Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talveksi huilimaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoK:ala
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 10
    • Kangasala

    Talveksi huilimaan

    Pesty ja vahattu, keväällä lisää huristelua
    Attached Files
    645 CI
    X3 2.0D
    "kesällä kasilla ja talvella nelikolla"
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17407
    • Turku

    #2
    Ööö.... Tämän tarkoitus oli? Voisit tehdä vaikka showroomin autosta, mikäli haluat sitä esitellä kunnolla. Tuosta kuvasta saa aika vähän irti valitettavasti.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • TimoK:ala
      Newbiemmer
      • Mar 2019
      • 10
      • Kangasala

      #3
      Noh,

      kunhan kokeilin uploadausta,,,ehkä kysymyksen poikasen voisin heittää talvisäilytykseen liittyen, mitä mieltä olette polttoaineeseen lisättävien lisäaineiden toimivuudetsa ja järkevyydestä? Kannattaako lorauttaa bensan joukkoon ja kierrättää aineet järjestelmään säilytyksen ajaksi? Mitäs muuta huomioitavaa ja toimenpiteitä kannattaisi säilytystä silmällä pitäen tehdä?
      645 CI
      X3 2.0D
      "kesällä kasilla ja talvella nelikolla"

      Comment

      • Eljese
        Newbiemmer
        • Jun 2019
        • 3
        • Tampere

        #4
        Mitäs väki on muuten mieltä. Pitäisikö säilytyksessä olevaa autoa käyttää säännöllisesti ettei ventiilinvarrenkumit yms. kuivahda?

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1355
          • Lempäälä

          #5
          Talven yli menee bensa ilman lisäaineistusta, oman kokemuksen mukaan.

          Olen välillä käynyt käyttämässä, mutta sillain siis että ei vaan start - stop samointein, vaan saa käydä kuumaksi asti tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäynnillä pihalla joku vartti-puoltuntii. Noin kuukauden-kahden tms välein.

          Myös säilytyspaikka vaikuttaa tarpeeseen. Jos pihalla säilyttää niin lie järkevä jo kondensoituneen veden takia käyttää lämpöiseksi useammin. Ja pihalla säilytettävässä autossa (vaikka olisi katoksen suojassa) ne kosteudenimijä-setit on aika hyviä.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6892
            • N/A

            #6
            -Olen itse laittanut lämpimässä tallissa kosteudenpoistajan autoon, tyhjennän 1kk välein.
            -Akun latailen parin kuukauden välein c-tekillä täyteen
            -Jos auto on renkaillaan, pyrin siirtelemään sitä kesken talven pari kertaa ettei renkaat ota itteensä.
            -Käynnistelen kerran kuussa, ja käytän muutamia minuutteja että kone alkaa lämpeämään.
            -Samalla bensalla ajelen keväällä mikä tankkiin jää syksyllä, ei ole ollut mitään säilöntäaineita. Toistaiseksi ei vielä mitään ongelmia.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Kaataa keskellä talvea tuoretta bensaa sinne päälle. Ja keväällä ottaa heti aivan täyteen.
              Auto ei tarvii mitään kosteudenpoistajaa sisään.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎