V12 oli ylipääsemätön houkutus ja vammautunut '89 750 haalattiin kotiin.
Korjaamo oli diagnosoinut edelliselle omistajalle kansipahvi vikaa, olivat vaihtaneet temostaatin ja jälkiasennus sähköflektin korjanneet.
Auto käy kuumana, näin kerrottiin. Koska touhuan enemmän ilmajäähdytteisten autojen kanssa, en käynnistänyt moottoria jos pahvi vuotaa ja sylinterissä vettä.
Vaihdoin öljyt, ei vettä ja kaivoin aika huonot tulpat pois. Puristuspaineissa on heittoa, mun mittari on aika slummi ettei oikein mitään arvoa saa ylös, mutta joka pytyssä on painetta. Ilmeisesti moottori on kovinkin karstainen koska imusarjassa on "mustaa hiekkaa". Otin imusarjojen takapääty laipat irti paineiden mittaukseen ja siellä oli tätä mustaa hiekkaa ja öljyä. Moottori vuotaa jonkin verran öljyä, venttiilikoppien tiivisteet menee vaihtoon ja silloin puhdistan imusarjat.
Sytysjohdot taitaa olla finaalissa, yks on mittaamalla "poikki", muut vahän yli 6kOhm mitattuna tulpanhatusta jakajan nastaan. Ne menee vaihtoon samoin kun jakajan kannet & pyörijät. Tulpat nyt NGK BKR6EK
Moottori käy melko siististi ja mielestäni joka pytyllä.
Sitten se kysymys:
Vesipumpulta tulee ohut (n.10mm) vesiletku jossa Y-haara syylärin kuskin päädyn nippaan. Letku jakaa matkaa paisuntasäiliöön. Koitin puhaltaa letkuun joka menee paisuntasäiliöön, ei kulje ilma. Onko siellä joku paine venttiili?
P-säilön korkki on pois. Laitoin ohitus letkun eli nyt on vesipumpun ja syylärin päädystä vapaa letku paisuntasäiliöön ja minun käsityksen mukaan pitäisi siitä tulla nestettä kun motti käy, systeemin ilmaus. Pitäisikö tulla? Vaikuttaa ettei neste kierrä moottorissa.
Korjaamo oli diagnosoinut edelliselle omistajalle kansipahvi vikaa, olivat vaihtaneet temostaatin ja jälkiasennus sähköflektin korjanneet.
Auto käy kuumana, näin kerrottiin. Koska touhuan enemmän ilmajäähdytteisten autojen kanssa, en käynnistänyt moottoria jos pahvi vuotaa ja sylinterissä vettä.
Vaihdoin öljyt, ei vettä ja kaivoin aika huonot tulpat pois. Puristuspaineissa on heittoa, mun mittari on aika slummi ettei oikein mitään arvoa saa ylös, mutta joka pytyssä on painetta. Ilmeisesti moottori on kovinkin karstainen koska imusarjassa on "mustaa hiekkaa". Otin imusarjojen takapääty laipat irti paineiden mittaukseen ja siellä oli tätä mustaa hiekkaa ja öljyä. Moottori vuotaa jonkin verran öljyä, venttiilikoppien tiivisteet menee vaihtoon ja silloin puhdistan imusarjat.
Sytysjohdot taitaa olla finaalissa, yks on mittaamalla "poikki", muut vahän yli 6kOhm mitattuna tulpanhatusta jakajan nastaan. Ne menee vaihtoon samoin kun jakajan kannet & pyörijät. Tulpat nyt NGK BKR6EK
Moottori käy melko siististi ja mielestäni joka pytyllä.
Sitten se kysymys:
Vesipumpulta tulee ohut (n.10mm) vesiletku jossa Y-haara syylärin kuskin päädyn nippaan. Letku jakaa matkaa paisuntasäiliöön. Koitin puhaltaa letkuun joka menee paisuntasäiliöön, ei kulje ilma. Onko siellä joku paine venttiili?
P-säilön korkki on pois. Laitoin ohitus letkun eli nyt on vesipumpun ja syylärin päädystä vapaa letku paisuntasäiliöön ja minun käsityksen mukaan pitäisi siitä tulla nestettä kun motti käy, systeemin ilmaus. Pitäisikö tulla? Vaikuttaa ettei neste kierrä moottorissa.
Comment