Originally posted by Jisv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Apuja 635ci rojektii......
Collapse
X
-
Originally posted by _chris_ View Post... Tällainen laki ei hirvesti kannusta vanhoja autoja kunnostamaan, kun tietyn rajan jälkeen se on uusi auto riippumatta siitä onko osat uusia vai vanhoja.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEntäpä jos vaihdan johonkin läpimätään 86-malliseen e32:een 100% osia uudesta 2010 mallisesta 700-sarjalaisesta? Eihän se silloin mikään "frankenstain" ole vaan tuliterä veroton seiskasatanen?
Eli johonkin kun se raja alkuperäisen ja uuden välille on vedettävä, niin tuo 50% on aika looginen raja.
Joka tapauksessa sen jälkeen se on uusi auto, josta maksetaan uuden auton verot ja mikäli näin ei tehdä, otetaan myös sanktiot veropetoksesta.
Onko se valtion ahneutta vai mitä vai jääkö mulla joku pointti välistä, vähän sama kuin perintövero, vanhemmat maksaa verot tuloistaan, kunnes potkasevat tyhjää ja rahat jaetaan penskoille niin valtio vie oman siivun näistä rahoista joista on jo kerran vero maksettu.
Comment
-
-
Onhan tuo tavallaan älytöntä, että vanhaa autoa verrataan uuteen, jos on selvästi osoitettavissa, ettei vanhaa autoa ole kasattu Hemin esimerkin mukaisesti 100% uuden auton osista. Tältä osin valtio ilmeisesti ahneuttaan vaatii veroa. Mutta jos edellytetään esim. 2010 vuoden määräyksiä, jotta auton edes saa kilpiin, tuskin kukaan on noita toteuttanut ja sitten maksanut niitä veroja. Taitaa ne muut asiat maksaa kymmenkertaisesti verrattuna siihen uuteen autoveroon...
Mutta toisaalta on ymmärrettävää sekin, että liialliselle rakentelulle halutaan stoppi, koska muutenhan tuolla liikenteessä kulkisi ties minkälaista itserakennettua pommia, joilla ei ole tehty minkään valtakunnan kolaritestejä, tai mitään muutakaan turvalliseen liikkumiseen edellyttäviä asioita. Ainahan sieltä löytyisi kaveri, joka on asentanut johonkin koppimopoon M73 koneen, mutta jarruille ei ole tehty mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostJos oletetaan että molemmat on jossakin vaiheessa rekisteröity suomeen ja niistä on maksettu autovero niin miksi niistä vehkeistä pitää maksaa uudelleen verot:thinkN62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostJos oletetaan että molemmat on jossakin vaiheessa rekisteröity suomeen ja niistä on maksettu autovero niin miksi niistä vehkeistä pitää maksaa uudelleen verot:think
Onko se valtion ahneutta vai mitä vai jääkö mulla joku pointti välistä, vähän sama kuin perintövero, vanhemmat maksaa verot tuloistaan, kunnes potkasevat tyhjää ja rahat jaetaan penskoille niin valtio vie oman siivun näistä rahoista joista on jo kerran vero maksettu.
Eli käytännössä vältyttäisiin aina autoveron maksamiselta, kunhan siihen vain siirretään jonkin purkukuntoisen vanhan ruoskan rekisteriote.
Comment
-
-
Aiheesta siis että kuinka hankalaksi autojen rakentelu on suomessa tehty niin voisi tehdä ihan oman topicin, ja ehkä niistä asioista voisi tehdä jotain järkevääkin listausta että mitä asioita pitäisi lainsäädännössä vähintään muokata ja laittaa listaa vaikka kerhon tai harrastajien nimissä "herroille".
Lainsäädäntöön muutoksia haluavia löytyisi varmasti muiltakin merkki-foorumeilta ja kerhoilta kuten offroadarit joilla tuntuu kans olevan aika paljon säätöä näissä asioissa.
Jopa niinkin pieni asia kuten spacerin käyttö vanne hommissa on tehty aika hankalaksi käsittääkseni.
edit:ja yks toinen juttu on nuo peräkärry asiat, tuskin nekään kovin järkevissä kantimissa on kun ne joka foorumilla keskustelua aiheuttavat.
Mutta nykyään "herroilla" esim Ajoneuvohallintokeskuksessa on helppo vaan sanoa että nämä asiat tulee EU tasolta ja me ei niitä pystytä muuttamaan, toki tekeehän se työstä paljon helpompaa kun ei tarvi tehdä mitään ja kommentoi vaan että eu eu eu eu, ei pysty.Last edited by Masatus; 22-05-2010, 13:49.
Comment
-
Comment