eli ostin ekan bmw:ni. nyt pari päivää sillä ajaneena ilmeni seuraava vika. Transmission fail safe mode. Eli 4 ja pakki toimii, muut häviää. vika korjaantuu vähäksi aikaa kun käynnistää uudelleen. Vika ilmenee varsinkin kun ajaa mutkaan kaasulla. perässä ulahtaa ja sen jälkeen vika ilmenee. Onko kenties perässä vikaa ja laatikko suojelee itseään? Vai vaikuttaako jännitteet kun mitattiin käynnissä akulta 500-2500rpm 13.0v ja yli 2500rpm ni 13.2v. voiko tämä vaikuttaa asiaa. Ja niin eniten vika ilmenee kakkos vaihteella alakierroksilla kun painaa kaasua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
740iA ZF5HP30 laatikkovika
Collapse
X
-
niin ja kerrottakoon viel et normi ajossa pienellä kaasulla ei ole minkään moisisa ongelmia. Eli tosiaan jostain päin autoa kuuluu sellainen hinkkautuva ääni juuri ennen kuin menee vikatilaan. itse olen ikkuna auki ajellut, ja päätellyt että ääni tulisi perästä? Apua kaivataan nopeasti. Perjantaina vikakoodien luku, jos siellä saataisiin jotain selkoa tuohon.
-
-
Eli kun ostin auton viime perjantaina niin omistaja sanoi vaihtaneens viiko sitten moottori-ja vaihdelaatikko öljyt. Kertoi kiunka oli 50c asteinen aski kun laittoi öljyä oikean määrän. Katsoin tuosta zf sivua ja totesin että öljyt pitäisi lisätä 30-35c muuten jää vajaaksi? Pitäisi katsoa, mutta kun tuota nosturia ei ole niin aika hankala. Öljyt vissiin katotaan, että kaikki vaihteet läpi ja p asentoon tyhjäkäynnillä puhallin täysille ja 30 asteinen laatikko? perä tiputtaa pikkasen öljyä, etten tiedä onko siellä vähissä öljyt. onko mitää hyvää kikkaa tsekata nuo tukikumit?
Comment
-
-
Nyt laatikko alkanu 1-3 vaihteella yli puolella kaasulla tekee tuota vikaa. Ja testattu paikallaa jarrulla kaasua nii perässä kolisee ja taas vika päällä. Sen verta noista volteista viel et tyhjäkäynnillä valot himmeet ja himmenee entisestää ku laittaa puhaltime. Vähä kirkastuu kaasua painaessa mutta jää silti alle 13.2v lataus.
Comment
-
-
Originally posted by ANTZA12 View PostNyt laatikko alkanu 1-3 vaihteella yli puolella kaasulla tekee tuota vikaa. Ja testattu paikallaa jarrulla kaasua nii perässä kolisee ja taas vika päällä. Sen verta noista volteista viel et tyhjäkäynnillä valot himmeet ja himmenee entisestää ku laittaa puhaltime. Vähä kirkastuu kaasua painaessa mutta jää silti alle 13.2v lataus.Retard Member
Comment
-
-
Onko näissä 5hp30 laatikoissa vääntöä mittaavaa solenoidia? Eli kun tosiaan vääntö menee yli tietyn pisteen niin lyö vian päälle. Voiko vika olla jossain abs anturissa? Tai perän nopeusanturassa? Outoa, mutta kun otan takaalta abs anturit irti, niin absit toimii kuiteski eessä ja ei pala valo. Niin ja nyt on UUSI 120ah akku ja jännitteet on ny 14.5v kun vanha ei ottanu kunnolla virtaa. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut vikaan
Comment
-
-
Originally posted by ANTZA12 View PostOnko näissä 5hp30 laatikoissa vääntöä mittaavaa solenoidia? Eli kun tosiaan vääntö menee yli tietyn pisteen niin lyö vian päälle. Voiko vika olla jossain abs anturissa? Tai perän nopeusanturassa? Outoa, mutta kun otan takaalta abs anturit irti, niin absit toimii kuiteski eessä ja ei pala valo. Niin ja nyt on UUSI 120ah akku ja jännitteet on ny 14.5v kun vanha ei ottanu kunnolla virtaa. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut vikaan
Vikatila voi tulla siitä määrätyllä väännöllä kun laatikko alkaa väännön noustessa luistamaan liikaa. Vaihteiston nopeusanturit saavat silloin eriävän tuloksen.
Kuulostaa siis vakavasti siltä että laatikko sieltä on rikki.
Comment
-
-
Originally posted by ANTZA12 View PostOnko näissä 5hp30 laatikoissa vääntöä mittaavaa solenoidia? Eli kun tosiaan vääntö menee yli tietyn pisteen niin lyö vian päälle.
Toki on myös mahdollista, että vaihteiston nopeusanturit on rikki, mutta se vika ei aiheuta ääntelyä.F85 X5 M
Ahdettu avolava
Comment
-
-
Luulen, että kolaus kuuluu laatikosta, mutta voi kuulua myös perästä. Eli jarrua painaessa ja kaasua painamalla ensin normaalia perä alaspäin ja sen jälkee takaalta iha kuin renkaat yrittäs lyyä tyhjää ja sen jälkee kolaus ja vika. Olen ollut entisen omistajan kanssa yhteyksissä ja hän sanoi laittaneensa uudet äljyt kun laatikon lämpötilat olleet hieman yli 50c. Ja vielä totesi että taisi mennä pari desiä yli. Tosiaan 50 000km sitten löytyy kuitit että on tehty 3000E Laatikko remontti, jossa käytännössä kaikki liikkuvat osat vaihdettu uuteen/Korjattuun. tästä noin 5v aikaa. Niin ja kuis tuo lauhdutin puretaa? täytyykö laatikko pudottaa? Meinasin vielä kokeilla tuota lauhduttimen kautta kaikki öljyt pihalle ja ihan uudet öljyt kokonaan.Last edited by ANTZA12; 07-10-2015, 16:10.
Comment
-
-
Eli seuraavat asiat tehty vian rajaukseen. Peräöljyt vaihettu,laatikon öljyt tarkastettu oikeaoppisesti. Meni viel 3,5dl. Abs anturit tarkastettu. Jännitteet katottu. Millään ei ole ollut vaikutusta vikaan. Onko enää mekaaninen vika ainut mahollisuus? Pitää käyttää vikakoodien luvussa mutta täälläpäin ei tunnuta pääsevän laatikkoo kiinni. Parissa paikassa käyttäny jo
Comment
-
-
Noniin. tänää aamulla taas lisää infoo. Eli olen ihmetellyt kun tuo puhallin välillä lähtee pois pelistä. Tänään huomasin aamulla hiljaa paikalla ollessani auto tyhjäkäynnillä että kun laatikosta kuuluu hienon hieno ujellus, niin juuri silloin puhallin lakkaa toimimasta. Kun ujellus loppuu, Puhallin rupee taas pyörimään. Mikähän ihme tuossa on? Akku on ihan uusi. Yritän saada otettua vaikka video pätkän tuosta miten se oikeen menee vikatilaan
Comment
-
-
No niin. Tuolta löytyy video :https://youtu.be/SaCeVJaIVsI
Kandee kelata puolee välii. Näkyy samalla salavalikon jännite lukemat. Nyt näin jälkeepäi katottuna näyttää, että pääsis luistaa. Aika varattu ensviikolle laatikko remppaa varte. Ja nyt kuuluu myös tuo pamaus enne ku menee vikatilaa
Comment
-
-
Nyt olet öljyä lisännyt,tuo ääni taitaa tulla, kun vaihteisto menee limp-modeen, eli nelonen kytkeytyy päälle.
No mikä sieltä on rikki, niin ilman vikakoodeja se on arvailua. Tyypillisimmät viat täystuhon lisäksi on, hyd.yksikkölle tullut tunnit täyteen, helppo korjata.
Johtosarjavikoja ja nopeusantureissa ei tarvii olla paljo paskaa.F-rummun neulalaakeri kaput jne.
Mutta jos sinulla mielenkiintoa piisaa, niin ryömi autosi alle ja ota vaihteiston sähköpistoke auki ja etsi vaihteiston puolen liittimestä pinnit 12 ja 15 mittaa yleismittarilla vastusarvo. Pitää olla 5.5-6 ohmia.F85 X5 M
Ahdettu avolava
Comment
-
Comment