Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olipa kerran BMW merkkihuolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6193
    • Helsinki

    #46
    Originally posted by Ramzez View Post
    mutta samalla korjaamolla edellisellä kerralla ilmastoinnin lauhduttimen vaihto meni ns. vihkoon ja asentaja oli puukkosahalla tehnyt tiensä auton pohjasta keulaan ja vaihtanut näin uuden lauhduttimen
    Siis mitä...Tää alkaa olemaan jo aikamoista.

    No tossa oli kerran tutulla käynyt pikkuinen vahinko pakulla ja jonkun isomman eläimen kanssa. Paku viety pajalla, missä asentaja katsonut läpi mitä kaikkea pitäisi uusia jne, vakuutuksen piikkiin, paku piti saada heti ajoon, niin omistajan luvalla pientä patentti viritysti jne, että saa ajoon.
    Niin kun tuli aika alkaa laittaa uusia osia keulaa, niin jotain jäähdytysletkua vaihdettu, umpio, puskuri, pohjapanssari joka tuli myöhemmin.
    No pohjapanssarin asennus päivä tuli, niin toinen asentaja yritti asentaa pohjapanssaria kiinni, mutta totesi että sieltä puuttuu coolerin tuki palat, kiinnitykset, nippusiteillä edelleen, pohjapanssarin kiinnitys kohdat jne, ja siinä keula paletissa on erikseen kiinnitykset syylärille, niin edelleen rikki ja jäähdytin nippusiteillä vieläkin kiinni..En sitten tiedä mitä kävi loppujen lopuksi, vaihdettiinko sinne kaikki uutta
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by MikeDry View Post
      Siis mitä...Tää alkaa olemaan jo aikamoista.
      Tarkennetaan sen verran, että tässä tapauksessa kyse ei ollut merkkarista, vaan merkkiin erikoistuneesta korjaamosta. Jostain kumman syystä kuulemma työmääräykseen oli tullut, että asiakkaalla on tulipalokiire auton kanssa ja se pitää saada asap kuntoon (todellisuudessa painotin huolellista tekemistä, vaikka se vaatisi hieman enemmän aikaa). Tämä asentajan näkökulmasta tarkoitti sitten pohjamuovien ja tuuliohjaimien rikkomista ja sahaamista puukkosahalla. Sain siis auton takaisin nippusiteillä kasattuna ja heti kotimatkalla ihmettelin räminöitä ja kotipihassa totuus valkeni. Vaadin auton korjaamista takaisin alkuperäiseksi ja alkuperäisosia käyttäen, jollaiset sieltä oli rikottu. Korjaamo tähän suostui ja auto laitettiin kuntoon.

      Silti kusetetuin kokemus on edelleen eräs toinen monimerkkikorjaamo, joka päätti ottaa oikeudekseen ajaa rikkinäisellä asiakkaan autolla hupiajoja ja jättää se vielä todella ryönäiseen kuntoon. Korjauksen laatu jätti toivomisen varaa ja maksoivat osatkin enemmän kuin merkkarilla.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6193
        • Helsinki

        #48
        Ei hemmetti mitä touhua, siis sen ymmärrän jos menee rikki tai mokaa jotain ja vielä jos se hoidetaan kuntoo, eli otetaan se rekkuli tosissaan ja hoidetaan kuunnolla, vahinkoja sattuu. Mutta näitä lukee, niin omaa en ikinä pystyisi viemää muualla, tällä tarkoitan sitä, että itse tekisin. Myös se että broidi käyttäisi autoa muualla kuin, että minä teen
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1827
          • N/A

          #49
          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          Kevyen kaluston puolelta hyvä esimerkki on mielestäni nelipyöräsuuntaus. Se on taitolaji ja jos ei tiedä mitä tekee niin kulmat on säädön jälkeen mitä sattuu.
          No niin tuntuu olevan. Vuosi sitten g30:n huolto sattui olemaan ajankohtainen hetikohta kesärenkaiden vaihdon jälkeen, joten ajattelin että tarkistakoon nyt merkkarilla pyöränkulmatkin huollon yhteydessä vaikka ei niissä mitään erityistä vikaa ollut. Unohtui siis se isä-vainaan ohje mopoiluajoilta, että toimivaa mopoa ei kannata korjata.

          No, säätiväthän ne sieltä yhtä jos toista, erityisesti takapäästä. Tämän seurauksena ulkokantit takarenkaista sileinä viikossa. Vein auton takaisin, pahoittelivat ja sanoivat että minulla on varmaan ollut takakontissa jotain säädettäessä. Juu, olihan siellä, tosin pelkkä latausjohto. Ja eiköhän se ole muutenkin säätäjän asia tsekata, että säätöihin vaikuttavat asiat on kunnossa? Anyway, laittoivat pyörän kulmat uudelleen korvauksetta "kuntoon", olivat taas takapäästä kuulemma ihan vinossa. No, tämän seurauksena sitten takarenkaiden sisäkantit oli kankailla vajaassa viikossa. Ostin uudet renkaat ja vein tutulle nyrkkipajalle suuntaukseen. Nyt on 15tkm takana ja renkaat tasaisesti kuluneet. Merkkarilla eivät suostuneet edes renkaita korvaamaan, olivat kuulemma jo niin kuluneet muutenkin. No shit, sherlock.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6193
            • Helsinki

            #50
            Ei hyvää päivää, ettäkö takakontissa jotain kun kulmia säätivät...Eli mitähän siel on säädetty, kun minusta jokaisessa Bmw mallissa pyydetään polttoainetankki täyteen, lisäpainoja jne..
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • XV70D
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 195
              • Oulu

              #51
              Itsellä vähän samantyylistä kokemusta. Paikallisella pajalla vaihdettiin taakse narinahelat säädettiin aurauskulmat. Autoa jättäessä sanoin työnjohtajalle että takacamberit pystyyn. Auto luovutettiin ja kerrottiin että kaikki meni ok ja säätölappu lyötiin kouraan. Kotona kun tutkin lappua niin huomasin että toinen camber on äärimmilleen kallellaan ja toinen melkein. Ja sen kyllä huomasi renkaista silmälläkin. No eikun seuraavana päivänä takas kysymään mikä homma. TJ vakuutti ettei mitään proleemaa ajele menemään. 4kk päästä kesärenkaat alle ja 3tkm jälkeen sisäreunat sileät ja rengassarja uusiksi. Taas pajalle TJn juttusille niin sovittiin että säädetään uusiksi. Mutta aurauksen pultti ei auennutkaan ja epäilys tuli ettei ole moneen vuoteen auennutkaan. Eli takapään säätö oli tehty vaan camberia kääntämällä jolla päästiin "vihreälle" mutta niillä säädöllä ei vaan takarenkaat kestä kesääkään. Sovittiin aurauksen säätöpultin (varuilta tilattu) irroitus ja vaihto uuteen (2h) ja säädöt uusiksi. Vieläkään ei päästy lähellekään maksimia, mutta sentään puoliväliin pystympään. Yhtään ei korjaamo hyvittänyt pilalle menneistä renkaista vaan lisää piti maksaa 290e. nimim pissiittiinkö mykiöön.
              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7526
                • Kotona

                #52
                Sellaisen itse oppinut, oli kyseessä merkkihuolto, monimerkkihuolto tai Jaskan paja niin esimerkiksi konehuoneessa kuvaa etukäteen paikat, joista näkee jo etukäteen, että on mahdollista paskoa rikki esimerkiksi puhtaalla huolimattomuudella. Helpottaa huomattavasti jälkiselvityksessä, kokemuksia on

                Vahinkoja sattuu kaikille ja jotkut osat voivat olla vanhoina niin hauraita, että menevät rikki kenen tahansa käsittelyssä. Mutta näistä pitää sitten kertoa maksavalle asiakkaalle rehellisesti eikä venkoilla heti kättelyssä "kyllä se oli jo tuodessa rikki".

                Neuvottelee sitten kuka maksaa ja mitä, kun vahingot on asiallisesti tuotu julki.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                -

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎