Announcement

Collapse
No announcement yet.

E23 732 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 366
    • Oulu

    E23 732 ei käynnisty

    Aamulla lähtee muutamaksi sekunniksi käyntiin ja sen jälkeen ei millään. Pa pumppu toimii startatessa ja soosia tulee. Kaikki sytytysosat toimii ja puolalke tulee 12v. Suuttimille tulee myös jännite. Moottorin pyörimisnopeus ja referenssianturi vastusmittausten mukaan toimii. Ilmamäärämittarillekin tulee sähkö ja se mittausten perusteella toimii.
    Kipinää ei kuitenkaan tule eikä tulpat kastu.
    Omituista on myöskin että kun kone yrittää käynnistyä, niin pa pumppu jää soimaan.
    Kuuluisiko kiekkamittarin herätä jo startatessa.
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 366
    • Oulu

    #2
    Mistä tietää tuleeko eculle kierroslukusignaali? Jotenkin epäilisin vielä sitä kampiakselin anturia.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by shawela View Post
      Mistä tietää tuleeko eculle kierroslukusignaali? Jotenkin epäilisin vielä sitä kampiakselin anturia.
      Äkkiseltään kuulostaisi hyvältä ehdokkaalta vikaan.
      Eihän tuon toimivuutta voi varmistaa kuin oskilloskoopilla, vastusmittaus kertoo vain jos on kokonaan poikki.

      Comment

      • shawela
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 366
        • Oulu

        #4
        Vaihdoin kampiakselianturit päittäin. Ei vaikutusta. Mittailin diagnostiikkapistokeesta puolalle menevää signaalia. Kun pistokeesta kytki dtartin käyntiin, niin pulsseja puolalle tuli 270rpm. Kun autoon laittoi virrat päälle niin pulsseja ei enää tullut. Wtf. Pitää vielä mitata tipahtaako suuttimet ym virrattomiksi startatessa. Aika sekavaa. Kaikki maa ja plysnavat on myös putsattu. Paitsi en löytänyt missä akku yhdistyy koriin.

        Comment

        • shawela
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 366
          • Oulu

          #5
          Nyt on mitattu ecun liittimelle asti kaikki. Näyttäis kaikki olevan kunnossa antureiden ja johtojen osalta. Ainoastaat mietitytti että eculle pitäs tulla pinniin 18 jatkuva sähkö, mutta siihen tuli sähkö ainoastaan virtojen ollessa päällä, kuten pinniin 35. Ei kai tuo voi aiheuttaa vikaa??. Suuttimille eikä sytytykselle tule minkäänlaista pulssia startatessa.

          Oisko kellää oulun alueella vaikka lainata ecua testiin, niin sais selville onko mun ecu rikki???

          Comment

          • shawela
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 366
            • Oulu

            #6
            Ecu oli puolipäivää pakastimessa. Heti tärähti käyntiin ja kävi jopa puoli minuuttia. Sen kälkeen ei enää käynnistyny. Pitää kokeilla huomenna uudestaan pakastettua ecua. Pitää varmaan löytää jostain toimiva ecu.

            Comment

            • shawela
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 366
              • Oulu

              #7
              Nyt moottori lähtee heti käyntiin ja pysyykin käynnissä. Ostin purkuautosta ecun joka ei toiminut. Tilasin sen jälkeen saksasta juuri samalla osakoodilla olevab kunnostetun ecun. Sillä moittori kävi miten sattuu ja liian rikkaalla. Tämän jälkeen tilasin boschin huollosta saksasta kunnostetun ecun hieman eri softaversiolla. Ecussa olikin paikka kahdelle liittimelle, ja autossa oli vain yksi liitin. Se yksi liitin kuitenkin kävi toiseen ecun liittimistä. Ihmetykseksi tämä ecu toimii moitteetta. Mikähän ihme se toinen liitin oli? Vaikka väliäkös sillä kun kerta toimii.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎