Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 Varusteista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 938
    • Kemi

    G31 Varusteista?

    Mitä varusteita todettu toimiviksi ja mitä ilman et autoa ostaisi?

    Olen laittamassa G31 jotenka tullut tässä selattua eri yksilöiden varustelistoja ja pähkäillyt mitä sitä haluais auton tarjoavan.

    Tässä muutamia valintoja..

    M Sport, aivan ehdoton.
    M Aerodynamics package, piristää mukavasti ulkonäköä.
    Ambient light olis ihan mukava lisä sisustaan.
    Comfortit, pitkin hampain myös sportit.
    High gloss shadowline

    Nämähän nyt on lähinnä ihan ulkonäkösyistä valittu, mutta onko joitain ajoon vaikuttavia varusteita mitkä ehdottomia tai ainakin mainitsemisen arvoisia?
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92
  • heksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 331
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Jookuj View Post
    Mitä varusteita todettu toimiviksi ja mitä ilman et autoa ostaisi?

    Olen laittamassa G31 jotenka tullut tässä selattua eri yksilöiden varustelistoja ja pähkäillyt mitä sitä haluais auton tarjoavan.

    Tässä muutamia valintoja..

    M Sport, aivan ehdoton.
    M Aerodynamics package, piristää mukavasti ulkonäköä.
    Ambient light olis ihan mukava lisä sisustaan.
    Comfortit, pitkin hampain myös sportit.
    High gloss shadowline

    Nämähän nyt on lähinnä ihan ulkonäkösyistä valittu, mutta onko joitain ajoon vaikuttavia varusteita mitkä ehdottomia tai ainakin mainitsemisen arvoisia?
    Omat vaatimukset:
    - M-Sport
    - Comfort jakkarat
    - lämmitettävä ratti
    - webasto (kännykkä apilla)
    - aktiivinen vakionopeudensäädin
    - comfort access
    - Harman Kardonit (tai saa olla myös Bowers&Wilkins)
    - neliveto
    - vetokoukku
    - peruutuskamera
    Last edited by heksu; 01-07-2021, 21:04.
    Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
    Soita/txt/whatsapp 0406375197
    [email protected]

    Comment

    • ekaBMW
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 406
      • Oulu

      #3
      Jos geetä olisin laittamassa nii varmaan olis samat tai vastaavat kuin mitä äffäläiseenkin katselin plus ehkä jotain muutakin mitä g:ssä on tullut. Ulkonäkö tuunaukset ei ole minulle tärkeitä.
      - adaptiivinen vakkari
      - HUD
      - prof navi
      - comfort penkit
      - adaptive led
      - webasto
      - peruutuskamera
      - koukku
      - xDrive

      Plussaa mutta ei pakollista
      - comfort access
      - soft close (tästä tykkäsin edellisessä e-sarjalaisessa)
      - surround view
      - tuuletetut penkit
      - hieronta

      Mielellään ei (tosin äffäläisen kanssa kaikki nämä meni pieleen)
      - musta
      - vaalea sisusta
      - (panoraama)kattoluukku
      F11 530d xDrive 09/16
      Ex E60 530d xDrive A 10/08
      Ex E60 520dA 09/08 liisari
      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
      Ex Opel Kadett 1.6 -89

      Comment

      • Shuko
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 734
        • Forssa

        #4
        Pakolliset:
        - M-Sport
        - Comfortit tuuletuksella
        - Vaalea sisusta
        - Adaptiivinen vakkari
        - Webasto

        Plussaa:
        - Neliveto
        - Adaptiiviset LEDit
        - Panoraama
        - Väri jokin muu kuin musta tai harmaa
        - HUD

        Käytännössä siis paketit M-Sport, Innovation, Winter parilla lisäklikkauksella. Eli semmonen 11k € lisää.
        G31 520d M-Sport '18
        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

        Comment

        • N54
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 526
          • Satakunta

          #5
          Tutulla oli G31 nelipyöräohjauksella ja EDC-alustalla ja täytyy sanoa, että oli kyllä todella mukava ajettava 20" kitkoilla. Maantiellä oli niin poikkeuksellisen suuntavakaa menijä, että piti oikein ihmetellä että onko tämä Bemari lainkaan? Tietysti jos oma maku vaatii jotkut LOWtecit sinne alle niin sitten EDC/Adaptive alusta kannattaa varmaan unohtaa. Adaptive Driven kanssa ei tainnut saada nelipyöräohjausta?

          Ne vakio Ledajovalot on aika huonot, miellään suoraan ne parhaat adaptiiviset, ovat parhaimmistoa tehdasvaloista joilla olen ajanut, nämä umpiothan ovat eri näköiset kuin vakioissa/välimalleissa niin on helppo tunnistaakin.

          Muita pakollisia itselle olisi: Comfortit (sportteja moitittu epämukaviksi, kuskin ruumiinrakenne?), laajennettu mittaristo, laajennettu ilmastointi tai 4-alue, Pro navi, jotkut muut kuin vakio kaiuttimet, parhaimmat valot, HUD, aktiivivakkari. Loppuja sitten tilanteen mukaan, Ambient valot oli aikanaan vakio jos oli mikä tahansa Line/M-Sport. Surround Viewtä en ole ikinä itse osannut arvostaa, peruutuskamera riittää. Itse suosisin Luxury-lineä tai sitten M-Sporttia kokonaisuuden mukaan. Väriyhdistelmä tekee itselle myös jonkin verran kun sitä oikeaa aletaan hakemaan.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2287
            • Uusimaa

            #6
            Mulla on menossa jo toinen G31. Eka oli 520D ja nyt on 530d. Molemmat takavetoisena, ja ihan tarkoituksella Tässä omat havaintoni ja suositukset:

            Nykyisessä on M-alusta ja edellisessä oli normi. Suosittelen ehdottomasti M-alustaa. Normi on nimittäin hieman lullukka ja vie ajosta huomattavasti terävyyttä. Ja M-alustalla auton lookki on tasapainoisempi. Eikä M-alusta ole missään tapauksessa liian jäykkä. Pikemminkin voisi sanoa että on juuri sellainen kuin alustan pitääkin olla. En kaipaa EDC-alustaa tämän kanssa.

            Penkkien osalta täytyy sanoa, että G30-sarjalaisen normipenkit on yllättävän hyvät ollakseen normipenkit. Paljonkin paremmat kuin aikaisempien 5-mallien normipenkit. Kun taas sport-penkit ja comfort-penkit on F10/F11-mallissa selvästi paremmat kuin G-mallissa. F10:n sport-penkit oli mielestäni jopa ihan täydelliset. Kun taas G30:n sport-penkkien istuinosa on huomattavan kapea, joten vähänkin leveämmällä haitarilla varustettu kuski kokee 100% varmuudella ne epämiellyttäväksi. Ne on selvästi suunniteltu jonkun ultrajuoksijan pakaroille, joten kannattaa tehdä pitkä koeajo jos on ostamassa sport-penkillistä G-sarjalaista. Comfortit on sitten yleishyvät joissa istuinosan sivutuki on maltillisempi. Näissäkin F-mallin vastaava istuin oli parempi. Comforteissa tulee aina täydet sähkösäädöt. Itselläni on myytävänä yksi priimakuntoinen G31:n sport-penkkisatsi (puolinahat) jos jotakuta kiinnostaa.....

            M-Ratti on kivemman tuntuinen ja näköinen kuin normiratti. Vaikuttaa enemmän ajofiilikseen kuin osaa arvatakaan.

            Normihifit on surkeat. Ei niin surkeat kuin F-mallin normit mutta kuitenkin.... Puuttuvat diskantit vie stereokuvan liian alas eikä musiikinkuuntelu oikein innosta. Suosittelen minimissään HiFi-pakettia, joka saa soundin osalta jo arvosanan 8. Matchin Up7DSP + paremmat bassot upgreidaa hifi-paketin jo lähelle tai jopa samalle tasolle H&K:n kanssa.

            Mittariston osalta 6WA tai 6WB. Perusmittari on aika kämäisen näköinen. Varsinkin jos on vielä karvalakkimallin business-navi pienellä näytöllä.

            Omaan autoon kaipaan oikeastaan vain HUD:ia. Se on kyllä kiva.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1030
              • Espoo

              #7
              Sport-penkkien tilsuun en osaa sanoa muuta kuin että mun tuumakoon 38 hanuri ei ole kokenut sport-jakkaroita mitenkään huonoiksi. Comfortit aina varmasti paremmat mutta tällä mennään ja tosiaan kannattaa koeajaa ne penkitkin.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

              Comment

              • ana100
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 72

                #8
                Muutama kuukausi ajeltu ja tässä huomoita:

                - Comfort access pitäisi olla, sellaiseen kun kerran tottuu niin onhan se köyhää olla ilman
                - Vakio-"hifit" on ihan OK vaikka tätä hieman epäilinkin, normikäyttäjän radiokuunteluun ja taustamusiikkiin, varsinkin bassoiltaan yllätys, diskantti toki vaisu
                - Driving Assistant Plus on kyllä nykyaikaa, monessa halvemmassakin vakiona

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎