Onkos kukaan vaihellu noita vdo mittarien "pattereita" mistäpäin mittaria löytyy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e32 mittariston korjaus? (kondensaattorien vaihto)
Collapse
X
-
Ei ole pattereita e32 mittaristossa, mutta kondensaattorit. Tuolta apua -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128425Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
kysy osia:
BMW E34, E36, E39 & E30,
-
-
Originally posted by eety View PostEi ole pattereita e32 mittaristossa, mutta kondensaattorit. Tuolta apua -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128425
Ville näillä me päästään etteenpäin:
3kpl 220 uF 40v caps
2kpl 20 uF 40v caps
e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View Post
http://bmwe32.masscom.net/johan/dash...dash_caps.html
Tämän ohjeen mukaan jos teet, niin pitäisi olla oikeat osat. Omaan mittaristoon on vaihettu konkat ja nyt on pelannu hienosti.
Linkki foorumilta löytyviin ohjeisiin löytyy ylempää:
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128425Last edited by Flamen; 27-12-2021, 06:51.Ruosteeton Karmann
Comment
-
-
Originally posted by Flamen View Post
Helpoiten irtoaa kun laittaa lisää tinaa juotospisteisiin ja hivuttaa konkan irti vuorotellen pisteitä kuumentamalla. Tai tuhoaa konkan siten että vain jalat ovat jäljellä ja irroittaa jalka kerrallaan.
Sitten imusukalla reiät puhtaaksi ja uutta paikoilleen. Ja tina tietysti lyijyllistä, "vanhoista varastoista".E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Flamen View Posthttp://bmwe32.masscom.net/johan/dash...dash_caps.html
Tämän ohjeen mukaan jos teet, niin pitäisi olla oikeat osat. Omaan mittaristoon on vaihettu konkat ja nyt on pelannu hienosti.
Linkki foorumilta löytyviin ohjeisiin löytyy ylempää:
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128425
"Sainkin käteeni kuvassa näkyvät viisi veijaria, eli kaksi kappaletta 22uF 63V, sekä kolme kappaletta 220uF 16V. Jos ymmärsin myyjän puheita oikein, ei jännitteen ja kapasitanssin kanssa ole hirveän tarkkaa, kunhan uusien konkkien arvot eivät ole pienemmät kuin alkuperäisten."
Eli onko tuolla jännitteellä jotain merkitystä kun tuo pienempi arvo-kohta kumotaan jo seuraavassa lauseessa? Oletan tietenkin, että jännite ja kapasiteetti pitäisi olla oikea, ja kun toimii masscomin ohjeen mukaisten elkojen kanssa niin metsään ei ainakaan mennä. Mitään järkeähän sinne ei ole laittaa mitään 100V konkkia (ei ole ainakaan pienemmät), mutta joku syy kai tuohon on kun on sitten kuitenkin annettu pienempi jännitteinen elko. Kysyn tätä vaan ihan mielenkiinnosta kun en näistä mitään ymmärrä
Tilailen jostain nyt kuitenkin 40V elkot niin ei ainakaan metsään mene.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostEli onko tuolla jännitteellä jotain merkitystä kun tuo pienempi arvo-kohta kumotaan jo seuraavassa lauseessa? Oletan tietenkin, että jännite ja kapasiteetti pitäisi olla oikea, ja kun toimii masscomin ohjeen mukaisten elkojen kanssa niin metsään ei ainakaan mennä. Mitään järkeähän sinne ei ole laittaa mitään 100V konkkia (ei ole ainakaan pienemmät), mutta joku syy kai tuohon on kun on sitten kuitenkin annettu pienempi jännitteinen elko. Kysyn tätä vaan ihan mielenkiinnosta kun en näistä mitään ymmärräMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Noniin. Minä lähdin muna pystyssä focuksella hakemaan konkkia Seinäjoelta ja samalla seisokilla sitten takaisin. Mittariston purku hallilla ja totean, että mitäs ihmettä, piirilevy on erilainen.
Siinä sitten hetken päätä rapsuteltuani muistinkin, että niin, näillä mittaristojen takaosien värillä oli jotain merkitystä. Minulla on valkoinen.
Noh, netti auki ja etsimään:
Onni onnettomuudessa sillä ostin 2kpl 220uf 63v ja 3kpl 22uf 63v konkkia mitkä sopii myös tähän valkotaustaiseen.
Tässä alla ne konkat mitkä sopivat valkotaustaiseen mittaristoon:
2kpl = 22uF 40V
1kpl = 220uF 40V
1kpl = 1000uF 16V (FRAKO EPJ 1000 -16)
Comment
-
-
Tuntuu elävän nämä mittaristot vähän omaa elämäänsä vaikka konkat olisikin vaihdettu. Minulla on muistaakseni 4 mittaristoa joista olen koettanut löytää toimivan yhdistelmän vaihtelemalla taustalevyjä piirikortteineen eri mittaristoihin yms. Välillä näkyy infonäytön tekstit, välillä ei. Joskus pomppaa bensa- tai lämpömittari tappiin ja muuta mukavaa.E32 735iAL, E36 320iA
Comment
-
-
Näin käy, itsellä bensamittari näyttää välillä nollaa ja väillä puoli kierrosta yli täyden tankin.
Piirilevyn lämpötilamuutokset vaikuttavat merkittävästi tulokseen: Tasaisen kylmä mittari toimii OK, mutta kun auto lämpiää, se alkaa sekoilla ja kunhan auto ja mittaristo on taas lämmin, niin toimii hienosti.
Ts. kesällä ei huomaa mitään, näin koleilla syyskeleillä huomaa.
Nollaa näyttävä mittari voisi olla kontaktivika itse mittarissa, mutta yli asteikon menevä lukema (=jännite) tulee älyltä joka sekoilee, eli piirilevyvika, jossain, jotenkin. Pitää talvella vaihtaa loputkin kondensaattorit, jos se auttaisi asiaa.
Mittaristossahan on ihan oma prosessori ja se on tiedossa että prosessorin kellopiiri helposti irtoaa juotoksesta/pätkii signaalia katkoksen takia ja sitten koko mittaristo pimenee.
Sellaista on käynyt, pitää juottaa uudelleen talven aikana. Niinikään lämpötilamuutosongelma, kesällä toimi hienosti.Last edited by Kharon; 04-11-2022, 14:15.E32 750i, -87
E32 750il, -89
Comment
-
Comment