Announcement

Collapse
No announcement yet.

635csi vm85. kipinä katos. /kipinän metsästys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    635csi vm85. kipinä katos. /kipinän metsästys

    piti pirssi siirtää aamull ahallista pihalle ja tuli todettua että kipinä on karannut.
    täytynee vielä varmistaa onko puola rikki vai onko sytty yksikkö hiipunut.

    tuli vaan mieleen et jos sytty yksikkö on sökö niin olisko poikaa (megasquirtnspark) vai tuleeko toi alkuperäsiten pulikoiden rinnalle.

    autoon oln tulossa remmi kylkeen mikäli sopiva löytyy syksynmittaa, joten myös sitä silmälläpitäen.

    voisko joku referoida pikaiseen megasquirtnspark:n toiminnnan ja tosiaan korvaako se kokonaat motronicin/sytkän ohjaimen?

    täähltähän sitä tietoa kyllä löytynee, mutta menee iltalukemiseen =)
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    #2
    sytty yksikkö särki todennäköisesti =(

    eikös sen pitäisi olla sellainen vajaan nyrkin kokoinen murikka jossakin konehuonessa 6-7 napainen liitin?


    en löydä moista mistään.

    yks isompi boxi löytyy kyllä repsikan puolelta tuulilasin etupuolelta, mikä se on?

    motronicin boxi kuitenkin löytyy hanskalokerosta.
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

    Comment

    • Hene
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 399
      • Joensuu

      #3
      Eikös motronic ohjatussa systeemissä ole silleen, että motronic boksista menee piuhat suoraan puolalle joten mitään sytty boksia ei ole?

      Kannattaa vähän tutkiskella ja mittailla millaista tietoa tulee puolalle.
      Ja lisäksi varmistua, tuleeko yleensäkkään puolalta tulta virranjakajalle asti, eli voiko virranjakajan kansi olla rikki.

      Ja boksi rikko on myös mahdollista, oma autoni kärsi siitä parisen vuotta sitten, kylmäjuotoksiahan sieltä löytyi.
      X5 E53 3.0d

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        Megasquirt'n'sparkista löytyy tietoa oikeen suomeksi www.finsquirt.net
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Tuosta löytyy -85 635 Csi:n ETM jos ei ollut vielä tiedossa.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            Originally posted by Hene
            Eikös motronic ohjatussa systeemissä ole silleen, että motronic boksista menee piuhat suoraan puolalle joten mitään sytty boksia ei ole?

            Kannattaa vähän tutkiskella ja mittailla millaista tietoa tulee puolalle.
            Ja lisäksi varmistua, tuleeko yleensäkkään puolalta tulta virranjakajalle asti, eli voiko virranjakajan kansi olla rikki.

            Ja boksi rikko on myös mahdollista, oma autoni kärsi siitä parisen vuotta sitten, kylmäjuotoksiahan sieltä löytyi.

            puolalta ei lähttenyt virtaa etiäpäin, ja itseasiassa puolan maa ei pätkinyt kuten pitäis , eli ei saa ohjausta..

            toi taitaa olla vanhemman sukupolven motronic eli taitaa olla sytty erillisessä boxissa?
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Jos kampiakselin asentotunnistinanturi on viallinen niin auto ei takuulla lähde käyntiin. Juttua anturista mm. tuossa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                Originally posted by Leka
                Jos kampiakselin asentotunnistinanturi on viallinen niin auto ei takuulla lähde käyntiin. Juttua anturista mm. tuossa.

                kiitos vinkistä. täytyy tutkia asiaa.

                pelottaa vaan kun menin noin 1cm*1cm alueen hitsaamaan etulokasuojasta, enkä muistanut akkukaapelia irroittaa, ja kuinka ollakkaan kun seuraavan kerra, muutaman päivä hitsauksen jälkeen piti autoa ruveta siirtämään, niin eipä inahtanutkaan.

                auto lepäili non viikon laakereillaa, ja ennen sitä siinä ei ollut mitään ongelmia.

                periaatteessa sytkän ei pitäis niin herkästi hajota, mutta on kuulemma niinkin käynnyt, että hitsatessa sytty-yksikkö kuollut.
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #9
                  nyt bemu taas käy ja kukkuu. motronic boxi oli ottanut kipeetä, muttta nyt taas kunnossa.

                  kiitokset lähteen suunnalle fraatti
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎