Laitan tähän linkin tuonne 7 sarjan puolelle kun rakenteet ja ongelmat varmaan aika pitkälle samoja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30 rengasmelun vaimennus
Collapse
X
-
Ne joilla ollut 20 tai 21 tuumaisia G30, niin kommentteja kiitos vai pitäydynkö suosiolla 18/19 tuumaisissa. Ainakaan vakio 18 ei ole ongelma.
Edit: varastin tämän keskustelun, koska koko vaikuttanee ääneen väkisinkin.Last edited by TuomoA; 13-02-2022, 21:09.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Mulla ollut kolme G31-koppaista ja tuli kokeiltua sitä aika monenlaisella setillä. Henkilökohtaiseksi suosikiksi valikoitui kesärengaskombinaatio, jossa 19" vanteilla oli Misukan Pilot Sport 4:set leveämmällä takavanteella (275-leveällä) kumilla.
G31 (pätee myös varmaan G30:seen) tapauksessa leveämpi takarengas toi ohjauksen tarkkuuteen huomattavan parannuksen. Sekä yleiseen responsiivisuuteen. Tuo tunnoton ja "innoton" ohjaus kun on mielestäni kyseisen mallin ylivoimaisesti heikoin lenkki. Jollain tavalla tuo leveä takarengas muutti tilannetta huomattavasti paremmaksi.
Ja ainakaan tuon Misukan tapauksessa leveällä takakumilla ei ollut minkäänlaista heikentävää vaikutusta uraherkkyteen. Vertailukohde oli selkeä kun minulla oli käytössä toinen samanlainen PS4-setti tasalevyisillä 19" kumeilla.
Eli jos haluaa autosta hyväntuntuisen, niin panostakaa vanteisiin, jotka eivät ole tolkuttoman painavat. Sillä on suurempi vaikutus kuin moni arvaa. Ja niille Misukan PS4 leveällä takarenkaalla. Sillä kombinaatiolla G30-sarjalaisesta saa mielestäni eniten irti. Hiljainen, vetelemätön ja erittäin hyvä ajettava kaikissa tilanteissa. Ja jotta ette luule että olen Michelinin edustaja, niin uskon että esim. GoodYearin Eagle F1 Asy5 toimii ihan yhtälailla hyvin.
Toki pitää muistaa että merkittävällä osalla autonomistajista ei ole minkäänlaisia "pers-antureita" aistia autosta näitä nyansseja ja ovat tyytyväisiä vaikka alla pyörisi 10 vuotta vanhat kiinalaiset kitkat ympäri vuoden.Last edited by JKK; 16-02-2022, 15:17.
Comment
-
-
Itellä 18” renkaat, talvella Nokian kitkat ja kesällä (tai syksyllä ehti olla kk:n) Pirellit. Eriparit edessä ja takana 245/275 renkaat, ei vetele, menee suoraan ja on hiljainen, yllättävän. Ens kesän ajelen vielä noilla 18” kesänakeilla ja sit korkeintaan 19” seuraavalle. Bemuista aiempaa kokemusta kuites useampi vuosi niin kyllä tää 530e on heittämällä hiljaisin, jopa hiljaisempi kuin f15 x5. Ei kuulu suhinoita ja rengas äänet ainakin kitkoilla todella vähäinen, miellyttävä matkakulkine530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TuomoA View PostNykyisellään autossa 18 662m vanteet ja kumit tosiaan 245/275. Toimii hyvin. Enemmän minua kuitenkin kiinnostaa nyt rengasmelu 18 vs 19 vs 20 ja jopa 21.
Mielestäni kannattaa tehdä ensin valinta että hakeeko autoonsa parasta mahdollista ajettavuutta ja käytettävyyttä, jolloin 19" leveällä takakumilla on varmasti paras valinta. Jos perusteena on maksimaalisen sporttinen (teini)lookki niin sitten vaan suoraan 21" alle.
Comment
-
-
Ei teini lookkia ikämiehelle. Ajan paljon, joten mukavuus on tärkeää. 19 vois olla paras kompromissi ulkonäön ja ajettavuuden sekä hiljaisuuden kannalta, mutta paljonko 18 häviää ajettavuudessa jos yhtään?G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Olin yllättynyt kuinka hiljainen 18 tuuman nastarenkailla g30 on. Misukan north4 koossa 225/255. Paljon nastoja mutta inhimilliset silti. Toki kesärenkaat on hiljaisemmat ja niiden ostoa tässä nyt vanteiden ohella mietin.
Ehkä kevään edetessä tulee myös laitettua hieman vaimennusmattoa autoon.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Originally posted by TuomoA View PostEi teini lookkia ikämiehelle. Ajan paljon, joten mukavuus on tärkeää. 19 vois olla paras kompromissi ulkonäön ja ajettavuuden sekä hiljaisuuden kannalta, mutta paljonko 18 häviää ajettavuudessa jos yhtään?
Esim. itse kokeilin G31:n alla 18" kokoisia Uniroyalin RainSport 5:sia, jotka olivat ajossa superhiljaiset, mutta rungoltaan katastrofaalisen löysät ja pilasivat auton ohjauksen viimeisenkin potentiaalin aivan totaalisesti. Tilalle vaihdoin samankokoiset Goodyearin Asy3:set ja auto oli sen jälkeen kuin eri planeetalta. Kuin eri auto.
Älkää tuijottako liikaa sitä rengaskokoa, vaan valitkaa laatuautoon laadukas rengas. Ja varsinkin kun G30-sarjalainen voi väärällä rengasvalinnalla todellakin korostaa kyseisen mallin ohjauksen "valuvikoja".
Ei mene pahasti pieleen kun katsoo 2-3 lehdestä testitulokset ja niiden perusteella valitsee jonkun kärkipään vaihtoehdon. Misukan ja GoodYearin tapauksessa ei mene koskaan metsään. Kiinalaista kumia en tämän tasoiseen autoon suosittele, vaikka sieltäkin voi "vahingossa" joku ihan kelpo tapaus löytyä. Ja Pirellit jättäisin myös kauppaan ellei ajosuoritteet tapahdu autobahnalla.Last edited by JKK; 20-02-2022, 00:05.
Comment
-
-
Nyt kun G11 vaihtui G30:een on tähän aiheeseen vertailu pohjaa. Vaikka mittarin mukaan(en ole mitannut) G30 on varmasti meluisampi kuin G11 on 30:n melu mielyttävämpää siten ettei ole pistemmäistä ääni lähdettä.
Suurin osa tuosta melusta kun on kohinaa.
Jossain luin että joku valitteli ulvovasta rengasmelusta. Sitä esiintyi itselläkin mutta rengaspaineiden lasku 2,8 bariin rauhoitti/poisti kokonaan tuon. Ääni on sen tyyppinen että vaimennetut renkaat varmaan auttavat tuohon asiaan.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Vaihdoin kanssa vastikään G11:n G31:hen ja aika sulattelu on ollut tuossa ajomelussa kyllä. Samaa mieltä siitä, että melun laatu on ehken miellyttävämpi kolmeykkösessä. Sellaista matalaa kuminaa, toki suhisee noi raamitkin kyllä.
Suurin takapakki tuli kyllä jousitusmukavuudessa ehdottomasti, josko G11 on aika tönkkö ilmajousineenkin niin onhan tää G31 ihan kivireki. Mistä päästään nohin renkaisiin...
Auto on siis Business Sportline -18 ja tällä hetkellä alla Nokian 18" kitkat. Olen yrittänyt pelata rengaspaineilla jos saisi edes jonkinlaista mukavuutta esiin mutta ei tunnu vaikuttavan. Hirvittää jo etukäteen iskeä alle ne 19" eripari 245/275 Misukat kesäksi, millaisen pomppulauta siitä sitten tulee
Varsinainen kysymys tähän keskusteluun onkin siis, onko kokemuksia 17" vanteista paksuilla kumeilla? Ulkonäkö on sivuseikka, ajomukavuus ensisijainen.G31 520d xDrive -18 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing Interstate 1986
Comment
-
Comment