Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolaroimaton kolaroitu 630??!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    Kolaroimaton kolaroitu 630??!!??

    Luen juuri meilejä ja puhisen kiukusta.

    Kuvan 2009 630i 95000km

    Autoliike myy autoa kolaroimattomana, mutta diileri, joka auttaa kaupanteossa minua (hoitaa kaiken rekisteröinnistä, auton puhdistukseen ja kotiovelle tuontiin saakka), kertoi, että autosta on vaihdettu koko peräosa, koska joku oli ajanut takapuskurin palasiksi, sekä oikean puolen ovi on päällemaalattu, koska sekin on saanut damagea. (Ei selvinnyt vielä minkälaista damagea).

    Kokemuksesta tiedän, että kori saattaa lähteä ruostumaan niistä kohdista, joista takapuskuriosa on kiinnitetty koriin. Kun joku ajaa perään, niin korin sinkitys menee rikki takapuskurin kiinnityskohdista ja kori on tällöin suojaamaton. Vanhalle E46:lle kävi juuri näin. Iloista kuplimista alkoi tapahtua kiinnityskohdista.

    Huoltokirjassa ei ole mitään merkintää noista damageista. Kysyn vielä diileriltä mistä tieto on peräisin. (Vakuutusyhtiö?)

    Toimiiko autossa enää koritakuu, jos korjaus on tehty muualla kuin bmw huollossa? Koritakuu on 12 v. Nyt sitten ehkä 0 v. :(

    Koska ovi on päällemaalattu, niin eikö siinä ole vaara, että se lähtee ruostumaan niistä kohdista, joihin damage tuli?

    Mietin minkälaisia sanktioita on luvassa automyyjälle, joka tietoisesti pyrkii harhauttamaan asiakasta. Toivottavasti pahoja.

    Vai oleko liian dramaqueen ja "pikku kolhut" kuuluvat tuon ikäiseen autoon.

    Nimimerkki "paljonko voin pyytää hinnan alennusta".
    Attached Files
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    oletko siis jo ostanut sen, vai onko vielä autoliikkeen omaisuutta? Jos et ole sitä vielä ostanut niin olisiko helpompaa ihan vaan kävellä pois ja katsoa jotain toista autoa?
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • B-Girl
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 171
      • Italy

      #3
      Pohdintaa.

      Jos korikorjaus on tehty muualla kuin merkkiliikkeessä, niin koritakuu on samalla rauennut ainakin damagekohtien osalta. Ehkä koko autosta?

      Vaikuttaa hieman auton jälleenmyyntiarvoon, jos koritakuuta ei enää ole.

      Comment

      • B-Girl
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 171
        • Italy

        #4
        Originally posted by BeamR View Post
        oletko siis jo ostanut sen, vai onko vielä autoliikkeen omaisuutta? Jos et ole sitä vielä ostanut niin olisiko helpompaa ihan vaan kävellä pois ja katsoa jotain toista autoa?
        En ole ostanut vielä, vaan kaupassa avustava diileri tarkistaa minua kiinnostavien autojen taustoja. Moitteetonta käytettyä ei taida olla olemassa ja ihan sama onko kyseessä valtuutettu Bmw myyjä tai pienempi autojobbari, niin yhtälailla auton todellista historiaa pimitetään.

        Nyt kun olen aikana täällä puhissut kiukkuani, niin haluan asiantuntijan arvion ja bmw liikkeen kannan tuohon damageen ja sen vaikutukseen koritakuuseen. Ainakin tuo on riittävä peruste hinnan alennukseen.

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5450
          • Seinäjoki

          #5
          Pistä kuule tilaten uusi auto, niin on takuut laajennettavissa jopa kuuteen vuoteen saakka ja taatusti saat sellaisen auton kuin olet ajatellutkin.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • B-Girl
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 171
            • Italy

            #6
            Originally posted by Juh4 View Post
            Pistä kuule tilaten uusi auto, niin on takuut laajennettavissa jopa kuuteen vuoteen saakka ja taatusti saat sellaisen auton kuin olet ajatellutkin.
            Jos rahoitat mulle nollakorolla 120kk lainan

            Yksi F12 on tuossa diilerin tarkastettavana parhaillaan. Champagnan värinen ja suklaan väriset istuimet 8/

            Comment

            • B-Girl
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 171
              • Italy

              #7
              No nyt selvisi lisää tuosta maitsemastani "kolarista". Takaosa on vaihdettu, koska ei kolari, vaan se siinä oli niin voimakkaita naarmuja. Ovi sama juttu.

              Ei kait nuo nyt kolarista silloin mene, mutta edelleen pitää selvittää, että onko työ tehty bmw:lla, koska saattaa vaikuttaa koritakuuseen, joka on siis 12v.

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                #8
                Tämä ei ole vittuilua, mutta näin 2kk kk (ja 8 threadin) arpomisen jälkeen minusta tuntuu että käytetty 6-sarjan BMW ei ole oikea auto sinulle. Jos jo osto on näin vaikeaa niin odotahan niitä tulevia vikoja ja oikutteluja Paljonko maksaisi ihan uusi 3-sarjalainen avo Italian liikkeestä?
                Last edited by rizzo; 11-08-2016, 11:12.

                Comment

                • B-Girl
                  Bimmer Rookie
                  • May 2016
                  • 171
                  • Italy

                  #9
                  Originally posted by rizzo View Post
                  Tämä ei ole vittuilua, mutta näin 2kk kk (ja 8 threadin) arpomisen jälkeen minusta tuntuu että käytetty 6-sarjan BMW ei ole oikea auto sinulle. Jos jo osto on näin vaikeaa niin odotahan niitä tulevia vikoja ja oikutteluja Paljonko maksaisi ihan uusi 3-sarjalainen avo Italian liikkeestä?
                  Arvostan tunnettasi, mutta...

                  1. Mulla on jo kolmonen coupe ja haluan kutosen.

                  2. Kaksi kk siihen, että ensin "arvon" eli opiskelen mitä pitää huomioida käytettyä ostettaessa ja soittelen liikkeisiin ja kyselen autojen taustoja, huoltohistoriaa ym olennaista, ei mielestäni ole paljoa, koska en ole asettanut itselleni aikarajaa. Liikkeet sitä paitsi vastailevat hitaasti meileihin, koska asiakasruuhka, koska olen nainen, koska lomat..ja kopioita huoltokirjoista ym saa odottaa saapuvaksi meiliin.

                  3. Rahoituskuvion järjestämiseen meni oma aikansa, koska halusin kilpailuttaa, enkä ottaa ensimmäistä, jota tarjottiin 16% korolla

                  4. Tämäkään ei ole v**uilua, mutta aivan uutta 3-sarjalaista ei enää valmisteta, vaan sen korvasi 4-sarjalainen, joten ehdotuksesi on mahdottomuus. Lisäksi täysin uusi 4-sarjalainen maksaa enemmän kuin nyt diilerin tarkastettavana oleva F12 2011 Convertible.

                  5. Koska haluan kutosen ja kaikki siihen liittyvät harmit ja oikuttelut, niin haluan myös tietää mitä odotettavissa. Jatkan siis opiskelua ja "sen oikean" etsintää, johon minulla on varaa.
                  Last edited by B-Girl; 11-08-2016, 12:10.

                  Comment

                  • B-Girl
                    Bimmer Rookie
                    • May 2016
                    • 171
                    • Italy

                    #10
                    Ja aihe oli, että raukeaako koritakuu ylläkirjoittamassani tapauksessa. -> syy hinnanalennukseen.

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3599
                      • Raisio

                      #11
                      Jos avo jää kuivaan ja lämpimään maahan, tuskin kannattaa paljoa nostattaa verenpainetta ruostumisesta jos ei oo vielä ruosteessa.

                      Jos eteläeuroopassa vuosikymmeniä vanhat Fiatit säilyy kovapeltisinä, kait yks laatubemari pysy kasassa myöskin,hih.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • B-Girl
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 171
                        • Italy

                        #12
                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Jos avo jää kuivaan ja lämpimään maahan, tuskin kannattaa paljoa nostattaa verenpainetta ruostumisesta jos ei oo vielä ruosteessa.

                        Jos eteläeuroopassa vuosikymmeniä vanhat Fiatit säilyy kovapeltisinä, kait yks laatubemari pysy kasassa myöskin,hih.
                        Ilman kosteusprosentti on täällä suuri ja jos ajaa rantaa pitkin tuulisella säällä, niin auto kuorruttuu merestä nousevalla suolaisella kosteudella.

                        Mutta todennäköisesti ruoste ei tule olemaan se ensimmäinen ongelma täällä

                        Aurinko tekee vuosien aikana enemmän damagea maalipintaan, kuin ruoste.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎