Announcement

Collapse
No announcement yet.

735 käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemeri73
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 3
    • Parainen

    735 käyntiongelmia

    Tarkoitus olisi hankkia talven ajankuluksi -87 mallinen 735. Kaikenlaista tekemistä vehkeestä löytyy mutta yksi ongelma pitäsi saada pois ennen auton siirtoa....

    Eli lähtee kylmänä nätisti käymään mutta koneen saavutettua "normi" lämpötilan rupeaa moottori röpöttämään ikään kuin bensa tai sähkö loppuisi. Kuumana sitä onkin sitten aivan turha yrittää käyntiin. Startti pyörittää noin 5 sek. sitten kaikki mittariston valot pimenee + mittarit elävät aivan omaa elämäänsä. Jos avaimen jättää starttiasentoon about 10 sekunnin jälkeen starttaa taas sen muutaman sekunnin, tätä toistuu "loputtomiin".

    Akun pitäisi olla kunnossa eikä apuvirtakaan asiaan vaikuta.

    Muutaman päivän olen foorumia selaillut ja tuolta 500-puolelta löytyi vähän vastaava murhe joka korjaantui kampuran asentotunnistimella. Itselle Bemut on vielä varsin vieraita joten vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Katsotaan sitten kun auto pelittää onko näistä Alfa-Romeon voittajiksi
  • Hemeri73
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 3
    • Parainen

    #2
    Auto on nyt kotona ja vaivaan olisi hieman tarkennusta.

    Lähtee tosiaan kylmänä nätisti käyntiin ja käy ihan ok noin 10 minsaa. Tämän jälkeen pienen röpötyksen kera sammuu. Kuumana kun koittaa sitten starttailla niin käyttäytyy kuin akku olisi tyhjä. Mittasin akun + latauksen ja kaikki on niiltä osin kunnossa.

    Sytkäosia täytyy ruveta vaihtelemaan mutta tuskimpa ne näitä ongelmia aiheuttaa?

    Comment

    • Hemeri73
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 3
      • Parainen

      #3
      Itse itselleni vastaten:

      Lämpötilan valvonta-anturi ei auttanut, jostain 500-threadista moinen ehdotus löytyi. Seuraavaksi vissiin bensalinjan takaisku ja kampuran tunnistin.....

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Lyöppä apuvirta moottorin pistokkeisiin ja kokeile sitten. Jos alkaa pelittämään, niin kannattaa ruveta tutkimaan päävirtasulaketta akun luota lähtevästä +kaapelista. On kutisteen alla piilossa.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • petnen
          BTCF Member
          • May 2003
          • 1082
          • Kannus

          #5
          Katsoppa miltä virranjakaja näyttää. Onko kuinka kulunut.
          Bmw M535 E28 Hartge H35-24
          Bmw i4 M50

          Comment

          • mize
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 186
            • siuntio

            #6
            Originally posted by Hemeri73 View Post
            Auto on nyt kotona ja vaivaan olisi hieman tarkennusta.

            Lähtee tosiaan kylmänä nätisti käyntiin ja käy ihan ok noin 10 minsaa. Tämän jälkeen pienen röpötyksen kera sammuu. Kuumana kun koittaa sitten starttailla niin käyttäytyy kuin akku olisi tyhjä. Mittasin akun + latauksen ja kaikki on niiltä osin kunnossa.

            Sytkäosia täytyy ruveta vaihtelemaan mutta tuskimpa ne näitä ongelmia aiheuttaa?
            Okei eli itsellä auto ei aluksi lähtenyt käyntiin ollenkaan ja nyt kun putsailin virranjakajan kannen pyörijän sekä tulpat niin ekalla hörähti käymään ja siinä sitten hetken iloitsin ja tuumailin että todella tummaa tulee putkesta (venttiili varren kumit?) noh sitten tuli tämä yllämainitussa oleva oire n. 10 min kävi todella nätisti ja lämmettyä rupes röpöttämään ja paukkumaan putkessa ja sammahti? :think ja juu tuo käynnistely sen jälkeen on aika vaivanloista itse saan kyllä lämpösenä käyntiin pumppaamalla kaasua mutta tekee kyllä tota että ikään kun akku olisi loppu? luulisin tämän johtuvan vain että vetää liikaa virtaa kun starttailee paljon mutta ei käynnisty eli tuskin liittyy yhtään mitenkään itse ongelmaan.

            Mutta nyt kaikki vinkit ois tännekkin päin tervettulleita itse ajattelin nyt lähteä ensiksi tulpat ja pyörijän uusimaan ja katsoo sitten eteenpäin.

            Ps. lämpötila-valvonta anturi oli omaanikin vaihdettu joku myytti?
            NYT:
            e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
            EX:
            e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by mize View Post
              Okei eli itsellä auto ei aluksi lähtenyt käyntiin ollenkaan ja nyt kun putsailin virranjakajan kannen pyörijän sekä tulpat niin ekalla hörähti käymään ja siinä sitten hetken iloitsin ja tuumailin että todella tummaa tulee putkesta (venttiili varren kumit?) noh sitten tuli tämä yllämainitussa oleva oire n. 10 min kävi todella nätisti ja lämmettyä rupes röpöttämään ja paukkumaan putkessa ja sammahti? :think ja juu tuo käynnistely sen jälkeen on aika vaivanloista itse saan kyllä lämpösenä käyntiin pumppaamalla kaasua mutta tekee kyllä tota että ikään kun akku olisi loppu? luulisin tämän johtuvan vain että vetää liikaa virtaa kun starttailee paljon mutta ei käynnisty eli tuskin liittyy yhtään mitenkään itse ongelmaan.

              Mutta nyt kaikki vinkit ois tännekkin päin tervettulleita itse ajattelin nyt lähteä ensiksi tulpat ja pyörijän uusimaan ja katsoo sitten eteenpäin.

              Ps. lämpötila-valvonta anturi oli omaanikin vaihdettu joku myytti?
              Ei ole myytti...

              Ja tuo todella tumma tarkoittaa läpi menevää liian rikasta seosta.
              Venttiilivarren kumeista tulisi vaalean sinertävää.

              Juuri tuo että lämpöanturi olisi viallinen voisi aiheuttaa tuon rikkaan seoksen kun rikastus jää päälle.

              Jos jakajan kamat ja tulpat olivat siinä kunnossa ettei edes käynnistynyt ei vaihto ole ollenkaan huono idea.

              Comment

              • mize
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 186
                • siuntio

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ei ole myytti...

                Ja tuo todella tumma tarkoittaa läpi menevää liian rikasta seosta.
                Venttiilivarren kumeista tulisi vaalean sinertävää.

                Juuri tuo että lämpöanturi olisi viallinen voisi aiheuttaa tuon rikkaan seoksen kun rikastus jää päälle.

                Jos jakajan kamat ja tulpat olivat siinä kunnossa ettei edes käynnistynyt ei vaihto ole ollenkaan huono idea.
                Selväpä se, Noh itsellä nyt tulpat sekä pyörijä vaihdettu auto käy oikein nätisti ja myös lämpimänä tosin vähän kyllä tupruttaa vieläkin mutta nyt se on pikemminkin vaaleaa mitä tulee :think seokset korkealla? täytynee seuraavaksi vielä huuhdella moottori ja laittaa uudet öljyt jonka jälkeen päästöjä mittaamaan.

                Mutta juu lyhennettynä jottei aiheesta liikaa mennä sivuun niin vika -> huono käynti ja lämpösenä tuskin ollenkaan selvitys -> tulpat virranjakajan kansi ja pyöriijä

                Kiitos kaikille vinkkejä antaneille
                NYT:
                e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                EX:
                e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                Comment

                • mize
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 186
                  • siuntio

                  #9
                  Originally posted by mize View Post
                  Selväpä se, Noh itsellä nyt tulpat sekä pyörijä vaihdettu auto käy oikein nätisti ja myös lämpimänä tosin vähän kyllä tupruttaa vieläkin mutta nyt se on pikemminkin vaaleaa mitä tulee :think seokset korkealla? täytynee seuraavaksi vielä huuhdella moottori ja laittaa uudet öljyt jonka jälkeen päästöjä mittaamaan.

                  Mutta juu lyhennettynä jottei aiheesta liikaa mennä sivuun niin vika -> huono käynti ja lämpösenä tuskin ollenkaan selvitys -> tulpat virranjakajan kansi ja pyöriijä

                  Kiitos kaikille vinkkejä antaneille
                  Itsellä ilmeni myöhemmin vika uudestaan ja huomasin että huohottimen letku oli murtunut jonka korjasin ja taas pelittää
                  NYT:
                  e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                  EX:
                  e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎