Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 520da Xdrive jyrinä kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ixuv
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 49
    • Kauhajoki

    G31 520da Xdrive jyrinä kiihdytyksessä

    Täällä oli jo näköjään yksi jyrinätopicci, mutta tässä tämä on täysin erilaista, joten tein oman. Eli tässä yksilössä kuuluu/tuntuu tuollaista yleensä aika lievää jyrinää/värinää kiihdytettäessä. Tämä ilmenee vain kierrosalueella n.1500-2300, eli kun kiihdytetään suht. rauhallisesti pienellä kaasulla. Heti kun kiihdytetään niin reippaasti, että kierrokset pysyy 2300:n yläpuolella, ei ilmene minkäänlaista vastaavaa oiretta. Moottorin äänikään ei mielestäni juuri kuulu kabiiniin muuten kuin tuolla kierrosalueella ja se äänikin on ehkä enemmän sellaista korin ”resonointia”, kuin itse moottorin ääntä.

    Autossa on nyt mittarissa 128tkm ja omassa ajossa ollut nyt vajaa 15tkm, käyttöön tuo on otettu 11/17. Huomasin tuon kyllä melkein heti seuraavalla viikolla kun auto ostettiin, mutta aluksi ajattelin ja välillä vieläkin, että tuo on normaalia ja johtuu siitä kun pienestä neloskoneesta on otettu ”paljon”vääntöjä alakierroksilla. Mutta viikko sitten kun oli vähän raskaampi kärry perässä, niin alkoi kyllä tuntumaan että onkohan tästä menossa jotain rikki, eli oli sen verran selvemmin havaittavissa. Normaalia vai ei?

    - G31 520da xDrive sportline
    - E36 328i sedan M sport
    - W212 E200 cdi
  • ixuv
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 49
    • Kauhajoki

    #2
    Tuli eilen vähän nostettua autoa ylös ja tutkittua löytyisikö jotain mistä tämä voisi johtua. Tällaiset havainnot:
    • Kardaanin takimmaisessa kumilimpussa jo selvästi murtumia
    • Etukardaanin ja jakovaihteiston liitoksessa (booriliitos) pieni klappi. Tämä on vissiin normaalia?
    • Tässä 520d:ssäkö ei ole alipaineohjattuja moottorin kannatinkumeja? Ainakaan letkuja ei ole kiinni??
    • Perä ainakin joskus vähän vuotanut öljyä, mutta nyt pinnassa oleva pöly vaikutti kuivalta. Olisiko vetaria käytetty joskus irti?
    • Myös vaihteiston pohjassa merkkejä pienestä öljyvuodosta. Näyttää tulevan öljynjäähdyttimen putken liitoksesta.


    Kuvia:

    - G31 520da xDrive sportline
    - E36 328i sedan M sport
    - W212 E200 cdi

    Comment

    • tjvirta
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 86
      • Espoo

      #3
      Moi,

      Vastailin tuohon toiseenkin ketjuun ja mietin josko minulla olisi sama ongelma. Kyllä minulla on mielestäni enemmän tämä kuvailemasi ongelma. Myös jos heitän vapaalle vauhdissa niin jyrinä lakkaa (moottori tyhjäkäynnille, mutta kardaani edelleen pyörii).

      Värinä tulee siinä 1500-2000kierroksen välissä. Joo, 2000kg venettä vetäessä teki mieli vetää pienemmällä vaihteella (tekisin toki muutenkin laatikkoa säästääkseni).

      Omasta vaihdettiin perän tiiviste noin 90tkm huollossa vuodon takia.....ehkä heikko kohta. Ja mulla takaveto. Viime talvena pakkasella tärisi myös tyhjäkäynnillä mielestäni reilusti......normaalista 4syl dieselin käynnistä kokemusta yli 20v . Tässä tapauksessa menee mielestäni yli "bemarin speksin". Kuitenkin homma toimii hyvin, eikä muutosta ole liiemmin tapahtunut, joten olen vaan kilometrejä niellyt laitoksella. Mun tapauksessa auto on siis edelleen hyvin toimiva ja ääni ei ole mitenkään liian rasittava, mutta kuultavissa.
      ________________________________________
      G31 520dA Business SportLine 2017

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎