Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aurauskulmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janhunen1@hotmail.com
    Newbiemmer
    • Sep 2021
    • 19
    • Mikkeli

    Aurauskulmat






    No niin sain nuo linkit joissa pari kuvaa.
    Kävin säädättämässä aurauskulmia nelipyöräsuuntaus merkkiliike. Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy alkutilanne. Kaikki suunnilleen sinnepäin. mutta mikään ei tasan kohdallaan. Tekijä sääti taka-akselin camperit ja sen jälkeen aurausta ei voinut säätä kun säätövarat loppui ja oikea takapyörä on pahasti pielessä. Syyksi ilmoitti laite vian heidän laitteessa, ja homma oli siinä. En kuitenkaan tyytynyt tähän vaan kävin rengasliikkeessä teettämässä homman uudestaan.
    ( ensimmäinen kuva) Nyt kaikki muut olisi suurin piirtein kohdallaan, mutta takimmainen oikea pyörä, se sama, ei ole säädettävissä kohdalleen , säätövara loppu. Ihmettelen kun lähtö tilanteessa kaikki arvot oli toleransseissa vaikkakin hieman pielessä niin nyt niitä ei saada millään kohdalleen? Tuo heitto oikeassa takapyörässä on kuitenkin jotain 2,45 astetta eli 3-4mm haritusta. Syy toimenpiteiden aloittamiselle oli maantie nopeuksissa ohjauksen levottomuus. Autolla on ajettu 40 tuhatta vuosimalli 2017, eikä varmasti kolaroitu esillä olleet virmat tämän vahvistaneet, Mikä tässä hommassa mättää? Olen jättänyt palautteen merkkiliikkeeseen ja pyytänyt asian selvittämistä T.J
    Attached Files
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3297
    • Finnland

    #2
    Oiskohan tuolla vaan joku pusla väsynyt. Nehän kuitenkin alkaa väsymään ennen kuin tulee halkeimia tms. En tuon auton rakenteesta tiedä tarkemmin, mutta rakennetta tutkailemalla sen vois päätellä mikä siihen eniten vaikuttaa. Näin mutuna.

    En tiedä auton mallia, mutta varmaan tällainen rakenne https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1977
    Last edited by Jarger; 03-12-2021, 16:43.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

    Comment

    • janhunen1@hotmail.com
      Newbiemmer
      • Sep 2021
      • 19
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by Jarger View Post
      Oiskohan tuolla vaan joku pusla väsynyt. Nehän kuitenkin alkaa väsymään ennen kuin tulee halkeimia tms. En tuon auton rakenteesta tiedä tarkemmin, mutta rakennetta tutkailemalla sen vois päätellä mikä siihen eniten vaikuttaa. Näin mutuna.

      En tiedä auton mallia, mutta varmaan tällainen rakenne https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1977
      Kaikki paikat alustassa on kuuleman mukaan tarkastettu eikä niissä ole löytynyt vikaa autohan g30 530e ajettu vain 40 tuhatta. Se siinä on mielestäni vähän outo, kun lähtötilannetta katsoo kaikki on toleranssin sisällä, tosi mikään ei täysin kohdallaan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        #4
        No eihän se kolaroitu tarvitse olla, riittää kun on rengas osunut vaikka kanttariin tms. niin joku vääntynyt sen verran ettei ole enää toleranssissa. Toki siellä voi olla jotain väljääkin alustassa ja siksi ei kulmat mene kohdalleen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3297
          • Finnland

          #5
          Ei niitä oikeastaan pysty "tarkastaan" mielestäni jos joku pusla on vaan vähän väsynyt. Irrallaan kädessä voi toki verrata vääntämällä miltä tuntuu. Se kumi vaan muuttuu vähemmän pinkeäksi. Ei auta kuin vaihtaa uutta palikkaa, jos haluaa hifistellä
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

          Comment

          • janhunen1@hotmail.com
            Newbiemmer
            • Sep 2021
            • 19
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by Jarger View Post
            Ei niitä oikeastaan pysty "tarkastaan" mielestäni jos joku pusla on vaan vähän väsynyt. Irrallaan kädessä voi toki verrata vääntämällä miltä tuntuu. Se kumi vaan muuttuu vähemmän pinkeäksi. Ei auta kuin vaihtaa uutta palikkaa, jos haluaa hifistellä
            NO niin nyt on aurauskulmat sadasosa asteen tarkkuudella kohdallaan. Vikakin löytyi, säätö epäkeskopulttia käännettäessä ei oikeastaan tapahtunut mitään pientä siirtymää joka loksahti takaisin. Nyt vetivät kamperin säädön paikalleen ja kiristivät sen siihen kemper säätö ja aurauskulman säätö kompensoivat toisiaan. Nyt menee jossain vaiheessa säätötanko ja epäkeskopultti uusiksi.
            Kuka ja mikä vioittunut?
            TJMJ

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎