Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24, Bilstein B6 B8, H&R...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ollyvai
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 180

    E24, Bilstein B6 B8, H&R...

    Toivoisin pintapehmeähkön, progressiivisen jousi/iskaripaketin, olisiko 30mm. H&R ja Bilstein B6 sellainen?

    Lieneekö kenelläkään käytännön kokemusta, mitä eroa on Bilstein B6 Sport ja B8 Sprint iskareista, jos niitä käytetään H&R 30mm alustan kanssa?

    Kertokaa toki myös omia kokemuksia muista vaihtoehdoista...

    Joo, käytin hakua, ehkä väärillä hakusanoilla...
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Rännäri aikanaan sanoi, että B6 vastaa "M-sport/m-tech" iskaria, kun taas B8 on vielä astetta jämäkämpi ja silloin pitää osata jo ajaa. (olin tällöin 18 v.) Kummatkin toimii nätisti. Oma valinta kolmenelkkuuni oli H&R+B8 ja en katunut päivääkään.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17522
      • Turku

      #3
      Mulle taas on kerrottu maahantuojan (Atoy) toimesta, että B8 Sprintit ovat normaalikatukäyttöön ja B6 Sportit sairaan kovat . Niin tai näin, mutta ainakin toukassani nuo B8:t ovat kyllä pintakovat ja koko alusta todella kova.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Radon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 463
        • Suomi-Finland

        #4
        B8 on lyhemmät, ne on tarkoitettu yli 40mm madallukselle, jäykkyydessä ei taida eroa olla.



        Ja mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin varmaan hyvä setti tuo, paljon on noita kehuttu e34 alla tuskin se tuossa sen huonommin toimii.
        Last edited by Radon; 30-04-2010, 12:36.

        Comment

        • GTI16V
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 274
          • Helsinki

          #5
          Itse pohdin juurikin samaa dilemmaa E32:n kohdalla, päädyin sitten Bilstein B8 / Eibach- yhdistelmään.

          Königiltä kuulin että B6 ja B8 ovat täysin sama iskari, B8 on vaan lyhennetty malli suuremmalle madallukselle. Kertoivat myös että muutamissa malleissa mm. bemareissa takapään B6 ja B8 eivät poikkea toisistaan muuten kuin mallikoodin perusteella, eli että olisivat siis täysin identtiset pituudeltaan! Kyllä B6:llakin siis ilmeisesti pärjää jo kohtuullisen matalalle, ainakin taka-akselilla.

          Juttelin jousista em. bmw-korjaajan kanssa, sanoi että Eibachien myötä häviää kaikki luksus seiskastani, olisi pitänyt kuulemma valita H&R. Kulutin seuraavan iltapäivän netissä lukien Eibach/H&R-kokemuksia jenkki-, britti- ja saksaisfoorumeilta 3-, 5- ja M-sarjan omistajilta, ja kaikki tuntuivat olevan yksimielisiä siitä että Eibach on näistä kahdesta se mukavampi. H&R:n sanottiin madaltavan enemmän ja tekevän alustasta jäykemmän. Tältä pohjalta suosittelen tutustumaan Eibachin progressiivisiin jousiin, en tosin tiedä miltä tarjonta näyttää E24:n kohdalla.

          Siinä hieman oppimaani asiaa otsikon jousista ja iskareista. Ajokokemusta ei moisista osista vielä ole, toivottavasti sekin korjaantuu ensi viikolla!
          sigpic
          E32 740 ’93
          E92 335 ’08

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Ei ole kokemusta kuin e36 B8 sprinteistä, ja ovat kyllä kovat. Tänne itä-suomen teille melkein liiankin. Noiden kaverina H&R "comfort" jouset, ja sais olla kyllä pehmeämpikin alusta.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by GTI16V View Post
              Itse pohdin juurikin samaa dilemmaa E32:n kohdalla, päädyin sitten Bilstein B8 / Eibach- yhdistelmään.

              Juttelin jousista em. bmw-korjaajan kanssa, sanoi että Eibachien myötä häviää kaikki luksus seiskastani, olisi pitänyt kuulemma valita H&R. Kulutin seuraavan iltapäivän netissä lukien Eibach/H&R-kokemuksia jenkki-, britti- ja saksaisfoorumeilta 3-, 5- ja M-sarjan omistajilta, ja kaikki tuntuivat olevan yksimielisiä siitä että Eibach on näistä kahdesta se mukavampi. H&R:n sanottiin madaltavan enemmän ja tekevän alustasta jäykemmän. Tältä pohjalta suosittelen tutustumaan Eibachin progressiivisiin jousiin, en tosin tiedä miltä tarjonta näyttää E24:n kohdalla.
              Eibachin progressiiviset vieterit alle jos haluaa hieman pintapehmeyttä, H&R:t alle jos ei halua.

              H&R+B8 toimii ainakin tuossa omassa vessassa, jotkut luulevat turhan kovaksi ko. kombinaatiota, suurin osa ajaneista on kuitenkin pitänyt...

              Progressiivisistä vietereistä en itse pahemmin välitä, ei vaan sovi omaan ajotyyliin.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • ollyvai
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 180

                #8
                Tänks,

                Eibach ja B6 taitaa siis olla valinta, kun haen GT autoa, enkä ratakilpuria.

                Ja se GT nimenomaan Grand Touring ajatuksella, mukava ja nopea(hko).

                Eihän lisävinkit toki koskaan haittaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎