Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjauskulmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 272
    • Lähellä Tre

    Ohjauskulmat

    Hei

    Kokemuksia tai tietoa millaset kulmat kannattaa säädättää tähän ilma-alustaiseen aktiiviohjauksella (etu+takapää) olevaan GT:hen?

    Hyvällä kelillä menee suoraan ja kivasti, mutta tuulisella saa ohjastaa ja samoin korkeissa tienpaikkauksissa tuntuu outoa tempomista ja nuljumista. Renkaat alkuperäisillä M vanteilla ja 245/40x20" edessä ja 275/35x20" takana. Renkaat GY F1 Eagle XL (ei RF).

    Aika tasasesti kuluu paitsi takaa sisäreunat aika jyrkällä kulmalla kuluu. Alusta juuri tutkittu merkkiliikkeessä ja mitään välyksiä tai kulumia siellä ei ollut. Reaktiotangot eteen vaihdettu talvella ja pyöränlaakereita myös. Kulmat säädetty joskus merkkiliikkeessä, mutta arvoja en enää muista minne laitettiin :think

    Eli millasta arvoa säädätän että toimis parhaiten. Kiittää
    G08 LCI iX3 M Sport
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5270
    • Pirkkala

    #2
    En nyt vastaa varsinaisesti kysymykseen, mutta kokeile toisilla renkailla, miten ajokäytös muuttuu, vai muuttuuko.

    Ainakin paikkauksien reunoilla hakeva auto kärsii usein sopimattomasta renkaasta

    Sivutuuliherkkyys taas on joidenkin bemareiden ominaisuus
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2324
      • Uusimaa

      #3
      Kaikkien 5-sarjalaisten bemareiden tapauksessa viimeisen 15 vuotta olen saanut todeta että takarenkaiden camberit kannattaa säädättää aina niin pystyyn kuin tehtaan ohjearvoalue antaa mahdollisuuden. Eli niin pystyyn että arvot jää vielä "vihreälle". Auraukset keskelle ohjearvoja. Näillä opeilla on pärjätty E60, F10 ja G30 tapauksissa.

      Volvo S90:n suuntavakavuuteen ei G30:llä pääse millään rengaskombinaatiolla eikä millään suuntausarvoilla. Mutta lähelle pääsee oikealla rengasvalinnalla ja säädöillä. Esim. GoodYearin Eagle F1 Asy6 toimii G30:ssä äärimmäisen hyvin. Myös Michelinin PS4. GoodYear noista kahdesta paremmin.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • janhunen1@hotmail.com
        Newbiemmer
        • Sep 2021
        • 19
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Kaikkien 5-sarjalaisten bemareiden tapauksessa viimeisen 15 vuotta olen saanut todeta että takarenkaiden camberit kannattaa säädättää aina niin pystyyn kuin tehtaan ohjearvoalue antaa mahdollisuuden. Eli niin pystyyn että arvot jää vielä "vihreälle". Auraukset keskelle ohjearvoja. Näillä opeilla on pärjätty E60, F10 ja G30 tapauksissa.

        Volvo S90:n suuntavakavuuteen ei G30:llä pääse millään rengaskombinaatiolla eikä millään suuntausarvoilla. Mutta lähelle pääsee oikealla rengasvalinnalla ja säädöillä. Esim. GoodYearin Eagle F1 Asy6 toimii G30:ssä äärimmäisen hyvin. Myös Michelinin PS4. GoodYear noista kahdesta paremmin.
        MOI
        Auttaisiko nuo säädöt myös siihen, kun 90-110 vauhdissa tuntuu , että pitää vähän ohjailla. Kun nopeus nousee tuon yli niin taas mennään kuin kiskoilla. Tunne on vähän sellainen, että ohjaus olisi liian herkkä. pienemmissä nopeuksissa ei ongelmia. Aurauskulmat on säädetty ja on toleranseissa

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎