Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 735 ia automaatti temppuilee,apua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 326
    • Tampere

    E32 735 ia automaatti temppuilee,apua?

    No niin, eli apua tarttis kaverin -89 735:n kanssa.
    ongelma: ajossa automaatti toiminut tähän asti virheettömästi ja hienosti, kunnes toissa päivänä noin tunnin seisseenä ajoon lähtiessä automaatti käyttäytyy (vaihtaa) kuten sport asennossa,vaikka valitsin e asennolla, eli toisin sanoen vaihtaa isommalle vasta kierrosten ollessa 6000rpm. M asennolla automaatti toimii niin kuin silloin pitää eli kaikki pakko vaihteet löytyy.
    vaihtaminen muuten ok, ei ylimääräisiä ääniä tms!

    HELP!!!

    mikä vikana! kaikille mahd vastauksille käyttöä!

    öljyt ok,sähkö johto plugi ja valitsimen vaijeri laatikon päästä tarkistettu!
    autolla menty 193tkm
    joo ja häiriö valoja ei pala,eikä myöskään herjaa getriebe program:ia tms.
    Last edited by oo; 14-09-2005, 23:09.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Onko vaihdeltu lähiaikoina öljyjä?

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #3
      Originally posted by oo
      No niin, eli apua tarttis kaverin -89 735:n kanssa.
      ongelma: ajossa automaatti toiminut tähän asti virheettömästi ja hienosti, kunnes toissa päivänä noin tunnin seisseenä ajoon lähtiessä automaatti käyttäytyy (vaihtaa) kuten sport asennossa,vaikka valitsin e asennolla, eli toisin sanoen vaihtaa isommalle vasta kierrosten ollessa 6000rpm. M asennolla automaatti toimii niin kuin silloin pitää eli kaikki pakko vaihteet löytyy.
      vaihtaminen muuten ok, ei ylimääräisiä ääniä tms!

      HELP!!!

      mikä vikana! kaikille mahd vastauksille käyttöä!

      öljyt ok,sähkö johto plugi ja valitsimen vaijeri laatikon päästä tarkistettu!
      autolla menty 193tkm
      joo ja häiriö valoja ei pala,eikä myöskään herjaa getriebe program:ia tms.
      Ei mulla ainakaan edes sport asennolla vaihda vasta punarajalla JOS ei aja kaasu ihan auki. Se vain vaihtaa normaalia ehkä puoltoista tuhatta myöhemmin... Eli oisko laatikossa ennestään vikaa vai kuuluuko tuohon laatikkoon?

      Onko öljyä tarpeeksi?

      Voiko tuosta lukea vikakoodit, onko luettu?
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • oo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 326
        • Tampere

        #4
        ei ole vaihdettu öljyjä todellakaan ja on myös määrä tsekattu että on tarpeeksi. automaatti toimi ajossa 100% hienosti eli vaihtoi E-asennossa normaali ajossa noin 2500 rpm kohdalla ilman nykimistä ja ennenkaikkea pehmeästi! vaihtaa myös nytkin hienosti mutta tarvii vain niin stanan kovat kiekat E-asennossakin. vika tuli auton seisoessa noin 2h joten mistään kulumisesta tms tuskin lienee kysymys. kuitenkin M-asennolla vaihtaa silloin kun kepistä itse hämmentää ja silloin toimii. soitin myös bmw merkki huoltoon ja sieltä kaveri tokaisi että jos ei vikavaloja pala tai herjaa mitään mittaristoon, niin tuon ikäisessä autossa ei ole silloin vikakoodeja!


        lisää ideoita?

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by oo
          lisää ideoita?
          Lienee kokeiltukin perinteistä akun kenkien irrottamista pariksi tunniksi?
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Originally posted by mailman
            Lienee kokeiltukin perinteistä akun kenkien irrottamista pariksi tunniksi?
            Ja piuhojen yhdistämistä hetkeksi nollauksen takia, tietty akusta irroitettuna
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • oo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 326
              • Tampere

              #7
              eipä vielä, mut teen sen nyt....

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #8
                Originally posted by oo
                ei ole vaihdettu öljyjä todellakaan ja on myös määrä tsekattu että on tarpeeksi. automaatti toimi ajossa 100% hienosti eli vaihtoi E-asennossa normaali ajossa noin 2500 rpm kohdalla ilman nykimistä ja ennenkaikkea pehmeästi! vaihtaa myös nytkin hienosti mutta tarvii vain niin stanan kovat kiekat E-asennossakin. vika tuli auton seisoessa noin 2h joten mistään kulumisesta tms tuskin lienee kysymys. kuitenkin M-asennolla vaihtaa silloin kun kepistä itse hämmentää ja silloin toimii. soitin myös bmw merkki huoltoon ja sieltä kaveri tokaisi että jos ei vikavaloja pala tai herjaa mitään mittaristoon, niin tuon ikäisessä autossa ei ole silloin vikakoodeja!


                lisää ideoita?
                Auton seisoessa 2h? Tarkenna hieman! Eli seisoiko ajovaihde kytkettynä vai vapaalla? Tuskin tarkoitit kone sammutettunakaan

                Kyllähän ajovaihde kytkettynä kuluttaa aika paljonkin koska auto pyrkii ryömimään koko ajan?
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • hopeanuoli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 211
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by BMW
                  Auton seisoessa 2h? Tarkenna hieman! Eli seisoiko ajovaihde kytkettynä vai vapaalla? Tuskin tarkoitit kone sammutettunakaan

                  Kyllähän ajovaihde kytkettynä kuluttaa aika paljonkin koska auto pyrkii ryömimään koko ajan?
                  No haloo, turbiinihan siellä vaan luistaa (eli neste), eikä kytkinlevyt. Ei se laatikon öljy kulu vaikka sitä hämmentää...
                  e90 330d -05

                  Comment

                  • Hörö
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 223

                    #10
                    Kiihtyykö auto kuitenkin yhtä hyvin E kuin S asennossa?
                    "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                    There's no one else to take the consequences
                    See when the day is gone free & the night creeps up on me
                    I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                    D.A.D. True Believer

                    Comment

                    • oo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 326
                      • Tampere

                      #11
                      sammuksissa pihassa seisoi siis!
                      kiihtyy niin paljon kuin vain tuo pirssi pystyy kiihtyyn eli huudattaa S ja E-asennossa vaihteet loppuun ajoitpa miten tahansa, eli ei vaihda isompaa!!! ennen 6000rpm stana!

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Valintakytkin rikki tai jumissa?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • oo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 326
                          • Tampere

                          #13
                          Ja tähänkin huuhaa topicciin vastaus, jos jollain samoja murheita tulee!

                          nopeus mittarin anturi viallinen(perämurikassa siis), koska itse laatikossa sitä ei ole!

                          nyt futaa, vaikkakin laatikko vaihdettu jo toiseen e32 hemuun

                          Comment

                          • skinlab
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 48

                            #14
                            sportin kierrokset

                            Tuli tossa mieleen, että millä kierroksilla vaihtaa isompaan SPORT-asennossa tuntuu että yli satasen vaihdissa vielä kolmosella..

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎