Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaine ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWongelmainen
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 1
    • Turku

    Öljynpaine ongelma

    Onko jollain kokemuksia mistä voisi johtua seuraava ongelma BMW 645:ssa ? Kun moottori on lämmennyt, niin öljynpainevalo alkaa välillä aina vilkkumaan ja tietokonen herjaa liian alhaisesta öljynpaineesta, kun antaa hiukan enenmmän kaasua. Tämän jälkeen kone alkaa nakuttamaan kovemmin (ei aina nakuta). Kone kylmänä ei kyseistä ongelmaa ole ollenkaan, vaan vain kun kone lämmennyt. Onko kyse öljynpainepumpun ongelmasta, vai voiko ongelmana olla vaikka alhainen lataustaso kun ajettu esim. lyhyttä matkaa. Joskus voi alhainen lataustaso Bemarissa kuulemma aiheuttaa ihmeellisiä ongelmia/ herjoja, mutta tämä lataustason ongelma kuulostaa hiukan ihmeelliseltä mun korvaani. Kiitoksia jos jollain on heittää asiasta faktaa.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Kk laakerit paskana.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

      #3
      Käy tarkistuttamassa öljynpaine jollakin korjaamolla. Esimerksi öp-anturin väliin t-yhde ja siitä mittaus painemittarilla. Sen jälkeen tietää josko on paine liian alhainen.
      Last edited by 9313juha; 08-01-2016, 21:30.
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10057
        • KVLA

        #4
        Originally posted by BMWongelmainen View Post
        vai voiko ongelmana olla vaikka alhainen lataustaso kun ajettu esim. lyhyttä matkaa. Joskus voi alhainen lataustaso Bemarissa kuulemma aiheuttaa ihmeellisiä ongelmia/ herjoja, mutta tämä lataustason ongelma kuulostaa hiukan ihmeelliseltä mun korvaani. Kiitoksia jos jollain on heittää asiasta faktaa.
        Ei kyllä alhainen latausjännite saa konetta nakuttamaan.Kyllä siellä joku mekaaninen vika on päällä.Ei varmasti kaukana tuo Kissvesalan arvailu.Eli nuo kk. laakerit voisi olla syypää.Toinen ehdokas voisi olla hydr.vettiilin nostimet.Tosin kun ääntä ei ole itse kuullut,niin hieman vaikea arpoa,kun ei tiedä mistä päin konetta ääni kuuluu.

        Tuo toinen vinkki öljynpaineiden mittauksesta ei ole huono.Siitä itse aloittaisin.
        Last edited by Heguli 31; 08-01-2016, 16:37.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Onko öljyt kuinka vanhat, oikeat viskositeetit ja mikä öljynsuodin ?

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Öljynpaineen säädin jumissa?
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • Zetz
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 3233
              • Joensuu

              #7
              kiertokangen laakerit loppu. öljyn viskositeetti ei riitä voitelemaan
              puh/txt/whatsapp: 0452673541
              näillä mennään talvella:
              e39 523ia arctic silver
              e87 116i Japanrot
              ja näillä kesällä:
              e30 328i *Rot m50b28

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎