Ajattelin laittaa viestiä tänne viime vuoden hankinnastani.
Päätin hakea etelämpää käytetyn BMW 650 avoauton harrastepeliksi.
Pitkään olin harkinnut harrasteauton ostoa ja nyt tuli aika toteuttaa haave.
Miksi juuri 650? Harrasteautossahan pitää olla tietenkin V8. Lisäksi piti saada avoauto. Vielä kun kyytiin pitää mahtua enemmän kuin kaksi aikuista ei vaihtoehtoja ole markkinoilla montaa.
Kalkkiviivoille pääsi M3 ja 650. Avo M3:ssa on kyllä V8 mutta tavaratila niin pieni että tämän takia valinta kohdistui juurikin 650:een.
Tuli haettua Hollannista käypä vm 2013 N63TU moottorilla varustettu versio. Isot kiitokset kaikille jotka ovat moottoria kehuneet ja haukkuneet. Valinta kohdistui päivitettyyn TU versioon.
En tarkalleen saanut verkossa kahlailtuani selville mitä muutoksia moottoriin tuli mutta sen verran kattavia listat oli että päättelin tuossa olevan korjattu ainakin ne tärkeimmät ns. tyyppiviat.
Lämpimästi suosittelen autonhakulomaa kaikille. Lensin Hollantiin ja ajoin auton Suomeen. Kaiken kaikkiaan oikein mukava lomareissukin tuli tehtyä! Liike antoi kouraan kaikki tarvittavat paperit joten riitti kun meni Suomessa katsastuskonttorille ja siellä hoidettiin paperiasiat kuntoon. Melkoinen autovero piti kyllä maksaa!
Mielestäni M-Sport ei ole välttämätön koska alusta tuossa on mukavan jämäkkä enkä kaipaa siihen lisää kovuutta. Ulkonäkömuutokset ovat todella mietoja 650 kohdalla kun vertaa tavallista versiota M-sporttiin.
Moottori on todella hyvä, paljon voimaa tarjolla! Turbot tuovat hyvää vääntöä eikä tartte kierrättää kuten M3 V8:a. Turboviive? Missä se on?
Ääni on sivistynyt vakioputkilla eikä rupea rasittamaan korvia pidemmän päälle.
Bensaa menee noin 10-12 l/100km ja öljyä n. 0,5 l/1000km. Tuo bensan kulutus on tosi asiallinen 4,4l koneelle.
Lämpimiä kesäkelejä kaikille!
Päätin hakea etelämpää käytetyn BMW 650 avoauton harrastepeliksi.
Pitkään olin harkinnut harrasteauton ostoa ja nyt tuli aika toteuttaa haave.
Miksi juuri 650? Harrasteautossahan pitää olla tietenkin V8. Lisäksi piti saada avoauto. Vielä kun kyytiin pitää mahtua enemmän kuin kaksi aikuista ei vaihtoehtoja ole markkinoilla montaa.
Kalkkiviivoille pääsi M3 ja 650. Avo M3:ssa on kyllä V8 mutta tavaratila niin pieni että tämän takia valinta kohdistui juurikin 650:een.
Tuli haettua Hollannista käypä vm 2013 N63TU moottorilla varustettu versio. Isot kiitokset kaikille jotka ovat moottoria kehuneet ja haukkuneet. Valinta kohdistui päivitettyyn TU versioon.
En tarkalleen saanut verkossa kahlailtuani selville mitä muutoksia moottoriin tuli mutta sen verran kattavia listat oli että päättelin tuossa olevan korjattu ainakin ne tärkeimmät ns. tyyppiviat.
Lämpimästi suosittelen autonhakulomaa kaikille. Lensin Hollantiin ja ajoin auton Suomeen. Kaiken kaikkiaan oikein mukava lomareissukin tuli tehtyä! Liike antoi kouraan kaikki tarvittavat paperit joten riitti kun meni Suomessa katsastuskonttorille ja siellä hoidettiin paperiasiat kuntoon. Melkoinen autovero piti kyllä maksaa!
Mielestäni M-Sport ei ole välttämätön koska alusta tuossa on mukavan jämäkkä enkä kaipaa siihen lisää kovuutta. Ulkonäkömuutokset ovat todella mietoja 650 kohdalla kun vertaa tavallista versiota M-sporttiin.
Moottori on todella hyvä, paljon voimaa tarjolla! Turbot tuovat hyvää vääntöä eikä tartte kierrättää kuten M3 V8:a. Turboviive? Missä se on?
Ääni on sivistynyt vakioputkilla eikä rupea rasittamaan korvia pidemmän päälle.
Bensaa menee noin 10-12 l/100km ja öljyä n. 0,5 l/1000km. Tuo bensan kulutus on tosi asiallinen 4,4l koneelle.
Lämpimiä kesäkelejä kaikille!
Comment