Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käykö E24:seen minkä säädettävä alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zuge
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 91
    • Pieksämäki

    Käykö E24:seen minkä säädettävä alusta?

    Onko kukaan kokeillut käykö esim E34:sta säädettävä alusta E24:seen? Vai löytyykö jostakin suoraan käypänen alusta?
    Plymouth Duster 454 twin turbo
    Dodge RAM Cummins
    Chevrolet Corvette C5 turbo
    BMW M3 e92 coupe
    BMW 635 csi E24 Turbo
    E34 RB25DET
    E39 540
    E34 540
    E30 325 turbo
    E28 535
    E34 535
    1.2 lata..
    -über Züge-
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    #2
    Tämä kiinnostaa kyllä itseänikin, anyone?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Polar
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2045
      • Espoo

      #3
      E34 osat saa menemään pienellä muokkaamisella alle.

      Takapää menee suoraan ja etupäässä joutuu olka-akselin kiinnitysreikiä suurentamaan. Muista mitoista en ota vastuuta, mutta omassa E24 on E34 iskarien alapäät käytössä.
      Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
      - Official member of Team Järki & Kohtuus -
      - You gotta pay to play -

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        No eikös vanhempi E24 ole E12-alustalle tehty ja uudempi E28-alustalle, joten sitäkautta sit voi päätellä mitkä osat sinne menee. Tosin E28 ja E34 ovat kokolailla samanlaisia.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #5
          Juu tosiaan eilen unohtui illalla mainita tuosta e12/e28 erosta.

          Tarvii varmaan käydä prefaceliftistä mittailemassa joskus, että saako sinne sovellettua noita uudemman mallin osia millaisella vaivalla paikalleen.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • zuge
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 91
            • Pieksämäki

            #6
            Juu kyllä ne E28:sin osat käy mutta ei taida siihenkään säädettäviä alustoja olla.. Mutta jos ne E34:sen kävis pikku modauksin ni semmoset sitten alle kun niitä pitäs jo löytyäkin
            Plymouth Duster 454 twin turbo
            Dodge RAM Cummins
            Chevrolet Corvette C5 turbo
            BMW M3 e92 coupe
            BMW 635 csi E24 Turbo
            E34 RB25DET
            E39 540
            E34 540
            E30 325 turbo
            E28 535
            E34 535
            1.2 lata..
            -über Züge-

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #7
              Kerro millaisiin päädyit ja mistä ja oliko asennuksessa ongelmia, kun sulla on alusta alla. Hyvä tietää, jos joutuu joskus tuohon jumppaan lähtemään....
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10506
                • Saaressa

                #8
                Onko E24:n etutolppa saman kokoinen kuin esim E34:n? (paksuus siis)
                Jos on niin eikös sitten E34:n D2 käy siihen ns. heittämällä?
                Koska D2 (varmaan muutkin halpis coilit) laitetaan leikkaa liimaa periaatteella paikalleen (puhun siis etupäästä)
                :think
                Kuvassa E34 poikkileikattu etutolppa D2:n kierreholkki kiinni hitsattuna.

                Kuvassa jousi/iskari yhdistelmä kierrettynä "uuteen" etutolppaan
                Last edited by duuk; 14-06-2010, 22:57.

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  En jaksa tutkia varmaksi, mutta jos uudemmassa e24:ssä on sama tolppa kuin e28:ssa, niin niihin voi eteen asentaa lautamäeltä saatavan holkkisarjan, tarvitsee toki muutakin toimiakseen mm. jouset, laakerit ja lautaset, mutta tämän kuvan keskimmäisestä kierreosasta sen voi tehdä:

                  Olli.

                  Comment

                  • Miika Tissari
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1802
                    • Varkaus

                    #10
                    83 ja uudemmassa e24:ssä on samat osat kuin e28:ssa. E34 on saatavilla eiripaksuisia etutolppia. Ainakin 518 ja 520 etutolpat on saman paksuiset kuin e28:n tolpat. Säädettävällä jousilautasella pitää ottaa huomioon että vaati 15-20mm levikepalan ettei ota vanteeseen kiinni jos jousilautanen tulee alemmas kuin vakio. Ainakaan 8,5" leveä et20 vanne ei mahdu pyörimään. 10mm leikepalalla jäi noin 2mm väliä.
                    E28 ///M-tech V8 -83
                    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10506
                      • Saaressa

                      #11
                      Originally posted by Miika Tissari View Post
                      83 ja uudemmassa e24:ssä on samat osat kuin e28:ssa. E34 on saatavilla eiripaksuisia etutolppia. Ainakin 518 ja 520 etutolpat on saman paksuiset kuin e28:n tolpat. Säädettävällä jousilautasella pitää ottaa huomioon että vaati 15-20mm levikepalan ettei ota vanteeseen kiinni jos jousilautanen tulee alemmas kuin vakio. Ainakaan 8,5" leveä et20 vanne ei mahdu pyörimään. 10mm leikepalalla jäi noin 2mm väliä.
                      Juu 51mm ja 55mm etutolppaa on E34:ssa Mittasin silloin kun oman coilisetin tilasin. M5:ssa luonnollisesti 55mm tolppa (sama ainakin 535,540)

                      Tulipa mieleen että http://www.ground-control-store.com/...ion.php/II=744
                      On myynnissä coilisettiä myös E24:een ja näköjään tarjoavat samaa settiä E28/E34:een

                      http://www.k-sport-germany.com/ ilm. tämä paikka tekee tilauksesta E24:een
                      Last edited by duuk; 15-06-2010, 09:23.

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • 02tii
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 91

                        #12
                        Moro,

                        onko kenelläkään kommenttia / kokemuksia BC-racing alustoista noin yleensä?
                        Täällä kun olisi edukkaasti tarjolla E28 / BR vaihtoehto camber-säädöllä edessä.


                        Halvathan noi on mutta tekeekö niillä mitään, investoiko siis noihin vai perinteiseen Bilstein B8 + H&R comboon?
                        Ja loppusijoituskohteenahan alustalle on siis E24

                        -petri-
                        Last edited by 02tii; 11-12-2015, 11:50.

                        Comment

                        • t0mpp4
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 275
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by 02tii View Post
                          Moro,

                          onko kenelläkään kommenttia / kokemuksia BC-racing alustoista noin yleensä?
                          Täällä kun olisi edukkaasti tarjolla E28 / BR vaihtoehto camber-säädöllä edessä.


                          Halvathan noi on mutta tekeekö niillä mitään, investoiko siis noihin vai perinteiseen Bilstein B8 + H&R comboon?
                          Ja loppusijoituskohteenahan alustalle on siis E24

                          -petri-
                          Mitä foorumeilta lukenut ja oman e39 alla tuollainen BR mallin alusta niin mistään en ole pahaa sanaa kuullut ja erittäin tyytyväinen omaanikin, aivan huippu ajaa ja hyvä säätää. Myös Mamasanin palvelu noiden BC-racingien ja niiden varaosien kanssa huippua.
                          Höntsä kompakti

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎