Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B40 road speed signal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ipedius
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 9
    • Oulu

    M60B40 road speed signal

    M60 tietäjät taas hep.

    Sitkeätä hengettömyyttä/alavääntöjen puutetta setvittäessä tuli huomattua, että moottorin ecu näyttää road speedin dissillä aivan miten sattuu.

    Kone tyhjäkäynnillä, auto paikallaan näyttää noin 50km/h. Auto liikkeessä, kone käynnissä näyttää mitä tahansa vääriä arvoja.

    Kone sammuksissa, mitä tahansa vauhtia vapaalla rullaten näyttää aina 0 km/h. Ja oli silti virrat päällä ja dissi yhteydessä

    Sen verran tuli tutkittua, että eculta mittaristolle menevä johto on ehjä ja kaikki mihin tuo nopeussignaali siitä väliltä haarautuu, saa oikeaa tietoa, esim ajotietokone. Mihinhän tuo tieto moottorinohjauksella vaikuttaa, ja haiseeko tämä boksivialta vai miltä? :

    Auto siis e32 740i 93, ecu 404-loppuinen.
    Last edited by ipedius; 29-06-2016, 00:03.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Vaikuttaa ainoastaan huippunopeuden rajoittimeen ja jos signaali puuttuu niin isoilla vaihteilla ei kierrätä loppuun asti. Eli jos ei oo ollut huippunopeuden kanssa ongelmia, niin ei mitään merkitystä.

    Puutuneisuutta alakierroksilla lähtisin livedatasta arvuuttelemalla tutkimaan.
    Last edited by Morkai; 30-06-2016, 11:25.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • ipedius
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 9
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Vaikuttaa ainoastaan huippunopeuden rajoittimeen ja jos signaali puuttuu niin isoilla vaihteilla ei kierrätä loppuun asti. Eli jos ei oo ollut huippunopeuden kanssa ongelmia, niin ei mitään merkitystä.

      Puutuneisuutta alakierroksilla lähtisin livedatasta arvuuttelemalla tutkimaan.
      Ok, kiitti vastauksesta.

      Nopeustiedon kanssa eniten häiritsee se, että livedata näyttää sille ihan mitä sattuu, riippumatta siitä syöttääkö ecun siihen pinniin mitään tietoa tai ei. Tämä pisti miettimään myös boksivian mahdollisuutta. Avaamaton boksi se kuitenkin näytti olevan. 404 loppuista lainaboksia tai järkevän hintaisia saa tarjota

      Live datasta ei oikeen pistä silmään mikään muu kuin välillä sievemmässäkin ajossa aktivoituva knock control. Nakuantureista yksi on uusi ja kolme vanhaa, yksi tuli vaihdettua koska siitä tuli koodia ja kuori oli aivan kunnolla palasina.

      Puuttuva vertailupohja M60B40+5HP30 combosta on tietty ongelma. Mitenhän nämä ruukaa käyttäytyä alle 3k rpm? Tuntuu siltä että veto on siellä jotenkin rajoitettua. Kolmessa tonnissa sitten alkaa vähän tapahtua ja neljästä tonnista rajoittimelle repii niinkun tuommonen ilmapumputon vakio nyt pystyy

      Jakohan tuohon on vasta tehty uusilla osilla, ja pitäisi olla oikein. Palikoilla lukittu nokat, ketjun vetopuoli pidetty kireällä ja kiristintiukkuus otettu huomioon. Puristukset vaikuttaa olevan ok. mittarin tarkkuudesta en mee takuuseen, mutta 13 kilon luokkaa jokaisella, vastaavalla pyörityksellä. Mitattu aina kaikki tulpat irti että ei voi vuotaa viereiseen. Vikakoodeja ei koneella eikä lootalla mitään. Sopeutukset on alueella.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Jos knockcontrol menee jostain syystä päälle ilman oikeeta nakutusta, niin veto on kyllä pois. Toimiiko paremmin ilman että anturit on kytketty? Niiden käyttäminen ei oo suinkaan pakollista.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎