oliko näin että navat 1 ja 7 piti yhdistää huoltopistokkeesta ja käyttää virtoja päällä nin saa huoltovälilaskurin nollattua. tosin mulla taitaa noi paristot olla kulahtaneet että mun täytynee ne vaihtaa ensin. mahtaako käydä normi akkupatterit vai pitääkö ostaa bemun omat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e24 huoltovälin nollaus?
Collapse
X
-
Haulla löytää tohon vastauksen.........
Mutta vastataan nyt kuitenkin.....
Mä nollasin omasta (e23) sillain etta maadotin seiska pinnin vaan koneen kylkeen ja laitoin virrat päälle ja ootin että kaikki vihreet syttyy....menee aika tasan 12s.
Sit ku ne syttyy nii ei muuta ku virrat pois ja maapiuha veke....ja matka jatkuu....Helppoa ku heinän teko
E61 520d - 08
Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728
-
-
Tavalliset akkupatterit sopii hyvin, tein omaani ko. vaihdon ja hyvin on toiminut (E23).
Täältä löytyvät yksityiskohtaiset ohjeet (tosin E23:sesta) http://www3.telus.net/tomsbmw/nicdbatt.htm
Comment
-
-
Kokoluokka akuille on AA, joko NiCDtai NiMH akut. Itse laittaisin NiMH akut, kestävät vähän pitempään ja paremmin.
Tarkista samalla se piirilevy, mittaa yleismittarilla resistanssin mittausasennossa, että piirilevyn eri pisteiden välillä kulkee "kuso". Eli katsot mistä piirilevyn "veto" lähtee (esim. liittimeltä) ja seuraa sitä piirilevyä pitkin seuraavaan pisteeseen (komponentin jalka tms.). Mittaa resistanssi ko. pisteiden väliltä, pitää olla 0 ohmia (tai ainakin alle 1 ohmi). Jos enemmän, jotain häikkää siinä on.
Tarkista varsinkin akuille menevät/tulevat "vedot" piirilevyllä, eli akun maa ja + pinneille tulevat signaalilinjat. Vaikka ne päällepäin saattavat näyttää olevan OK, ne voivat silti olla poikki.
Timo
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinKokoluokka akuille on AA, joko NiCDtai NiMH akut. Itse laittaisin NiMH akut, kestävät vähän pitempään ja paremmin.
Tarkista samalla se piirilevy, mittaa yleismittarilla resistanssin mittausasennossa, että piirilevyn eri pisteiden välillä kulkee "kuso". Eli katsot mistä piirilevyn "veto" lähtee (esim. liittimeltä) ja seuraa sitä piirilevyä pitkin seuraavaan pisteeseen (komponentin jalka tms.). Mittaa resistanssi ko. pisteiden väliltä, pitää olla 0 ohmia (tai ainakin alle 1 ohmi). Jos enemmän, jotain häikkää siinä on.
Tarkista varsinkin akuille menevät/tulevat "vedot" piirilevyllä, eli akun maa ja + pinneille tulevat signaalilinjat. Vaikka ne päällepäin saattavat näyttää olevan OK, ne voivat silti olla poikki.
Timo
kun hommasin tuon kiesin niin mittari oli varsin "levollinen" nopeusmittari ei toiminut. temusin sitten peräanturin kanssa ja tutkailin johtoja yms, ja viimein kun sain mittarin revittya, niin se keskimmäine piirilevy oli syöpynyt ihan muhjuks. hommasin sit viissatkun mittariston josta vaihdoin keskipiirilevyn ja jo rupes pelittää... muuten paitsi tuo huollon ilmaisin... ois vaan sillon pitänyt tarkemmin mittailla piirilevyä ja vaihtaa samalla akut.
täytynee siis mittailla nyt ja hommata ne akut niin toimii sit taas tovin =)käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Syynä siihen piirilevyn "muhjaantumiselle" oli lienee sököt akut. Ne pilaa sen piirilevyn, jos kauan ovat sökönä. Siitäpä syystä ei kannata kauaa ihmetellä jos epäilee akkuja, vaan vaihtaa ne hetimmiten, kun halpojakin ovat.
Siinä lienee tapahtuu sähkökemiallinen ilmiö, tavaraa siirtyy piirilevyltä ("vetojen" metallipinnoite) sökölle akulle, piirilevy kiskoo virtaa niin kauan kuin auton varsinainen akku on paikoillaan. Luulen että vähän samankaltainen efekti kun aikoinaan laivojen potkureista siirtyi tavaraa laivan runkoon, ennenkuin syy ihmeteltiin ja ongelma ratkaistiin. Näin olen itse asiaa pähkäillyt, sen verran olen noita sököjä piirilevyjä läpistellyt. Ja kaikissa oli sököt akut ja olleet sököinä hyvän aikaa.
Timo
Comment
-
Comment