Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 ja mittari ei toimi???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 730ia
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1457
    • pohjois-pohjanmaa, oulu

    e32 ja mittari ei toimi???

    eli kaikki muuta näyttää heiluvan ja ruksuttavan eli ainoastaan nopeusmittarin neula ei nouse kuin ehkä 20km/h kohdalle, laittakaas mistä lähden tarkistaan ja mitä?

    kiitos vastauksista etukäteen.
    F20 118d Aut.
    ________
    Volvo S40
    MB W204
    e90 320d
    e46 coupe
    e32 730ia
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by 730ia
    eli kaikki muuta näyttää heiluvan ja ruksuttavan eli ainoastaan nopeusmittarin neula ei nouse kuin ehkä 20km/h kohdalle, laittakaas mistä lähden tarkistaan ja mitä?

    kiitos vastauksista etukäteen.
    Ajappa 15km, sammuta virrat, odota 10min, auto käyntiin ja kaikki toimii. Mulla tekee samaa kun on pakkasta enemmän kun -10 ja auto on seisonut yli vuorokauden. Kai mittaristosta on joku elektrolyyttikonkka simahtamassa, mutta katsellaan sitten kun joku muukin mittari alkaa häröilemään.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • 730ia
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1457
      • pohjois-pohjanmaa, oulu

      #3
      okke,auto on tosiaan seisonut melkeen viikon kun käyn tuolla armeijassa viikot.

      niin onkohan tuo tuleva vika isokin homma korjata, siis sitten ku simahtaa lopullisesti..
      F20 118d Aut.
      ________
      Volvo S40
      MB W204
      e90 320d
      e46 coupe
      e32 730ia

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Mittaristo purettava ja elektrolyyttikonkat vaihtoon, samalla vaivalla kannattaa uusia kaikki mittariston polttimot. Haulla löytyy linkkejä noiden konkkien vaihtoon ja jos ei löydy niin laitetaan.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          #5
          onko nää elektrolyyttikonkat sama asia ku ne "akut" no samalla vois vaihtaa valkoset mittarin taustat ja yhden valon. pitääpä kattoo löydänkö mittään haulla.
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • Damien83
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 527
            • Seinäjoki

            #6
            Lainataanpas tätä topicia... Onko noita "akkuja" vielä -94:n e36:n mittaristossa?

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Originally posted by 730ia
              onko nää elektrolyyttikonkat sama asia ku ne "akut" no samalla vois vaihtaa valkoset mittarin taustat ja yhden valon. pitääpä kattoo löydänkö mittään haulla.
              EI... kondensaattori ei ole sama asia kuin ne akut.... ja siis ne on akkuja, ei "akkuja"
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • 730ia
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1457
                • pohjois-pohjanmaa, oulu

                #8
                nii just, no akkuja sitten juu nyt mittari taas pelas normaalisti. osaakohan yleensä "normaali" korjaamot tehä noita remppoja? ite en nimittäin koske mihinkään missä pitää sähkö osien kanssa leikkiä tai en mielellään koske mikäli kysessää ei oo joku asia jonka oletan taitavani.
                F20 118d Aut.
                ________
                Volvo S40
                MB W204
                e90 320d
                e46 coupe
                e32 730ia

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  No eipä tuo vaadi muuta kuin juotostaitoa ja sen että nuo konkat tulee oikeinpäin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Aiheesta löytyy hyvinkin selviä ohjeita, kuvineen päivineen, esimerkiksi täältä tai täältä. Kuten Leka mainitsi, riittää kun osaa juottaa, laittaa komponentit piirilevylle oikeinpäin (+ ja - napa oikein) ja osaa ostaa oikeansuuruiset kondensaattorit, homma hoituu. Mutta jos lähipiirissä on elektroniikan taitajia, kannattaa käyttää heidän apujaan.

                    Kun puhutaan mittariston akuista (vanhemmat mittaristot), puhutaan yleensä normaaleista ladattavista NiCD (Nikkeli-Kadmium) ja/tai NiMH (Nikkeli-metallihybridi) akuista.

                    Uudemmissa mittaristoissa vastaavaa tehtävää hoitaa kondensaattorit, tavallaan nekin on "akkuja", sillä nekin varaavat virtaa. Kondensaattorit tahtovat kuitenkin ajanmyötä kuivaa, jolloin niiden varauskyky katoaa (samoin kuin akuista), joten aika ajoin nekin on uusittava.

                    Homma ei ole mitenkaan erityisen vaikea, mutta jos elektroniikka hommia ei ole aikaisemmin tehnyt, kannattaa homma suosiolla jättää muille. Tai ainakin katsoa ekalla kerralla sivusta, jotta tietää seuraavalla kerralla kuinka toimia.

                    Timo

                    Comment

                    • Hene
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 399
                      • Joensuu

                      #11
                      Vanha aihe mutta..

                      525 tiiseli vm. 94.
                      Mittaristo alkoi kesällä sekoilemaan, viisarit pomppi miten sattui, alkoi ihan ykskaks. Sen jälkeen Toisinaan toimi normaalisti ja toisinaan viisarit nollilla.

                      Nyt kun on kulunut puolisen vuotta, mikään muu ei toimi kuin bensamittari. Lämpömittari on tapissaan punaisella ja digitaalinen kilometrilukemanäyttö useimmiten toimii, joskus se on pimeänä. Toisinaan sammutuksen jälkeen KM näyttö jää päälle vaikka avaimet ottaa virtalukosta.

                      Mittariston sisäinen testi toimii, kaikki viisarit toimii niinkuin pitää ja se km näyttö pelaa. Vikakoodinlukija antaa järjettömän määrän vikakoodeja mittaristolle.

                      Kävin tinakolvilla piirilevyn tinaukset läpi. Konkkia ei ole kuin pari (uudempi malli), sekä yksi jänniteregulaattori. Jännitettä regun jälkeen piirilevylle menee 5v. Pattereita ei ole.

                      Joskus kun pasauttaa oikein tunteella nyrkillä kojetauluun mittariston päälle niin voi nestekidenäyttö sammua tai syttyä, tai bensamittari mennä pimeäksi. Joka viittaisi kylmäjuotoksiin, mutta...
                      X5 E53 3.0d

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3229
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Hene View Post
                        Vanha aihe mutta..

                        525 tiiseli vm. 94.
                        Mittaristo alkoi kesällä sekoilemaan, viisarit pomppi miten sattui, alkoi ihan ykskaks. Sen jälkeen Toisinaan toimi normaalisti ja toisinaan viisarit nollilla.

                        Nyt kun on kulunut puolisen vuotta, mikään muu ei toimi kuin bensamittari. Lämpömittari on tapissaan punaisella ja digitaalinen kilometrilukemanäyttö useimmiten toimii, joskus se on pimeänä. Toisinaan sammutuksen jälkeen KM näyttö jää päälle vaikka avaimet ottaa virtalukosta.

                        Mittariston sisäinen testi toimii, kaikki viisarit toimii niinkuin pitää ja se km näyttö pelaa. Vikakoodinlukija antaa järjettömän määrän vikakoodeja mittaristolle.

                        Kävin tinakolvilla piirilevyn tinaukset läpi. Konkkia ei ole kuin pari (uudempi malli), sekä yksi jänniteregulaattori. Jännitettä regun jälkeen piirilevylle menee 5v. Pattereita ei ole.

                        Joskus kun pasauttaa oikein tunteella nyrkillä kojetauluun mittariston päälle niin voi nestekidenäyttö sammua tai syttyä, tai bensamittari mennä pimeäksi. Joka viittaisi kylmäjuotoksiin, mutta...
                        eipäilykset osuisivat minulla virtalukonpohjaan. oli meinaan miltei samanlaiset ongelmat tuossa mun ex seiskassa, joka korjautu kun vaihdoin vitalukonpohjan
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎