Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6317
    • P-Pohjanmaa

    530D ohjelmointi

    Onko porukka uskaltanut vielä noita ohjelmoida,ja millaisin tuloksin.

    Seuraaja edelleen haussa M550d:lle ja G31 530d kutittelemalla saisi riittävän pirteän kamppeen.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2287
    • Uusimaa

    #2
    Eikös noita ole maailmalla lastuteltu ja vaikka kuinka paljon. Käsittääkseni ihan perus 330-340 heppaa noista saa kun aikanaan Karalalta kyselin omaan autoni ohjelmointia.

    Käytännössä lähtee sekunti sataseen rykäisystä pois. Kärryn vedossahan tuo softaus on ihan paikallaan. Itselläni oli vastaavantehoisessa Audin A4:ssä (B9-koppaisessa) 3,0TDi:ssä 330Hp/720Nm, dynossa mitattu ohjelmointi. Sen verran hyvin punnersi että 2,0-litrainen dieseljagge jäi valoissa vaikka mulla oli perässä 3,5m kuomukärry.

    BMW 530d (B57) G30 Stage 1

    Eli sellaiseksi muuttuu että juuri ja juuri pysyy keskimääräisen nykysähkärin peesissä
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1152
      • Kainuu

      #3
      730d (2015) oli tuikun ohjelmalla ja xHp softalla. Aika liukas liikkeinen oli kyllä. Kulutuskin oli maltillinen kun vuoden ajalta keskikulutus 5,8.
      BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6317
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Joo tiedossa on että 330\700 saa ,rouvan äxässä sellaiset .
        Mutta jos enempi haetaan

        Mitäs tuosta 530e otettu järkevästi
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 892
          • Kymenlaakso

          #5
          Originally posted by veku View Post
          Joo tiedossa on että 330\700 saa ,rouvan äxässä sellaiset .
          Mutta jos enempi haetaan

          Mitäs tuosta 530e otettu järkevästi
          OT: Järkevyyttä en tiedä, QT Performance YT kanavaa seuraillut, niin 530e Stage 2 +350hv yhdessä sähkömoottorin kanssa. Ao. kanavalla mm. Panamera hybrideistä otettu aika mielenkiintoisia lukemia.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by isolohko View Post
            OT: Järkevyyttä en tiedä, QT Performance YT kanavaa seuraillut, niin 530e Stage 2 +350hv yhdessä sähkömoottorin kanssa. Ao. kanavalla mm. Panamera hybrideistä otettu aika mielenkiintoisia lukemia.

            Jotenkin heidän touhussa paistaa silmään tuo kadulla säätäminen ja drägi arvoilla mittailu. Itse omaan miettinyt softaa ja vien sen missä edellisen f11 530d käytin. Palvelu oli huippua ja sai penkkilaput ennen/jälkeen.
            Sit noi kiskoo asiakkaan autoilla talvi/kesäkumeilla kuitenkin x määrän kilsoja. En ainakaan haluaisi, että mun talvirenkaan nastat on irti tai kääntynyt kun auton hakee. Ei sillä kai se tuokin on toimiva systeemi.

            Stage 1 kyselin motorbitilta ja olisi 320-340 luvassa yhteistehoa ja 510-520 vääntöä. Kuulema osaava kaveri ja saa esittää toiveitakin, toki muille koodi ukoille saa varmasti, ei sillä.
            Tollasta bulkki jenkki softan tuntua... "noin xxx määrä tehoa ja hyvin repii" ei oikein itselle uppoa. Toki kaikki saa euronsa laittaa mihin haluaa.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 892
              • Kymenlaakso

              #7
              Originally posted by torx View Post
              Jotenkin heidän touhussa paistaa silmään tuo kadulla säätäminen ja drägi arvoilla mittailu. Itse omaan miettinyt softaa ja vien sen missä edellisen f11 530d käytin. Palvelu oli huippua ja sai penkkilaput ennen/jälkeen.
              Sit noi kiskoo asiakkaan autoilla talvi/kesäkumeilla kuitenkin x määrän kilsoja. En ainakaan haluaisi, että mun talvirenkaan nastat on irti tai kääntynyt kun auton hakee. Ei sillä kai se tuokin on toimiva systeemi.

              Stage 1 kyselin motorbitilta ja olisi 320-340 luvassa yhteistehoa ja 510-520 vääntöä. Kuulema osaava kaveri ja saa esittää toiveitakin, toki muille koodi ukoille saa varmasti, ei sillä.
              Tollasta bulkki jenkki softan tuntua... "noin xxx määrä tehoa ja hyvin repii" ei oikein itselle uppoa. Toki kaikki saa euronsa laittaa mihin haluaa.
              Juu, penkki taitaa puuttua heiltä, muutenkaan mitään taustoja tiedä, onko turvallista/laadukasta. Monenlaista kalustoa tuunataan näköjään.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • kaitsu66
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 42
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by torx View Post
                Jotenkin heidän touhussa paistaa silmään tuo kadulla säätäminen ja drägi arvoilla mittailu. Itse omaan miettinyt softaa ja vien sen missä edellisen f11 530d käytin. Palvelu oli huippua ja sai penkkilaput ennen/jälkeen.
                Sit noi kiskoo asiakkaan autoilla talvi/kesäkumeilla kuitenkin x määrän kilsoja. En ainakaan haluaisi, että mun talvirenkaan nastat on irti tai kääntynyt kun auton hakee. Ei sillä kai se tuokin on toimiva systeemi.

                Stage 1 kyselin motorbitilta ja olisi 320-340 luvassa yhteistehoa ja 510-520 vääntöä. Kuulema osaava kaveri ja saa esittää toiveitakin, toki muille koodi ukoille saa varmasti, ei sillä.
                Tollasta bulkki jenkki softan tuntua... "noin xxx määrä tehoa ja hyvin repii" ei oikein itselle uppoa. Toki kaikki saa euronsa laittaa mihin haluaa.
                Omaan autoon laitettiin https://www.turbotehoa.fi/ Quantumin bulkkisofta ja toimi hyvin mutta selkeesti vääntö pyynti liian raju ahdot nousi lähelle 1.7bar ja sytkäennakko -4.5 ast. eli ecu suojas konetta aika paljon . Keskusteltiin Stuartin kanssa ja tehtiin tarvittavat muutokset kolmas versio on omastamielestä nyt turvallinen ahdot 1.2 ja putoo 1.03 vedon lopussa , ennakko nyt 7.5-9 ast. Seokset pysyy 12.4 tuntumassa . Jossain vaiheessa tarkotus käydä rullilla ja tsekata lukemat mutta perstuntumalla menee riittävästi... Edelliset 320d (E91,F31) säädettiin Akin kanssa myös itselle sopivaksi ��
                Last edited by kaitsu66; 25-04-2023, 05:27.
                G30 530e -17
                https://www.facebook.com/roadsportA
                https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

                Comment

                • torx
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 383
                  • Tuusula

                  #9
                  Jossain pätkässä ne soitteli black smoke racingin lasselle, joka on aika guru noissa softa hommissakin diiselin parissa, taisivat jotain bemua siinä ajamalla säätää. Että sen puoleen on kontakteja toki.

                  Mutta mielestäni siinä penkissä ajo ennen / jälkeen on se realistinen tulos ja ero. Toki itse en mikään guru näissä ole, että kai noita voi säätää vaikka pellossa ajamalla.
                  G30 530e m-sport -19.
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                  -
                  Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                  Comment

                  • torx
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 383
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by kaitsu66 View Post
                    Omaan autoon laitettiin Quantumin bulkkisofta ja toimi hyvin mutta selkeesti vääntö pyynti liian raju ahdot nousi lähelle 1.7bar ja sytkäennakko -4.5 ast. eli ecu suojas konetta aika paljon . Keskusteltiin Stuartin kanssa ja tehtiin tarvittavat muutokset kolmas versio on omastamielestä nyt turvallinen ahdot 1.2 ja putoo 1.03 vedon lopussa , ennakko nyt 7.5-9 ast. Seokset pysyy 12.4 tuntumassa . Jossain vaiheessa tarkotus käydä rullilla ja tsekata lukemat mutta perstuntumalla menee riittävästi...
                    Niin ja videoilla kertoo, että "Oikeanlaisella ohjelmointi ratkaisulla, tästäkin B48 -tekniikasta saadaan oikein mukavasti kulkua lisää, kuitenkin turvallisissa rajoissa."


                    Sekä mainitsee, että auton ecu on huono tunnistamaan nakutusta jonka takia pitää olla softa sen mukainen. Ja juttua myös CT:n softista jotka aluksi noita koneita myös rikkoi, koska korkeapuristus turbomotiksi ja ahtojen yms. kanssa pitää olla tarkkana. Mutta toki paikkaa tuntematta en teilaa mitään heidän touhua. Voihan se olla, että välillä menee vain sanat sekaisin kun kiirettä pajalla ja pitäisi someenkin sitä matskua saada.
                    G30 530e m-sport -19.
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                    -
                    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎