Announcement

Collapse
No announcement yet.

635 ja niveaumatic ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ccc
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 505
    • RHMK

    635 ja niveaumatic ongelma

    Tilanne siis tämä,

    Autossani on nivaumatic jota pitäisi säätää niin että saisi perän takaisin tonttiin.Tällä hetkellä takarenkaan ja lokarin välissä valehtelematta about 10cm (!) väliä.
    Soitin eräälle korjaajalle ja kysyin josko hän voisi sitä säätää. Minulle sanottiin että jos sen säätää takaisin alas niin se meinaisi käytännössä sitä ettei iskunvaimennusta olisi lainkaan. Eli hänen mukaansa kyseinen laite olisi nyt sitten enemmän tai vähemmän rikki. Eli pitäisi poistaa käytöstä kokonaan tai sitten uusia koko roska.

    Auton ostohetkellä niveaumaticin sulake oli irti ja perä yhtä matalalla kuin signaturen topicin ekan sivun kuvissa. Mielestäni ajettavuus oli hyvä jne, eikä tosiaankaan tuntunut siltä ettei takana olisi vaimennusta.
    Sitten sähköpenkkejen korjauksen yhteydessä samainen sulake eksyi paikalle jonka tuloksena peräpäässä löi kompura päälle ja pyrstö nousi nykyiseen korkeuteensa :(
    Perä on niin typerän näköinen nyt eikä ajettavuskaan mikään kymppi ole.

    Muun muassa signaturen topicissa on pikkasen käyty keskustelua tästä, siellä sanottiin että sitä saisi ainakin säädettyä mutta iskareiden toimimattomuudesta ei mainittu mitään.

    Eli voiko sitä nyt säätää niin että perän saisi tonttiin ja niin että iskarit kuitenkin säilyttäisivät toimivuutensa? Jos voi, niin voinko itse sen tehdä ja jos en niin kuka sen kuntoon laittiaisi?

    Ehdotuksia/vinkkejä/suosituksia?
    Vastauksistanne etukäteen kiittäen,

    -Ronie
    F25 X3 setämies-edition
    E36 325 iA Cabriolet
    __________________
    Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
  • Kump
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 83

    #2
    Ensin sun täytyy löytää monttu tai nosturi mikä nostaa paino renkailla. 635 ei ole mulle tuttu peli mutta epäilen sen toimivan samoin kuin 750il -87.Eli siinä perämurikan lähettyvillä on niveau venttiili joka säätää perän korkeutta ja se on sulla väärässä asennossa.Otat pari kymppimillistä(mielellään pitkää)avainta ja pari 13.Venttiilissä kiinni on pala jossa on pikkusen säätömahkuja mutta isompaa säätöö löytyy varren toisesta päästä joka on kiinni stabilisatorissa. Auto pitää olla käynnissä ja perässä painoo (100kg eli kaveri konttiin istumaan) vähän kerrallaan siirtelet säätöjä,se reagoi ihan pieniin siirtoihin.En nyt muista kumpi suunta oli alaspäin mutta sen kyllä huomaat kun vähän aikaa kikkailet.Oikee korkeus mitataan vanteen alimmasta kohdasta lokariin,mulla se on 522+-2 mm ,635 en tiedä ja noi vanteet vaikutta kans. Itse säätelin kuukausi sitten ja avasin lopulta kaikki mutterit ja otin irti venttiilistä koko hoidon ja aika kivuttomasti se oikee korkeus löyty.Jos se venttiilin tappi on ihan päin honkia niin säädöt ei riitä vaan joudut ottaan sen palasen irti venttiilistä ja säädät pihdeillä oikeen korkeuden,sen palasen saaminen takasin paikalleen on ainoo kinkkinen homma jos siihen joudut.

    Kump

    Comment

    • ccc
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 505
      • RHMK

      #3
      Kiitoksia vastauksesta! Täytyy kokeilla kun mahdollisuudet suovat.
      F25 X3 setämies-edition
      E36 325 iA Cabriolet
      __________________
      Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎