Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 24 jarrujen ilmaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jhalon
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 5
    • Kerava

    e 24 jarrujen ilmaus ongelma

    Kohde 635 csi -86 ABS jarruilla.Jarrujen ilmaus onnistui vasemmalta edestä ja oikealta takaa,mutta vasemmalta takaa ja oikealta edestä ilmantulo ei lopu/ ilmaukseen käytetty nestettä n.1,5l.Onko kellään kokemusta kyseisestä tilanteesta.Olisiko pääsylinteri vika?
    Last edited by jhalon; 10-09-2012, 21:15.
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    #2
    Originally posted by jhalon View Post
    Kohde 635 csi -86 ABS jarruilla.Jarrujen ilmaus onnistui vasemmalta edestä ja oikealta takaa,mutta vasemmalta takaa ja oikealta edestä ilmantulo ei lopu/ ilmaukseen käytetty nestettä n.1,5l.Onko kellään kokemusta kyseisestä tilanteesta.Olisiko pääsylinteri vika?
    Onko vuotoja ? Sama jarrupiiri näköjään ja toinen piiri taas toimii. Vika ei voi olla kovin ihmeellinen.

    Onko osia vaihdettu ? Niistä vikaa etsimään. Tuolla oli just projektipuolella joku vaihtanut jarrusatulat väärin ristiin (näköjään onnistuu) ja ei onnistunut toisen puolen ilmaus. :think
    Monta 80-luvun autoa

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by jhalon View Post
      Kohde 635 csi -86 ABS jarruilla.Jarrujen ilmaus onnistui vasemmalta edestä ja oikealta takaa,mutta vasemmalta takaa ja oikealta edestä ilmantulo ei lopu/ ilmaukseen käytetty nestettä n.1,5l.Onko kellään kokemusta kyseisestä tilanteesta.Olisiko pääsylinteri vika?
      En keksi miten pääsylinterissä oleva vika voisi aiheuttaa sen että jarrut ei ilmaannu. Mikäli tasaussäiliötä pidetään varmasti täytenä nestettä ilmauksen aikana, pääsylinteriin ei voi päästä ilmaa (poislukien jos esim säiliön ja pääsylkyn välinen tiiviste puuttuu tai on täysin paskana). JN säiliön sihti muuten kannattaa poistaa työn ajaksi. Joskus ne ei läpäise nestettä kovinkaan hyvin, eri syistä. Siitä taas voi seurata että säliö ei pysy täytenä homman aikana vaikka täyttöpullo olisi päällä.

      Ehkä enemmän osaisi kommentoida jos tietäisi työvälineet/menetelmän jolla jarruja on koitettu ilmata. Mitä jarrujärjestelmälle on tehty että järjestelmää joutuu nyt ilmaamaan?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • jhalon
        Newbiemmer
        • Jun 2012
        • 5
        • Kerava

        #4
        Pääsylinteri vaihdettu uuteen,ilmaus onnistui.Ilmaus suoritettu samalla tekniikalla kuin edellinenkin.(polkimella paine-ruuvi auki-poljin pohjaan-ruuvi kiinni-poljin ylös,jne,riittävästi nestettä säiliössä,järjestelmässä ei vuotoja ja Manuaalin antamassa jarru järjestyksessä).Seuraava kysymys:Jarrupoljin tuntuu pehmeältä kun hydraulisäiliössä tehostuspainetta, kun ei painetta kovalta,onko normaalia/näiden jarrujen "ominaisuus"?

        ps.onko Keravan "lähimaastossa" vastaavaa e24:ta,olisi kiva päästä kokeilemaan/vertaamaan puolin ja toisin?
        Last edited by jhalon; 16-09-2012, 17:03.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          On ihan normaalia juu että jos paineakussa on painetta niin poljin tuntuu pehmeämmältä (tehostetulta) oli kone käynnissä tai ei. Pitäis olla pehmyt noin 10 polkaisun ajan koneen sammutuksen jälkeen ja sitten paineakun puhti loppuu ja poljintuntuma on taas kova.

          Comment

          • jhalon
            Newbiemmer
            • Jun 2012
            • 5
            • Kerava

            #6
            [QUOTE=Perlenbacher;2809977]On ihan normaalia juu että jos paineakussa on painetta niin poljin tuntuu pehmeämmältä (tehostetulta) oli kone käynnissä tai ei. Pitäis olla pehmyt noin 10 polkaisun ajan koneen sammutuksen jälkeen ja sitten paineakun puhti loppuu ja poljintuntuma on taas kova.[/QUO

            Kiitos tiedosta.

            T:Juha

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎