    Railille vaan ei tule löpöä. Kp pumpulle ja paluulinjasta tulee reilusti polttoainetta.

    Mistähän vikaa etsisi?
    Olikos näissä korkeapainepumpussa joku venttiili/säädin mikä voi jumia seisomisen jälkeen? Kaverilla oli yks avk peli joskus ja se vaihtoi siihen korkeapainapumpun turhan takia. Syynä oli joku tuollainen venttiili tai säädin mikä oli jumissa ja olis vaatinut vain hiukan liikettä. :think
    Tai sitten muistan aivan väärin.
    Last edited by fraatti; 09-01-2021, 19:41.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #3
      Mitäs noiden takaa löytyy? Olisko pressure relief valve toi oikean nuolen kohdalla? Itse pumppu cp3


      Last edited by fraatti; 09-01-2021, 19:53.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • alumiini
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 163
          • Lempäälä

          #5
          Saako siihen miten muuten liikettä kuin purkamalla atomeiksi?
          Joo onhan se hieman seissyt, mutta tuon viimeisen käynnissä olon ja uudelleen startin välissä ei mennyt kuin viikko.
          Voisko tankin pumppu antaa esi paineen ok, mutta tuotto ei riitä kuitenkaan ko pumpun pyyntiin?
          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
          BMW FOREVER

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #6
            Originally posted by alumiini View Post
            Saako siihen miten muuten liikettä kuin purkamalla atomeiksi?
            Joo onhan se hieman seissyt, mutta tuon viimeisen käynnissä olon ja uudelleen startin välissä ei mennyt kuin viikko.
            Voisko tankin pumppu antaa esi paineen ok, mutta tuotto ei riitä kuitenkaan ko pumpun pyyntiin?
            Jos siellä on paine jatkuvasti startatessa niin se on silloin ok. Vika löytyy joku suutin tai kp. puolelta. Paine pitää nousta >100-150 tms bar ennenkuin suuttimet aukeavat.

            Se venttiili mitä tarkoitan vaati että se kaivetaan käsiin ja herätellään tökkimällä tms... Mahtaisiko siellä olla jousi ja kuula sisässä tms... En oo pidellyt moista käsissä koskaan.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • alumiini
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 163
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by fraatti View Post
              Jos siellä on paine jatkuvasti startatessa niin se on silloin ok. Vika löytyy joku suutin tai kp. puolelta. Paine pitää nousta >100-150 tms bar ennenkuin suuttimet aukeavat.

              Se venttiili mitä tarkoitan vaati että se kaivetaan käsiin ja herätellään tökkimällä tms... Mahtaisiko siellä olla jousi ja kuula sisässä tms... En oo pidellyt moista käsissä koskaan.
              Saako sen pois paikaltaan irrottamatta pumppua? Poitsun projekti, joten tuo kuva käytännössä ei aukee mulle.

              Katselin, että olet Tampereen seudulta. Mistä tarkemmin? Projekti makaa idiksen kupeessa, jos tarkempaa diagnosontia haluat tarjota.
              Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
              BMW FOREVER

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #8
                Originally posted by alumiini View Post
                Saako sen pois paikaltaan irrottamatta pumppua? Poitsun projekti, joten tuo kuva käytännössä ei aukee mulle.

                Katselin, että olet Tampereen seudulta. Mistä tarkemmin? Projekti makaa idiksen kupeessa, jos tarkempaa diagnosontia haluat tarjota.
                En osaa sanoa tuosta tarkemmin koska en ole purkanut sitä itse pois. Yvllä voi kysyä muuta.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #9
                  edit. ps eikö joku mode siirtäisi tämän tuonne E60 osastolle...?

                  Tuosta näkyy tuon sijainti, kuvassa määränsäätimen yläpuolella.


                  Tässä video missä tuo korkeapainepumppu otetaan irti. Näyttäisi siltä että tuonne ei ole mitään asiaa jos korkeapainepumppu ei ole irti.



                  Itse venttiilin virka taitaa olla tuollainen:
                  The M57 also has a pressure relief valve on the inlet line from the filter to the CP1. This bypasses fuel into the direct return. The valve limits the inlet pressure to between 2 and 3 Bar, and prevents hydrodynamic noise in the pumps.

                  Tässä videossa on selitetty toiminta tarkemmin.


                  En tiedä onko vika tuossa vai jossain muualla...

                  Joskus aikoja sitten tein tuollaisen litanian mitä pitää olla kunnossa että auto käynnistyy. Vaadittava paine olikin 250bar.


                  Solenoidisuuttimista voi mitata paluuvuodon. Pietzoista ei.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #10
                    Alkoi vielä epäilyttämään koko juttu kun näin tuon toimintaperiaatteen.
                    Jostain dodgefoorumilta tuli vastaan että miten tuon pitäisi käyttäytyä jos tuo COV(cascade overflow valve) vioittuu. Saattaa olla että vika on nyt jossain muualla.

                    "Spoke to Todd and he explained that it is as straight as it seems, in addition he mentioned that the COV rarely fails and when it does the symptoms are that the engine will run and shut down shortly after starting it."

                    Periaatteessa jousen pitäisi kuoleentua jotta se laskisi paineen liian aikaisin.

                    Täällä oli venttiilin toiminta käyty vielä tarkemmin läpi.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #11
                      Originally posted by fraatti View Post
                      edit. ps eikö joku mode siirtäisi tämän tuonne E60 osastolle...?

                      Tuosta näkyy tuon sijainti, kuvassa määränsäätimen yläpuolella.


                      Tässä video missä tuo korkeapainepumppu otetaan irti. Näyttäisi siltä että tuonne ei ole mitään asiaa jos korkeapainepumppu ei ole irti.



                      Itse venttiilin virka taitaa olla tuollainen:
                      The M57 also has a pressure relief valve on the inlet line from the filter to the CP1. This bypasses fuel into the direct return. The valve limits the inlet pressure to between 2 and 3 Bar, and prevents hydrodynamic noise in the pumps.

                      Tässä videossa on selitetty toiminta tarkemmin.


                      En tiedä onko vika tuossa vai jossain muualla...

                      Joskus aikoja sitten tein tuollaisen litanian mitä pitää olla kunnossa että auto käynnistyy. Vaadittava paine olikin 250bar.


                      Solenoidisuuttimista voi mitata paluuvuodon. Pietzoista ei.

                      Virallisesti ei, mutta onnistuu ihan hyvin piezoistakin kun laittaa istalla ilmaustoiminnon päälle = siirtopumppu päälle. Toinen konsti on laittaa auto käyntiin tai startata.
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by vexu524tdic View Post
                        Virallisesti ei, mutta onnistuu ihan hyvin piezoistakin kun laittaa istalla ilmaustoiminnon päälle = siirtopumppu päälle. Toinen konsti on laittaa auto käyntiin tai startata.
                        Oletko koittanut itse menestyksekkäästi tuota? Samalla tavalla solikoiden kanssakin pyöritellään startilla tai käynnistetään auto.

                        Suuttimien paluuputkien väliin tarvisi saada tiivis linja jotta sinne voi muodostua paine ja jokaisen suuttimen väliin tarvisi myös joku läpinäkyvä astia mistä todeta vuoto? Solenoideissa helppo juttu kun painetta ei tarvita.

                        Joskus etsin paluulinjan liittimiä ja totesin että niitä löytyy heikosti mistään ja tuo alkuperäinen linja on melko arvokas. En kovin herkästi raskisi silputa sitä.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • alumiini
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 163
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by fraatti View Post
                          edit. ps eikö joku mode siirtäisi tämän tuonne E60 osastolle...?

                          Tuosta näkyy tuon sijainti, kuvassa määränsäätimen yläpuolella.


                          Tässä video missä tuo korkeapainepumppu otetaan irti. Näyttäisi siltä että tuonne ei ole mitään asiaa jos korkeapainepumppu ei ole irti.



                          Itse venttiilin virka taitaa olla tuollainen:
                          The M57 also has a pressure relief valve on the inlet line from the filter to the CP1. This bypasses fuel into the direct return. The valve limits the inlet pressure to between 2 and 3 Bar, and prevents hydrodynamic noise in the pumps.

                          Tässä videossa on selitetty toiminta tarkemmin.


                          En tiedä onko vika tuossa vai jossain muualla...

                          Joskus aikoja sitten tein tuollaisen litanian mitä pitää olla kunnossa että auto käynnistyy. Vaadittava paine olikin 250bar.


                          Solenoidisuuttimista voi mitata paluuvuodon. Pietzoista ei.
                          Kyllä tuon videon perusteella voisi sanoa, että tuon venttiili jousi jumittelee.
                          Tuon sinun erillisen vian diagnosointi postauksen ainoa mahdollisuus on itse kp pumppu.
                          Suuttimet takuu korjatut ja koodattu (myös toimi ennen vikaa)
                          Railpaineanturit molemmista päistä rail uusittu.
                          Nokka ja kampiakseli asento tunnistimet uusittu oem osilla.
                          Määränsäätöventtiili uusittu.
                          Siirto paine 8 bar, suodatin ja lämmitys yksikkö uusittu. Letkussa ei kuplia.
                          Sulakkeet tarkistettu, releet tarkistettu naksuttelemalla suoralla virralla.
                          EVS ja cas synkat dde tehty uusiks.

                          Täytyy jostain etsiä nuo pumpun irrotus työkalut, kun kelit lämpiää. Kyseessä piha projekti ei tallia.
                          Jos vaihtaa kp pumpun, niin samalla vaihdetaan R90 pumppuun, jos löytyy kohtuu hintainen.

                          Ps. Hups, joo väärässä ryhmässä. Mode vois siirtää.
                          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                          BMW FOREVER

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            #14
                            Originally posted by fraatti View Post
                            Oletko koittanut itse menestyksekkäästi tuota? Samalla tavalla solikoiden kanssakin pyöritellään startilla tai käynnistetään auto.

                            Suuttimien paluuputkien väliin tarvisi saada tiivis linja jotta sinne voi muodostua paine ja jokaisen suuttimen väliin tarvisi myös joku läpinäkyvä astia mistä todeta vuoto? Solenoideissa helppo juttu kun painetta ei tarvita.

                            Joskus etsin paluulinjan liittimiä ja totesin että niitä löytyy heikosti mistään ja tuo alkuperäinen linja on melko arvokas. En kovin herkästi raskisi silputa sitä.

                            Olen koittanut itse, linkin takaa löytyy videon pätkä testauksesta.

                            Vastapainetta ei tarvita, huono suutin paljastuu ilmankin.

                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Tuleeko suuttimille jatkuva virta?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎