Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 635 CSI -85 Tomaattilaatikko sippasi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majorman
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 15

    E24 635 CSI -85 Tomaattilaatikko sippasi

    Automaattilaatikko, joka on toiminut erittäin siististi sippasi normaali ajolla. Eli vedot pikkuhiljaa häipyi muutaman kilsan matkalla. Pakki toimii edelleen normaalisti.
    Olisiko vika-arvailuja tai vinkkiä spesialistista Oulu / Raahe seudulla?
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    #2
    Haiseeko öljy palaneelle? Todennäköisesti laatikon A-kytkinpakka palanut.
    Tuo Zf 4hp22 laatikko ei kestä mitään kierrättämistä eikä pitkiä tyhjäkäyntejä vaihdekepin ollessa n- tai p-asennossa. Haulla löytyy varmaan lisää tuosta laatikosta.

    Comment

    • majorman
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 15

      #3
      Originally posted by jappi
      Haiseeko öljy palaneelle? Todennäköisesti laatikon A-kytkinpakka palanut.
      Tuo Zf 4hp22 laatikko ei kestä mitään kierrättämistä eikä pitkiä tyhjäkäyntejä vaihdekepin ollessa n- tai p-asennossa. Haulla löytyy varmaan lisää tuosta laatikosta.
      No jaa... on se öljy tummaa, vaikka on vasta vaihdettu. Haju on aivan toisenlainen kuin uudessa öljyssä, vaikka ei selvästi palaneen käry haisekkaan.
      Laatikko on toiminut erittäin kivasti tähän saakka, mutta nyt vain yhtäkkiä kiekat hyppäs ylös, kuin vaihde olisi lähtenyt pois päältä. Tuli kyllä kotiin n. 5 km suht reippaasti, kun kevyesti kiihdytteli...
      Onko tuo A-pakan vaihto millainen homma? Korjaussarja lienee 150 euron kieppeillä haun perusteella, joten aivan kohtuullinen.
      Toinen vaihtoehto - käviskö E28 535 manuaali laatikko heittää sisään millaisella vaivalla?
      Last edited by majorman; 20-08-2006, 22:10.

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Originally posted by majorman
        No jaa... on se öljy tummaa, vaikka on vasta vaihdettu. Haju on aivan toisenlainen kuin uudessa öljyssä, vaikka ei selvästi palaneen käry haisekkaan.
        Laatikko on toiminut erittäin kivasti tähän saakka, mutta nyt vain yhtäkkiä kiekat hyppäs ylös, kuin vaihde olisi lähtenyt pois päältä. Tuli kyllä kotiin n. 5 km suht reippaasti, kun kevyesti kiihdytteli...
        Onko tuo A-pakan vaihto millainen homma? Korjaussarja lienee 150 euron kieppeillä haun perusteella, joten aivan kohtuullinen.
        Toinen vaihtoehto - käviskö E28 535 manuaali laatikko heittää sisään millaisella vaivalla?
        Öljyn tummuminen viittais jonkin asteiseen lämmön nousuun, joku pakka luistaa tai sitten on kyseessä jo mekaaninen vaurio.
        Jos sen laatikon aikoo kunnostaa niin kannattaa se samalla käydä kokonaan läpi eikä pelkästään A-pakkaa. Venttilikoneisto olis hyvä purkaa ja pestä sieltä paskat pois, kytkin rumpuihin uudet O-renkaat, pakkoihin uudet kitka-ja välilevyt, tarkistaa vapaakytkimet (3kpl), ym.
        Ite oon noita neljä purkanut ja niistä kolme sai ehjättyä, nämä oli kaikki nelivetokäytössä olleita ( Range Rover).
        Kaikista näistä oli E/F kytkimen rumpu kulunut siten että F pakka alkaa takertelemaan ja luistamaan. Yhdestä oli yksi vapaakytkin aivan palasina, oireena oli luistaminen vaihdoissa. Toisesta oli yksi planeetta palasina, muistaakseni nelonen kateissa. Kolmas oli kadottanut pakin ja nelosen, kyseessä oli sitten jo totaali vaurio yhtä sun toista paskana ja yksi vapaakytkin jumissa, se vähä mitä oli ehjää meni varaosiksi. Neljäs selvis vaan E/F rummun vaihdolla ja korjaus sarjalla.
        Henkilö kohtaisesti en ole kauhean vakuuttunut ton lootan kestävyydestä. Kilometrejä noi kyseiset laatikot olivat taivaltaneet vajaan 200tkm ja 400tkm välillä.

        Eikai se manuaalin vaihto mikään ameriikan temppu ole tarttet vaan kasan manuaali version osia.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • anssip
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 233

          #5
          jos kiinnostaa mulla olisi myynnissä 4hp-24 automaattiloota..löytyy ylivieskasta.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by majorman
            No jaa... on se öljy tummaa, vaikka on vasta vaihdettu....
            Paljonko tuli kilometrejä öljynvaihdon jälkeen ennen kuin korkkasi?

            Comment

            • majorman
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 15

              #7
              Originally posted by Hemi
              Paljonko tuli kilometrejä öljynvaihdon jälkeen ennen kuin korkkasi?
              Joku 4000km! olis yksi m535-87 tiedossa halvalla, onko siinä kaikki tarpeeliset hilppeet että sais manuaalin laitettua?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎