Announcement

Collapse
No announcement yet.

F13 ja rengasmelu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niku650
    Newbiemmer
    • Apr 2017
    • 1
    • Helsinki

F13 ja rengasmelu

Tervehdys.

F13 foorumilla oli sen verran hiljaista että lienee ok postata tänne.

Vanha 645:nen vaihtui uudempaan koriin ja rengasmelu Good yearin eagle F1 245/40 /275/35R19 rengastuksella on alkanut häiritä päivä päivältä enemmän. Run Fiat merkintää en löytänyt joten kyseessä lienee normi rengas. Muutamasta rengasliikkeestä olen yrittänyt kysellä neuvoa ja kaikki mielellään myisivät toisen merkkiseen sarjan alle. Kovin montaa sarjaa ei viitsisi kokeilla.

Jos melua haluaa radikaalisti alentaa olisiko parempi mennä suosiolla 18 tuumaisiin joka ainakin vanhassa korissa oli hiljainen tai kokeilla vaihtaa myös taakse kapeampi 245/40 r19 vanne? Auto on lähinnä leppoisassa cruisailussa voi ajo-ominaisuudet vähän kärsiä hiljaisuuden edellä.

Joku ehdotti keski-eurooppa kitkaa alle ja ilmeisesti on niin että mitä pehmeämpi rengas sitä paremmin melu absorboituu itse renkaaseen. Nykyiset renkaat on paistettu 06/2014 joten kovettumisesta ei pitäisi olla kyse. Tosin auto on seissyt viimeisen vuoden ajamattomana

Vastauksista kiitollisena
    Last edited by Niku650; 25-04-2017, 22:01.
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5202
    • Stadi

Mulla on sama koko E63, ja ei mulla ainakaan ole kova mökä. Tosin ne kohtuu uudet (viime heinäkuussa alle). Ei vetele tms. oikein mukava ajaa. Toista se oli kun laittoin noi 21" alle, jossa takarenkaat on paistettu 37/12 niin vittu sitä mökää....

Niin noi mun kumit oli Hankook Ventus Evo2 muistaakseni. Ja talvella alla on Nexenin saksankitkat (245/40R19 joka kulmassa), nekin on hiljaiset.
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• jonijii
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 10
      • Kokkola

Originally posted by Niku650 View Post
      Tervehdys.

F13 foorumilla oli sen verran hiljaista että lienee ok postata tänne.

Vanha 645:nen vaihtui uudempaan koriin ja rengasmelu Good yearin eagle F1 245/40 /275/35R19 rengastuksella on alkanut häiritä päivä päivältä enemmän. Run Fiat merkintää en löytänyt joten kyseessä lienee normi rengas. Muutamasta rengasliikkeestä olen yrittänyt kysellä neuvoa ja kaikki mielellään myisivät toisen merkkiseen sarjan alle. Kovin montaa sarjaa ei viitsisi kokeilla.

Jos melua haluaa radikaalisti alentaa olisiko parempi mennä suosiolla 18 tuumaisiin joka ainakin vanhassa korissa oli hiljainen tai kokeilla vaihtaa myös taakse kapeampi 245/40 r19 vanne? Auto on lähinnä leppoisassa cruisailussa voi ajo-ominaisuudet vähän kärsiä hiljaisuuden edellä.

Joku ehdotti keski-eurooppa kitkaa alle ja ilmeisesti on niin että mitä pehmeämpi rengas sitä paremmin melu absorboituu itse renkaaseen. Nykyiset renkaat on paistettu 06/2014 joten kovettumisesta ei pitäisi olla kyse. Tosin auto on seissyt viimeisen vuoden ajamattomana

Vastauksista kiitollisena
      Mulla oli e63-korissa 19" eurooppakitkat ja ei voi kyllä hiljaiseksi sanoa.. Rengas oli pehmeä ja lähes uusi. Joten ei varmasti sekään paras ratkaisu.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎