Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja 635ci rojektii......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    Vakavaksi paukkuu kirjaimellisesti siinä vaiheessa kun kolari tilanne sattuu..oli sitten aiheuttaja tai ei.
    Jokainen toki tyylillään..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Miika Tissari View Post
      Ja tämäkin rikos on helvetin vakava, kun köyhä suomalainen on "kiertäny veroja" 30v vanhassa autossa....

      Jarrut tuohon saa vielä vaihtaa kun niistä ei tule prosentteja enää lisää.
      Verottaja/isoveli ei sitä katso minkä ikäisen auton kanssa verorikos on tehty, vaan aina napsuu kun petoksesta narahtaa.
      Myös vahingon sattuessa vakuutusyhtiö voi kieltäytyä korvauksista kun on ajeltu tyyppihyväksymättömällä omarakennelmalla.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #18
        Paljonkohan tälläselle tulee veroja, vaikka ei katsastuksesta läpi menekkään.. taitaa olla kymmeniä tuhansia? Uuden auton hinnastako se lasketaan.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #19
          Originally posted by Morkai View Post
          Paljonkohan tälläselle tulee veroja, vaikka ei katsastuksesta läpi menekkään.. taitaa olla kymmeniä tuhansia? Uuden auton hinnastako se lasketaan.
          Muutoskatsastuksen vuoden perusteella otetaan ko. vuoden uuden auton vero.
          esim. -91 MB 200E, -99 muutoskatsastettu, -04 todettu vaihdettuja osia 56% -> maksuunpantu autovero 26,5k + alv 5,8ke. Veroverrokkina käytetty -99 MB 280E.
          -79 Ascona, -97 muutettu, -04 narahtanut, veroa 7,6k+1,7ke. -97 Vectra verrokkina.
          Alkaa siinä olemaan vanhoilla raadoilla hintaa
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by intfreak View Post
            Muutoskatsastuksen vuoden perusteella otetaan ko. vuoden uuden auton vero.
            esim. -91 MB 200E, -99 muutoskatsastettu, -04 todettu vaihdettuja osia 56% -> maksuunpantu autovero 26,5k + alv 5,8ke. Veroverrokkina käytetty -99 MB 280E.
            -79 Ascona, -97 muutettu, -04 narahtanut, veroa 7,6k+1,7ke. -97 Vectra verrokkina.
            Alkaa siinä olemaan vanhoilla raadoilla hintaa
            Plus rikosoikeudelliset seuraamukset.

            Comment

            • Jisv
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 461
              • Pori

              #21
              Olisko toi alkuperänen muutos mahdollinen, jos verot maksais?
              e46 non m-sport touring
              Dieselin kulutus

              Comment

              • _chris_
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 442
                • Nokia

                #22
                Originally posted by intfreak View Post
                Muutoskatsastuksen vuoden perusteella otetaan ko. vuoden uuden auton vero.
                esim. -91 MB 200E, -99 muutoskatsastettu, -04 todettu vaihdettuja osia 56% -> maksuunpantu autovero 26,5k + alv 5,8ke. Veroverrokkina käytetty -99 MB 280E.
                -79 Ascona, -97 muutettu, -04 narahtanut, veroa 7,6k+1,7ke. -97 Vectra verrokkina.
                Alkaa siinä olemaan vanhoilla raadoilla hintaa
                Meneekö laki siis niin, että jos fiksaa ikivanhan auton jollain romis-osilla ja prosentit menee yli, niin maksat verot kuitenkin uuden auton hinnan mukaan (eikä esim. sen syntyneen frankestainin arvioidun hinnan mukaan)?
                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Originally posted by _chris_ View Post
                  Meneekö laki siis niin, että jos fiksaa ikivanhan auton jollain romis-osilla ja prosentit menee yli, niin maksat verot kuitenkin uuden auton hinnan mukaan (eikä esim. sen syntyneen frankestainin arvioidun hinnan mukaan)?
                  Kyllä. Jos autoon vaihdetaan yli 50% osia, se rinnastetaan uuteen. Tietysti jos uudet osat on kaikki samasta autosta, silloin rinnastettanee se siihen luovuttaja-autoon.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by _chris_ View Post
                    Meneekö laki siis niin, että jos fiksaa ikivanhan auton jollain romis-osilla ja prosentit menee yli, niin maksat verot kuitenkin uuden auton hinnan mukaan (eikä esim. sen syntyneen frankestainin arvioidun hinnan mukaan)?
                    Entäpä jos vaihdan johonkin läpimätään 86-malliseen e32:een 100% osia uudesta 2010 mallisesta 700-sarjalaisesta? Eihän se silloin mikään "frankenstain" ole vaan tuliterä veroton seiskasatanen?
                    Eli johonkin kun se raja alkuperäisen ja uuden välille on vedettävä, niin tuo 50% on aika looginen raja.
                    Joka tapauksessa sen jälkeen se on uusi auto, josta maksetaan uuden auton verot ja mikäli näin ei tehdä, otetaan myös sanktiot veropetoksesta.

                    Comment

                    • _chris_
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 442
                      • Nokia

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Entäpä jos vaihdan johonkin läpimätään 86-malliseen e32:een 100% osia uudesta 2010 mallisesta 700-sarjalaisesta? Eihän se silloin mikään "frankenstain" ole vaan tuliterä veroton seiskasatanen?
                      Eli johonkin kun se raja alkuperäisen ja uuden välille on vedettävä, niin tuo 50% on aika looginen raja.
                      Joka tapauksessa sen jälkeen se on uusi auto, josta maksetaan uuden auton verot ja mikäli näin ei tehdä, otetaan myös sanktiot veropetoksesta.
                      Niin no tässä tapauksessa voi olettaa "tuliterä-frankestainin" olevan myös arvokkaampi kuin romisosista koottu sisarensa ja siitä maksettaisiin sitten enemmän veroja. Olisi siis loogisempaa määrittää markkinahinta tälle uudelle syntyneelle autolle eikä verottaa aina uuden auton mukaan. Tällainen laki ei hirvesti kannusta vanhoja autoja kunnostamaan, kun tietyn rajan jälkeen se on uusi auto riippumatta siitä onko osat uusia vai vanhoja.
                      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by _chris_ View Post
                        Niin no tässä tapauksessa voi olettaa "tuliterä-frankestainin" olevan myös arvokkaampi kuin romisosista koottu sisarensa ja siitä maksettaisiin sitten enemmän veroja. Olisi siis loogisempaa määrittää markkinahinta tälle uudelle syntyneelle autolle eikä verottaa aina uuden auton mukaan. Tällainen laki ei hirvesti kannusta vanhoja autoja kunnostamaan, kun tietyn rajan jälkeen se on uusi auto riippumatta siitä onko osat uusia vai vanhoja.
                        Meinaatko siis että vanhan ruosteisen corollan peltirempastakin pamahtaa prosentit? Vaikka lain mukaan ehkä pitäisi, on sentään jonkunlainen järjenhiven soveltamisessa mukana, eikä vanhaa autoa kunnostaessa tarvitse ensimmäisenä verokarhua pelätä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #27
                          Originally posted by Jisv View Post
                          Olisko toi alkuperänen muutos mahdollinen, jos verot maksais?
                          On, jos kone mahtuu paino- ja tehoprosentteihin sisään.
                          Itse ehkä ostaisin samalla rahalla vaikka 3 850:stä, saisi pari varaosa-autoa samalla.

                          Järki mukaan, ehjää se vimpan päälle sellaisenaan ja aja tyytyväisenä nyt vaan.

                          Comment

                          • intfreak
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 2966
                            • Uusikaupunni

                            #28
                            Otetaan myös huomioon jos ajoneuvon identiteettiprosentti (ei välttämättä sama kuin ns. veroprosentti) muuttuu yli 50%, auto käsitellään uutena ajoneuvona eli sen pitää täyttää tämän päivän säännökset ja määräykset.
                            Yritäppä siinä sitten rakentaa 80-luvun kioskiin OBD-järjestelmät sun muut.
                            N62 Money Spender Club

                            Comment

                            • Masa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 2202
                              • München

                              #29
                              Originally posted by haba_ View Post
                              juu kyl tiiän et rosentit menee yli.. kyllä sen aina leimalle saa nykästyä pois ja ton kikkareen sinne takasin.. kyselin vaan tuosta istuvuudesta..........
                              Ootko tosissas..?

                              -VaasaConnection-
                              Originally posted by Homer;
                              Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                              Comment

                              • Jisv
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 461
                                • Pori

                                #30
                                Originally posted by Risto113 View Post
                                On, jos kone mahtuu paino- ja tehoprosentteihin sisään.

                                Järki mukaan, ehjää se vimpan päälle sellaisenaan ja aja tyytyväisenä nyt vaan.
                                En mää tommosta ole rakentamassa, kunhan esitin teoreettisen kysymyksen aiheesta. Mutta kuten tossa intfreak toteskin, niin ei taida välttämättä auttaa pelkkä verojen maksu.
                                e46 non m-sport touring
                                Dieselin kulutus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎