Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32:n lämmöt korkealla!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjjupiter
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 23

    E32:n lämmöt korkealla!!!

    Eli 735i käy jäähdyttäjän vaihdon jälkeen aikalailla punaisen lähellä,riippumatta ulkolämpötilasta tai vauhdista.
    Tämä kaikki alkoi, kun vaihdoin uuden syylärin. Onko kyse
    järjestelmän ilmauksesta? Visko toimii ok. Nesteet ok.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    No miten ilmasit systeemin vai ilmasitko ollenkaan? TIS.sä on ohjeet ilmaukselle, jos ei muuten hanskaa ja M52-koneelle postasin aikasemmin ohjeet jo pari kertaa, saattaa sopii tohonkin autoon.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • ankkuli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 938
      • Hyvinkää

      #3
      6-koneen ilmaus on periaattessa yksinkertasta: termostaattikotelon päällä oleva ruuvi auki ja niin paljon nestettä sisään että pukkaa reiästä liikoja pihalle. sama ohje löytyy bentleyn manuskastakin.

      käytännössä voi joutua tekemään pari kertaa ton ilmauksen ja soveltamaan kfz-koenigin ohjeita. koneen käyttämistä ilmausruuvi auki en ole kokeillu, taitaa tulla vedenpaisumus

      onko termari kuinka vanha? ja kuinka nopeasti nousee lämmöt tuonne punasen lähelle? vaikuttaako jos laittaa kabiiniin lämmön täysille?

      jos nousee lämmöt nopeesti mutta tipahtaa kun laittaa lämmityksen päälle, on vika jossain syylarille menevässä kierrossa-> termari rikki, letku rutussa, uusi (vai "uusi"?) syylari tukossa...

      vai hyppääkö mittari suoraan tuonne punaselle... anturi tarkistettu?
      Last edited by ankkuli; 07-07-2005, 22:07.
      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

      Comment

      • jjjupiter
        Newbiemmer
        • Oct 2004
        • 23

        #4
        En ole ilmaillut,kun en oikein tiedä miten se tehdään. Ilmausruuvin kyllä löysin ja avasin sitä hieman, nestettä sieltä alkoi ruikkimaan. Lämmöt ei nouse heti sinne punaisen rajalle, vaan saattaa mennä jonkin aikaa ettei nouse kuin hieman normaalin ylä puolelle. Syyläri on aivan brand new eli vika ei ole siinä.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Tässä M52:n ilmaus. Koita jos toimii sun autossa:

          1. laitetaan nestettä max:iin ja jätetään korkki auki
          2. käännetään lämpötilat kabiinista täysille
          3. ohjataan ilma kiertämään kaikkista räppänöistä
          4. käännetään puhallusnopeus pienimmälle
          5. käynnistetään moottori ja annetaan lämmetä
          6. polkastaan pari kolmee kertaa kiekat useempaan tonniin
          7. sammutetaan kone ja jäähdyttyä tsekataan onko vedet laskenu maxi:sta ja lisätään tarvittaessa.
          8. Suljetaan korkki
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • jjjupiter
            Newbiemmer
            • Oct 2004
            • 23

            #6
            Ei auttanut toi ilmaus. Lämmöt kun laittaa täysille, niin mittari laskee puoleen väliin. Letkuissa ei ole mitään vikaa,termari???

            Comment

            • humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

              #7
              kokeileppa ottaa termari irti voi olla että se on sökönä ja ei aukene kokonaan...helppo tapa kokeilla sen toimivuus on että jäähdyttää sen ja kattoo meneekö se kiinni ja sen jälkeen nakkaa kiehuvaan kattilaan vähäksi aikaa pitäs kyl aueta...itsellä oli termostaatin kans paljon ongelmia entisessä autossa joka oli ooppeli...

              siinä termostaatti oireili näin että lämmöt eivät pahemmin nousseet ja kabiiniin tuli haaleeta ilmaa sillon termari oli täysin auki..uus termari teki sitte vuoden päästä sen että lämmöt oli normaalit (puoles välis) ja kabiiniin puhalsi jääkylmää ilmaa (10 asteen pakkanen)...
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

              Comment

              • jjjupiter
                Newbiemmer
                • Oct 2004
                • 23

                #8
                Vaihdoin termarin, lämmöt on nyt OK. Motonetistä 13.80€

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎