Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e - mikä moottoriöljy…

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

Neste Pro 0W-20 M On sopivaa ja siinä lisäksi tuo lspi otettu huomioon. Olisi pari pönttöä ylim…

SUORITUSKYKYLUOKITUKSET
    API SP, SP-RC, SN PLUS, SN-RC, SN, SM, SL, SJ
    ACEA C6, C5
    ILSAC GF-6A/GF-5/GF-4/GF-3
    BMW Longlife-14 FE+
    Chrysler MS 12145
    Fiat 9.55535-GSX
    Ford WSS-M2C947-B1
    Ford WSS-M2C962-A1
    STJLR.03.5006

HYVÄKSYNNÄT
    BMW Longlife-17 FE+
    MB-Approval 229.71
    MB-Approval 229.72
    Opel OV041547

Comment

• TinoTK
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 809
      • Kirkkonummi

Originally posted by ritariässä View Post
      Ootte rohkeita kun läträätte vielä mahdollisesti goodwillin sisälle kuuluvien kulkuneuvojen moottoriöljyjen kanssa ja jos sattuukin voiteluhäiriö kohdalle...
      + tekee myymisestä mielenkiintoista, kun huollot on tehty itse tuon ikäiseen autoon.
      ///BMW M550d LCI

Comment

• Ccccc
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 112
        • Valkeakoski

Originally posted by TinoTK View Post
        + tekee myymisestä mielenkiintoista, kun huollot on tehty itse tuon ikäiseen autoon.
        Niin ostajia on tietysti erilaisia. Jos on kaksi samanlaista autoa ja toinen on "täydellä" merkkiliikkeen kirjalla eli öljyillä veivattu jotakin 30tkm jne.
        Sitten toinen potilas on "harrastajalta" joka on huoltanut itse ja täyttänyt paperille huollot niin tämä olis mun valinta kyllä. Yleensä ajeltu noin puolitetulla övaihtovälillä ja huollot suoritettu pieteetillä.
        Toki on niitäkin ketkä itse huoltavat ja ei niin kiinnosta, mutta uskon näiden toimivan enemmän vanhempien autojen kanssa.
        Työkalut M47 dampperin vaihtoon
        INPA ISTA

Comment

• VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2225
          • Vantaa

Vanhemmat ja harrasteautot juttu toki erikseen. Tuommoiset tuoreet autot yleensä menee vaihdossa liikkeeseen, kun tuoreempaan vaihdetaan, niin moni liike ei edes ota vaihdossa, jos huoltokirja puuttuu. Tai ainakin hyvitys on huonompi. Ja huoltokirjan puuttumisella tarkoitan sitä että joku on itse sinne rustannut öljyn vaihtoja yms. Ostajan/liikkeen näkökulmasta itse täytetyllä huoltokirjalla ei ole mitään arvoa. Siellähän on voitu satuilla mitä vaan. Toki tässä alkuperäisessä tapauksessa ei käy ilmi että ollaanko tässä tekemässä väli öljynvaihtoa, viemeässä määräaikaishuoltoon omilla öljyillä vai itse suorittamassa koko hommaa.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

Comment

• ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3580
            • Raisio

Originally posted by TinoTK View Post
            Kamux/Saka nämä myy kun eivät muualle kelpaa täyteen hintaan ja seuraavassa tarinassa keskustellaan kun myyvät paskaa
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• TinoTK
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 809
              • Kirkkonummi

Originally posted by VilleP View Post
              Vanhemmat ja harrasteautot juttu toki erikseen. Tuommoiset tuoreet autot yleensä menee vaihdossa liikkeeseen, kun tuoreempaan vaihdetaan, niin moni liike ei edes ota vaihdossa, jos huoltokirja puuttuu. Tai ainakin hyvitys on huonompi. Ja huoltokirjan puuttumisella tarkoitan sitä että joku on itse sinne rustannut öljyn vaihtoja yms. Ostajan/liikkeen näkökulmasta itse täytetyllä huoltokirjalla ei ole mitään arvoa. Siellähän on voitu satuilla mitä vaan. Toki tässä alkuperäisessä tapauksessa ei käy ilmi että ollaanko tässä tekemässä väli öljynvaihtoa, viemeässä määräaikaishuoltoon omilla öljyillä vai itse suorittamassa koko hommaa.
              Nimenomaan tätä tarkoitin. Ja kyllä minäkin otan mielummin sen yksilön jossa on sähköinen huoltokirja ajantasalla,
              enkä sitä jossa se ''harrastaja'' on samana päivänä tehnyt jokaikisen inspectionin.
              Ongelmat tulee nimenomaan liikkeeseen vaihdettaessa eikä niinkään yksityisten kanssa, mutta viimeiset 5 autoa varmaan on nyt mennyt liikkeen läpi.
              Eräästä F20:istä kun puuttui 2 leimaa välistä huolloista, niin Saka ei suostunut ottamaan vaihdossa ja Kamux tarjosi romutuspalkkiota vastaavan hyvityksen.
              Last edited by TinoTK; 25-04-2022, 14:24.
              ///BMW M550d LCI

Comment

• Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2550
                • Kirkkonummi

Originally posted by ritariässä View Post
                Kamux/Saka nämä myy kun eivät muualle kelpaa täyteen hintaan ja seuraavassa tarinassa keskustellaan kun myyvät paskaa
                Omalla kohdalla Kamux/SAKA tarjosivat samasta autosta olennaisesti paremmin kuin valtuutettu. Ja aivan varmasti täysin ylihuollettu F30 kyseessä, tosin ajomäärä oli n. 150tkm viimeisellä tarjontakierroksella. Mitä uudempi auto, sitä olennaisempaa on se huoltohistoria. Jos on ensimmäinen 30-50tkm aikana "unohtunut" huoltoja, niin miksi ihmeessä haluaisi tällaista n. 30-50k€ riskikohdetta? Vanhempien autojen kohdalla alkaa olemaan tietenkin vähemmän väliä.

Omalla kohdalla on moottoriin mennyt jotain, mikä täyttää vaaditut laatuluokitukset. Enemmän sitä pohtii, pitäisikö moottoria käyttää välillä kun voi mennä viikkoja putkeen, että ajetaan vain sähköllä. Ajatellaan esim. jakopäätä, kuinka pitkään kestää, että esim. jakopää valuu kohtuullisen kuivaksi?
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎