Announcement

Collapse
No announcement yet.

745:n turbopakosarja 635:een käykö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    745:n turbopakosarja 635:een käykö?

    eli passaako otsikon mukainen 745:n turbopakosarja suoraan heittämällä 30b34:n kanteen?

    eikös tuossa seiskassa ole M106 kone?
    mahtaako koneen korvakkeet yms olla paljolti erikohdissa?

    tarkotus olis jossakin vaiheessa laittaa 6satkuun turbo, mutta se tarvis saada samallatavalla pakosarjan alapuolelle, kun koneen yläkulmassa on jo roinaa tiellä. nyt vaan pohsin, että tarviiko ruveta tekemään, tai teetättämään pakosarjaa, vai sopiiko tehtaan sarja?
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    #2
    onko remmi jäämässä pois, vai jätätkö senkin paikoilleen?

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-

    Comment

    • anttti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 654
      • Hellzzzinki by nite

      #3
      Kyllä se käy. Facelift 745:ssa on tosiaan M106-kone.
      vehkeet levällään...

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4319
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Originally posted by e24 View Post
        eli passaako otsikon mukainen 745:n turbopakosarja suoraan heittämällä 30b34:n kanteen?

        eikös tuossa seiskassa ole M106 kone?
        mahtaako koneen korvakkeet yms olla paljolti erikohdissa?

        tarkotus olis jossakin vaiheessa laittaa 6satkuun turbo, mutta se tarvis saada samallatavalla pakosarjan alapuolelle, kun koneen yläkulmassa on jo roinaa tiellä. nyt vaan pohsin, että tarviiko ruveta tekemään, tai teetättämään pakosarjaa, vai sopiiko tehtaan sarja?
        Kannakkeiden asemasta yms en sano mitään kun en TIEDÄ, mutta sen verran tiedän, että 745i kannessa on 10mm pinnapultit pakosarjan kiinnityksen ja osa on ainakin huomattavasti pidempiä, koska tulevat pakosarjan "läpi". Kyllähän tuon varmaan sopimaan saa, jos vaihtaa kanteen 10mm pinnapultit tai sitte vaihtoehtoisesti pistää muutaman ohjariholkin 8mm pinnapultteihin & vaihtaa pidemmät.

        On tuo kyllä sellainen pala ratakiskoa, että en pahimmalle vihamiehellekään sellasta suosittelis moottorin kylkeen.

        Comment

        • anttti
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 654
          • Hellzzzinki by nite

          #5
          Originally posted by Maza View Post
          On tuo kyllä sellainen pala ratakiskoa, että en pahimmalle vihamiehellekään sellasta suosittelis moottorin kylkeen.
          Älä oo tollanen No joo, mutta oikeessahan sä oot. e24, mulla olis toi sarja ja pinnapultit jouten, jos oikein tulenpalava tarve on.
          vehkeet levällään...

          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            Originally posted by Brawler View Post
            onko remmi jäämässä pois, vai jätätkö senkin paikoilleen?
            ei remmi ole jäämässä pois. hullujako puhut?

            turbo olis tulossa lisäksi, jotta sais vähän lisäpotkua.
            remmillä alakierroksille ja turbolla ylös.
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            • e24
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 628

              #7
              Originally posted by anttti View Post
              Älä oo tollanen No joo, mutta oikeessahan sä oot. e24, mulla olis toi sarja ja pinnapultit jouten, jos oikein tulenpalava tarve on.


              akuutti asia tuo on vasta ensi talvena (tuleva kesä pelkällä remmillä) ja tosiaan tiedän, että melkoinen malmikasa tuo alkuperäinen pakosarja on ja tietenkin muukin ratkaisu kelpais, mutta se tietää käärmeenpesän rakentelua ja mittailua, jota en itse kyllä ekana ajatuksena pitänyt.

              tarvis vaan livenä päästä 745:n näkemään ja vielä mittailemaan vähän paikkoja, mutta harvemmassa taitaa olla noi mahkut.
              käyttis Honda CR-v
              .... MR2
              ----------------------------
              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

              Comment

              • anttti
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 654
                • Hellzzzinki by nite

                #8
                Jos olet tulossa Helsinkiin päin jossain kohtaa, niin ota yhteyttä. Tallille voi aina tulla ihmettelemään, jos siitä vaan apua on.
                vehkeet levällään...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎