Announcement

Collapse
No announcement yet.

e24 jarrujen vaihto isompiin, mistä osat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • XO1
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 34
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Simo
    Tuo on kyllä paskapuhetta, että jos sulla on vakio 635csi niin et saisi muka lisätä tehoja...

    635csi:n tehorajahan on ihan lain mukaa 218hv + 20% eli 261,6hv ja sen voit tarkistaa vaikka ake:n lainsäädännästä, jos ne inssit väittää muuta sano niille että selaavat sitä lakikirjaansa tarkemmin tai soittaavat ake:lle
    Asia on niin kuin Simo totesi. Mulla oli verrokkina 635, kun 628:iin vaihdettiin alpinan B10 moottori jossa oli 261 heppaa.

    Comment

    • Guest's Avatar

      #17
      Jep, itekin kävin tällä viikolla kysymässä konttorilta tuon homman omaa 528:n muutoskatsastusta niin sanoivat että tehoraja on 220hp (184hp x 1,2) eli saisin laittaa vakiojarruillakin tuon 3,5 koneen

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Sen konttorin mukaan saisit, mutta ei se kyllä oikein silti ole. Edelleen, 20% ylitys koskee vain mallisarjan tehokkainta. PISTE.

        Konttoreilta ei niin hirveästi kannata kysyä ellei etsi semmoista joka ei huonojen tietojen takia osaa autoa hylätä. Paikallisella väittivät että tarvitsen poikkeusluvan jos laitan koneen vaikka seiskasta, vaikkei mitkään rajat ylittyisikään. Bullshit.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #19
          Originally posted by Cell
          Sen konttorin mukaan saisit, mutta ei se kyllä oikein silti ole. Edelleen, 20% ylitys koskee vain mallisarjan tehokkainta. PISTE.

          Konttoreilta ei niin hirveästi kannata kysyä ellei etsi semmoista joka ei huonojen tietojen takia osaa autoa hylätä. Paikallisella väittivät että tarvitsen poikkeusluvan jos laitan koneen vaikka seiskasta, vaikkei mitkään rajat ylittyisikään. Bullshit.
          en oo viel akeen soittanut, mutta konttoreilta on sanottu, että tuo tehonlisäys + 20% koskee vain mallisarjan tehokkainta.

          täytyy koittaa keretä maanantaina soittelemaan tonne akelle.

          no mutta saan nyt sit ruudittaa autoa niin paljon kuin tosta eaton M90 ahdin + välijäähy + mahdollisesto megaruutta yhdistelmäntä M30 B34 koneesta irtoo, kun verrokkina on tuo M635 ja voin näyttää ihan viralliset dynolaput, ja päivitän alustan vastaamaan tehoja.
          kalliimpaa mutta parempi varmaan olis noin
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by e24
            no mutta saan nyt sit ruudittaa autoa niin paljon kuin tosta eaton M90 ahdin + välijäähy + mahdollisesto megaruutta yhdistelmäntä M30 B34 koneesta irtoo, kun verrokkina on tuo M635 ja voin näyttää ihan viralliset dynolaput, ja päivitän alustan vastaamaan tehoja.
            kalliimpaa mutta parempi varmaan olis noin
            No onhan se parempi nuin, että saa otteeseen enemmän laillisia tehoja, mutta mitäs sitten kun kaikki on valmista ja viet sen konttorille ja ne sanoo, että ei ei kun mallisarjan isoin on se 635, niin olet "turhaan" tehnyt homman.. Eli käy hakemassa kirjallinen lappu niiltä, missä näkyy että ne hyväksyy sen...

            Oma ja muiden turvallisuushan siinä on parempi, kun alusta on parempi, mutta ei tarvitsisi heti ahtamisen yhteydessä tehdä.
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • e24
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 628

              #21
              Originally posted by jmp2002
              No onhan se parempi nuin, että saa otteeseen enemmän laillisia tehoja, mutta mitäs sitten kun kaikki on valmista ja viet sen konttorille ja ne sanoo, että ei ei kun mallisarjan isoin on se 635, niin olet "turhaan" tehnyt homman.. Eli käy hakemassa kirjallinen lappu niiltä, missä näkyy että ne hyväksyy sen...

              Oma ja muiden turvallisuushan siinä on parempi, kun alusta on parempi, mutta ei tarvitsisi heti ahtamisen yhteydessä tehdä.


              juu täytynee tuo homma ottaa varmanpäälle. täytyy joko akelta saada kirjallinen hyväksyntä, tai käydä viel yhen katsastussedän juttusilla kuka on työnkin puolesta tullut tutuks ja pyytää siltä faktat paperille jottei noita ongelmia sitten tuu.

              juu olis kyllä helpotus jos ei alustaa tarvis nyt heti päivittää, mutta ei kait muukaan auta kuin pistää raha haisemaan. =(

              mut elämä on....
              tosin ei tähän autoon nyt sentään omaisuuksia oo viel uponnut ja onhan noita pirssejä mihin on tuota tuohta vähän toiseen malliin uppoo
              käyttis Honda CR-v
              .... MR2
              ----------------------------
              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #22
                tuli sit soitettua akeen, ja sieltä sanottiin että M635 on tapauksessani verrokki
                ja tokasuna tuli että vaikka 5hp tulee lisäystä niin koko alusta täytyy päivittää, eli jarrut ja moimansiirto yms vastaamaan M635:sta

                osaako joku heti lonkalta sano miten tuo perä/ kardaani/laatikko yhdistelmä. täytyykö mun vaihtaa moiset vai voinko pitää. laatiko näyttäis olevan gettrac 280 ja perä on lukoton muistaakeni 6kpl pultteja vetarin kiinnityksessä

                tuleeko noista vielä rahareikää, vai saankohan moiset pitää, tosin lukollinen perä pitäis joskus hommata, mut en kyllä ihan just nyt investoi, ellei jostain löydy halpa, toimiva ja bolt on perä.
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #23
                  tarkennusta taas asioihin.

                  kyselin konttorilla noista voimansiirtohommista ja kommentti oli et periaatteessa pitäis nekin nippelit vaihtaa, mutta samaan hengenvetoon tuli että ko konttorila ei oo puututtu muutakuin alustaan..

                  eli kun iskarit/jouset, jarrit, vakaajat ja tukivarret on ok niin se passaa


                  selvittelin viel sit jarrumuutoksisat, ensin oli selkeetä että pitää olla ko mallisarjan jarrut joita käyttää eli tässätapauksessa vaihtoehtona olis ollut vaan m635:n jarrut, mutta sitten nyörit vähän heltis kun esitin pari "tyhmää" kysymystä, niin sit tuli lupaus että saan laittaa mitkä tahansa jaarrut kunhan ne on autosta jossa on vähintään samat akselimassat ja vähintään samat tehot kuin verrokki autosta, eli M5 (e34) ja m31 (850) jarrut saa laittaa.

                  huomautti heppu kyl sit et pitäis joku vertailu tehdä jarrupääsylintereistä, että oman pirssin pääsylinteri soveltuu noihin toisen mallin jarruihin...
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎