Morjesta viisaat muinaiset, tuore jäsen täällä kyselee jeesiä noin kuukauden jatkuneeseen ongelmaan.
Kyseessä on 520d F11 135 kW, vuosimallia 2013.
Eli tosiaan öljyä tihkuu ja käryää. Ongelma on nyt ollut olemassa joku reilu kuukauden ajan, eli kitkerä käry nousee konepellin alta pysähdyksissä, ja käry tunkee sisälle asti. Luottofiksari sanoi että joko tiiviste on hapertunut tai venttiilikoppa saattaapi olla halki.
Tiivisteen pultit on kiristetty pari viikkoa sitten. Jonkun aikaa menee ihan kivasti, ja nyt tänään taas alkoi käryämään. Yleensä hitaammassa ajossa tuon huomaa hyvin äkkiä. Parkkihallin lattialle on muutama pisara tullut, eli jostain tihuttaa ihan maahan asti.
Tarkoitus olisi vaihdattaa tuo kopan tiiviste mahdollisimman pian, ja tarvittaessa koppa myös. Kysymys onkin, onko tuo tihkuminen vaarallista jollain tavalla? Eli voiko öljy leimahtaa esim. kuuman pakosarjan päällä, toisin sanoen uskaltaako tuolla ajella?
Laitoin tämän saman kysymyksen myös toiseen ketjuun jatkoksi.
Kiitos kaikista neuvoista ja hyvää alkavaa kesää kaikille!
Kyseessä on 520d F11 135 kW, vuosimallia 2013.
Eli tosiaan öljyä tihkuu ja käryää. Ongelma on nyt ollut olemassa joku reilu kuukauden ajan, eli kitkerä käry nousee konepellin alta pysähdyksissä, ja käry tunkee sisälle asti. Luottofiksari sanoi että joko tiiviste on hapertunut tai venttiilikoppa saattaapi olla halki.
Tiivisteen pultit on kiristetty pari viikkoa sitten. Jonkun aikaa menee ihan kivasti, ja nyt tänään taas alkoi käryämään. Yleensä hitaammassa ajossa tuon huomaa hyvin äkkiä. Parkkihallin lattialle on muutama pisara tullut, eli jostain tihuttaa ihan maahan asti.
Tarkoitus olisi vaihdattaa tuo kopan tiiviste mahdollisimman pian, ja tarvittaessa koppa myös. Kysymys onkin, onko tuo tihkuminen vaarallista jollain tavalla? Eli voiko öljy leimahtaa esim. kuuman pakosarjan päällä, toisin sanoen uskaltaako tuolla ajella?
Laitoin tämän saman kysymyksen myös toiseen ketjuun jatkoksi.
Kiitos kaikista neuvoista ja hyvää alkavaa kesää kaikille!
Comment