Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw g30 2017 istuimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janhunen1@hotmail.com
    Newbiemmer
    • Sep 2021
    • 19
    • Mikkeli

    bmw g30 2017 istuimet

    Moi
    Onnistuuko g30 istuimien vaihto perus istuimista mukavuus istuimiin helposti? Nyt autossa peruspenkit puoli sähköillä jos vaihtaisi mukavuus istuimet. Pistoke näyttäisi olevan sama.
    Miten pitäisikö airbagit laittaa vanhoista istuimista ? Onko muita ongelmia? Joutuuko tekemään koodauksia
    Noita mukavuus istuimia hyviäkin löytyy edullisesti siksi vähän innostaisi.

    TJMJ
    Last edited by [email protected]; 09-10-2022, 12:53.
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1834
    • N/A

    #2
    Originally posted by [email protected] View Post
    Moi
    Onnistuuko g30 istuimien vaihto perus istuimista mukavuus istuimiin helposti? Nyt autossa peruspenkit puoli sähköillä jos vaihtaisi mukavuus istuimet. Pistoke näyttäisi olevan sama.
    Miten pitäisikö airbagit laittaa vanhoista istuimista ? Onko muita ongelmia? Joutuuko tekemään koodauksia
    Noita mukavuus istuimia hyviäkin löytyy edullisesti siksi vähän innostaisi.

    TJMJ
    Viisaammat kertoo tarkemmin miten paljon remonttia tulee, mutta comfortien kanssa lienee aina muisti, ja sitä varten napit ovissa. Lisäksi lämmitystä varten napit keskikonsolissa. Samoin jos comfortit on varustettu jäähdytyksellä, niin niitäkin varten on napit lämmityspainikkeiden vieressä, samoin ilmakanavat kardaanitunnelin vieressä penkeille. Ja saahan niitä myös hieronnalla, en tosin tiedä mitä muuta se ominaisuus tuo autoon mukanaan.

    Veikkaisin siis että penkkien lisäksi kannattaa varautua vähän muihinkin muutoksiin, riippuen mitä autossa on ennestään. Ja sanomattakin lienee selvää, että koodaushommiin joutuu, mikä on varmaan pienin juttu konversiossa.
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • janhunen1@hotmail.com
      Newbiemmer
      • Sep 2021
      • 19
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Viisaammat kertoo tarkemmin miten paljon remonttia tulee, mutta comfortien kanssa lienee aina muisti, ja sitä varten napit ovissa. Lisäksi lämmitystä varten napit keskikonsolissa. Samoin jos comfortit on varustettu jäähdytyksellä, niin niitäkin varten on napit lämmityspainikkeiden vieressä, samoin ilmakanavat kardaanitunnelin vieressä penkeille. Ja saahan niitä myös hieronnalla, en tosin tiedä mitä muuta se ominaisuus tuo autoon mukanaan.

      Veikkaisin siis että penkkien lisäksi kannattaa varautua vähän muihinkin muutoksiin, riippuen mitä autossa on ennestään. Ja sanomattakin lienee selvää, että koodaushommiin joutuu, mikä on varmaan pienin juttu konversiossa.
      Miten olisi tämmöiset näissä säätöjä vähän enemmän. nykyisissä perus istuimissa vain istuimen etupään korotus ja selkänojan säätö
      Attached Files

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2328
        • Uusimaa

        #4
        On siinä vähän jumppaa.... Pistoke on sama, mutta siihen ne yhtäläisyydet taitaa loppua

        Yhdet G31-vakiopenkit olen retrofitannut muistillisiin M-Sport penkkeihin. Proseduuri on comforteihin aika pitkälti samanlainen, paitsi niissä joutuu väylien lisäksi vetämään piuhan tai pari myös crash-modulille, koska comforteissa on jonkinlainen aktiivinen niskatuki, jota sporteissa ei ole.

        Mutta lähtökohtaisesti vakiopenkeistä puuttuu CAN-väylät (ja seat-modulit), joten väylä-vedot BDC-modulilta on pakolliset (ei ole valmiina vedettynä). Tai jos haluaa vimpan päälle OEM:ää tehdä niin vedot tehdään virallisesti CAN-resistorille, joka on äärimmäisen kettumaisessa paikassa apukuskin jalkatilassa. Runsaalla kirosanavalikoimalla senkin pystyy sieltä esille kaivelemaan, kuten juuri viikko sitten tein omassani vetokoukun asennuksen yhteydessä. Samalla laitoin väyläpiuhan tyngät penkkejä varten jos joskus sattuu penkkiretrofitti kiinnostelemaan.... Mutta joo, CAN-piuhat tarvitaan molemmille penkeille. Comforteissa on siis aina ns. seat-modulit, jotka keskustelee BDC:n (=Body Domain Controller) kanssa. Ja comforteissahan siis kaikki penkin toiminnot ohjataan CAN-väylän kautta. Normipenkeissä (joissa mekaaninen pitkittäissäätö) on ainoastaan lämmityksen moduli, johon tieto kulkee LIN-väylässä. Väylävetojen lisäksi tarvitaan joitakin pinni-muutoksia. ja yhden maa-piuha veto toiselle penkille, jolla penkit erotetaan väylätasolla toisistaan.

        Muistinappeja varten pitää vaihtaa ovipahvit sellaisiin, joissa on muistinapit. Ja pahvien muistinapeilta pitää vetää kolmenapainen lyhyt piuha ovimodulille. Pikkuhomma.

        Jotta kaikki saadaan toimimaan, pitää vielä autoon päivittää comfort-penkkien varustekoodi ja koodaus perään asiaa koskeviin purkkeihin. Tämän jälkeen pitää vielä tehdä ISTA:lla penkkien ääriasentojen kalibrointi, koska turvatyyny tarvitsee tiedon matkustajan etäisyydestä. Vakiopenkeissä ko. tieto syötetään suoraan anturilta piuhaa pitkin BDC:lle. Muistipenkeissä positio-tieto menee CAN-väylää pitkin.

        Voi kuullostaa harjoittelemattoman korvaan monimutkaiselta, mutta ihan tehtävissä oleva juttu
        Last edited by JKK; 10-10-2022, 14:19.
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by [email protected] View Post
          Miten olisi tämmöiset näissä säätöjä vähän enemmän. nykyisissä perus istuimissa vain istuimen etupään korotus ja selkänojan säätö
          Näyttäisi olevan puolisähköiset eli pitäisi mennä heittämällä...

          Muistilliset vaatii sitten väylän vetoa ja oviin napit ja ehkä niille myös johdot (tai sitten ei jos menee väylässä, en ole tutkinut), tosin sporteissa taitaa muistit olla vain kuskin puolella.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Muistilliset vaatii sitten väylän vetoa ja oviin napit ja ehkä niille myös johdot (tai sitten ei jos menee väylässä, en ole tutkinut), tosin sporteissa taitaa muistit olla vain kuskin puolella.
            Juu näin on. Ja multa löytyisi TÄSTÄ myynnissä farkkuun sopiva täyssähköinen M-Sport-setti. Ovipahvit puuttuu, mutta jos pärjää ilman muistipaikkoja niin toimivat koodauksen jälkeen ilman muistinappejakin. Eli myös pitkittäissäätö toimii sähköllä.

            Ovipahveja löytyy eBayn perusmyyjiltä 250€ kappalehinnalla jos haluaa muistipaikat myös. Tai ostaa pelkät napit kuskinoveen (n.30€) ja dremelöi panelille reiän orggispahviin.....

            Näille riittää siis pelkät CAN-väylät. Suht. helppo retrofitti.

            Nämä lähtee 750€ hinnalla. etu ja takapenkit.
            Last edited by JKK; 10-10-2022, 15:00.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎