Announcement

Collapse
No announcement yet.

E23 M106 + automaatti.Kipinä kateissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suorakutonen
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 3

    E23 M106 + automaatti.Kipinä kateissa.

    Eli eli auto on vm 82.
    3,5 suora kutonen ja automaattilaatikko.

    Kipinä on hukassa.

    Mistä kannattas vikaa alkaa etsimään??
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Onko se aikaisemmin toimninut OK? Lakkasiko yhtäkkiä toimimasta? Vai oletko asentamassa tekniikkaa toiseen autoon?

    Koska mainitset koneen olevan M106, oletan sen olevan 3.5L motronic turbo (M102 = 3.2L L-jetronic turbo). Tosin se tuli mukaan kuvioihin 05/83.

    Tarkista onko kampiakselin asentotunnistin kunnossa. Tarkista samalla että RPM anturi on myös OK.

    Molemmat anturit on pultattu vierekkäin kytkinkoppaan, niiden liittimet löytyy imusarjan ja kannenvälisestä poikkituesta. Ota liitin yksi kerrallaan irti ja mittaa niiden resistanssit. Kahden pinnin väliltä pitäisi löytyä n. 1000 ohmin vastus, molemmissa sama resistanssi, koska ne on identtiset. Se kolmas pinni on kaapelin suojamaa (kaapelin ympärillä on sellainen metalliverkko häiriöitä estämässä).

    Kampiakselin asentotunnistin on se joka on taaempana (vaihdelaatikon puolella, eli se alempana oleva). Jos se on sökö, ei toivoakaan kipinästä.

    Timo

    Comment

    • suorakutonen
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 3

      #3
      Originally posted by tihuovin
      Onko se aikaisemmin toimninut OK? Lakkasiko yhtäkkiä toimimasta? Vai oletko asentamassa tekniikkaa toiseen autoon?

      Koska mainitset koneen olevan M106, oletan sen olevan 3.5L motronic turbo (M102 = 3.2L L-jetronic turbo). Tosin se tuli mukaan kuvioihin 05/83.

      Tarkista onko kampiakselin asentotunnistin kunnossa. Tarkista samalla että RPM anturi on myös OK.

      Molemmat anturit on pultattu vierekkäin kytkinkoppaan, niiden liittimet löytyy imusarjan ja kannenvälisestä poikkituesta. Ota liitin yksi kerrallaan irti ja mittaa niiden resistanssit. Kahden pinnin väliltä pitäisi löytyä n. 1000 ohmin vastus, molemmissa sama resistanssi, koska ne on identtiset. Se kolmas pinni on kaapelin suojamaa (kaapelin ympärillä on sellainen metalliverkko häiriöitä estämässä).

      Kampiakselin asentotunnistin on se joka on taaempana (vaihdelaatikon puolella, eli se alempana oleva). Jos se on sökö, ei toivoakaan kipinästä.

      Timo
      Aikaisemmin on toiminut ihan ok.

      Olen ostamassa kyseistä
      bemaria.

      Auto ei ole turbo vaan normaali ruisku.

      Jos tuo kampiakselin asentotunnistin on sökö niin onko se kallis osa?
      Ja onko paha vaihtaa?
      Last edited by suorakutonen; 12-05-2005, 17:37.

      Comment

      • suorakutonen
        Newbiemmer
        • May 2005
        • 3

        #4
        Originally posted by suorakutonen
        Aikaisemmin on toiminut ihan ok.

        Olen ostamassa kyseistä
        bemaria.

        Auto ei ole turbo vaan normaali ruisku.

        Jos tuo kampiakselin asentotunnistin on sökö niin onko se kallis osa?
        Ja onko paha vaihtaa?
        Ja missä hinnoissa toi rpm anturi kans sit on??
        Ja on ko paha vaihtaa??

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Anturin hintaa en osaa sanoa, mutta vaihtaminen on tosi helppoa. Toki kannattaa ensin tarkistaa onko se edes rikki.

          Eli se on kiinni kytkinkopassa 10mm pultilla. Päällä saattaa olla sellainen suojalevy. Ensin kaksi 10mm pulttia irti ja suojalevy pois. Sitten 10mm "korotettu" pultti (se on samalla pultti, mutta siinä on myös kierteet suojalevyn pultille, eli se suojalevyn pultti siis kiinnitetään sen päälle, siihen kiinni).

          Kun pultit on pois, vedät vain anturin kytkinkopan poterosta. Seuraavaksi vedät sen ylös, konehuoneen puolelle ja irroitat ko. anturin liittimen. Uusi paikoilleen ja menoksi.

          Missäpäin moinen auto majailee? Mikä malli ja vuosimalli (735?)? Pyyntihinta?

          t: Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎