Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 ohjauksen ajoittainen tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleVi
    Newbiemmer
    • Nov 2021
    • 2
    • Tornio

    G31 ohjauksen ajoittainen tärinä

    Terve

    Onko tiedossa mistä johtuu hiljaisessa vauhdissa (yleensä parkkipaikalta tai risteyksestä lähdetäessä) aiheutuva voimakas muutaman sekunnin tärinä ohjauksessa? vähän samantyylinen kuin kaistavahdissa :think

    Vaiva toistuu muutaman kerran päivässä. Vikakoodeja ei ole antanut. 120tkm mittarissa
    G31 520d touring M-sport
    F11 530d touring M-sport
    E91 318d touring M-sport
    E46 320i touring
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Yleensä ne päästävät ääntä em tilanteessa. Tärinää harvemmin. Ohjausvaihdevika siinä tapauksessa.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • juuhee
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 163
      • Pohjanmaa

      #3
      Samaa vaivaa ollu mullakin mutta tosi harvoin. Ja mikä kummallisinta niin kesällä. Johtuisko lämpötilasta. Joskus sitä tutkittiin mutta ku ei vikaa löytyny nii jäi siihen. Hammastanko vikoja näis on ollu. Jossakin vaihees tullu uudella varaosanumerolla oleva. Sitten on ohjaukseen liittyen, niin keskialuella matka ajossa joskus tuntuu pykältämistä/mutteriohjaus. Tätäkin tekee vaan kun kelit plussalla eikä siltikään aina. Mikä vuosimalli sulla? Mun 2017 ja aika ekoja G31.
      Eipä oikeen oo vakuuttanu ei tämä pirssi.

      Comment

      • EeNeljäKuus
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 136

        #4
        Mulla ollut uudesta asti 2020 G30 ja samanlaista tärinää havaittu. Nyt ilmennyt vielä aamulla lähtiessä,että ohjaus tuntuu välillä raskaammalta hetken aikaa. 150tkm mittarissa. Auto oli öljynpaineensäätimen vaihdossa ja mainitsin asiasta, mutta ei ehtineet tutkimaan sitä samalla käynnillä. Epäilen vaan, että mitään syytä tähän löytävät.
        sigpic

        Comment

        • VilleVi
          Newbiemmer
          • Nov 2021
          • 2
          • Tornio

          #5
          Kyseessä tosiaan alkupään g-sarjalaisia, ja vikaa hankala yhdistää mihinkään tiettyyn tilanteeseen, muuhun kuin hiljaiseen vauhtiin :think nytkään vikaa ei 2:een päivään ole ollut, mutta joinakin päivinä saattaa "jumitella" useammankin kerran.

          Itsellä tullu mieleen viallinen ohjaustehostin, kun hiljaisessa vauhdissa kääntäessä suuremmat voimat kyseessä, mutta ei huvittaisi ihan summissa lähteä vaihteleen

          Muutenkaan ajettavuus ei ohjauksen osalta vastaa F11, varsinkin tuulella tosi levoton ajaa.
          G31 520d touring M-sport
          F11 530d touring M-sport
          E91 318d touring M-sport
          E46 320i touring

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by VilleVi View Post
            Kyseessä tosiaan alkupään g-sarjalaisia, ja vikaa hankala yhdistää mihinkään tiettyyn tilanteeseen, muuhun kuin hiljaiseen vauhtiin :think nytkään vikaa ei 2:een päivään ole ollut, mutta joinakin päivinä saattaa "jumitella" useammankin kerran.

            Itsellä tullu mieleen viallinen ohjaustehostin, kun hiljaisessa vauhdissa kääntäessä suuremmat voimat kyseessä, mutta ei huvittaisi ihan summissa lähteä vaihteleen

            Muutenkaan ajettavuus ei ohjauksen osalta vastaa F11, varsinkin tuulella tosi levoton ajaa.

            Itse en pysty allekirjoittamaan tuota F11 paremmuutta vs. G30 levottomampi. Edellisessä F11 530D - m-sportissa oli 245/19" rengastus ja sillä oli kyllä mukava päästellä. Nykyisessä G30 m-sport ja matalalampi alusta, 20" vanteet takana 275 ja edessä 245 ja saa kyllä tosi vähillä ohjausliikkeillä ajella vaikka tie olisi urainen tai sää tuulinen. Edellisessä oli toki aktiiviohjaus niin oli siltä osalta ketterämpi.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2287
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by torx View Post
              Itse en pysty allekirjoittamaan tuota F11 paremmuutta vs. G30 levottomampi. Edellisessä F11 530D - m-sportissa oli 245/19" rengastus ja sillä oli kyllä mukava päästellä. Nykyisessä G30 m-sport ja matalalampi alusta, 20" vanteet takana 275 ja edessä 245 ja saa kyllä tosi vähillä ohjausliikkeillä ajella vaikka tie olisi urainen tai sää tuulinen. Edellisessä oli toki aktiiviohjaus niin oli siltä osalta ketterämpi.
              Itse kuvaisin kolmen F10/F11 ja kolmen G30-sarjalaisen jälkeen että F10-sarjalainen oli fiilikseltään hieman "rautakankimaisempi" jonka saattoi fiilistellä siten että oli jotenkin vakaampi menijä (lue: Volvomaisempi). G30-sarjalainen on selvästi herkemmän ja ketterämmän oloinen. Mutta samalla ohjaukseltaan vielä edellistäkin tunnottomampi. Ehdottomasti G30-sarjalaisen suurin ja heikoin lenkki on sen ohjaustuntuma. Sen saa kyllä oikeilla rengasvalinnoilla ja hyvin säädetyillä kulmilla kulkemaan melko suoraan, mutta sitä surkean tuntuista ohjausta ei mikään pelasta. Ohjausfiilikseltään ehdotttomasti yksi surkeimpia omistamiani autoja. Hintaluokka huomioiden surkein.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎