Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako edes harkita e32 750i:tä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taspa
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 6

    kannattaako edes harkita e32 750i:tä

    Kyselisin, että onko mitään järkeä edes harkita 750i e32:ta.
    Tästä autosta kun on tullut niin paljon ristiriitaista kommenttia. Kulutus toki on kova, mutta mistä muusta kertyy nämä paljon pelotellut kulut ja mitä olisi syytä ottaa huomioon autoa hankittaessa. Kuinkas tuota konetta pystyisi vielä mahdollisesti virttämään? Turbo? remmiahdin?
    veto takana elämä edessä.
  • A N T T T I
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 5
    • Vantaa

    #2
    ..

    sanoisin että 740i on se siebneri jota kannattaisi harkita ton 50:n sijaan..melkein yhtä hyvät suoritusarvot,halvemmat ylläpitokulut ja muutenkin varmempi peli varmasti.

    Comment

    • taspa
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 6

      #3
      tämän olen ymmärtänyt, mutta mistä nämä 750i:n epäluotettavuudet johtuvat ja mihin niitä euroja saa upottaa.
      veto takana elämä edessä.

      Comment

      • 518i 86
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 126

        #4
        Originally posted by taspa
        tämän olen ymmärtänyt, mutta mistä nämä 750i:n epäluotettavuudet johtuvat ja mihin niitä euroja saa upottaa.

        Moottori

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          +sähköt, anturit ja etuakselisto.

          Comment

          • MörköPower
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 192
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Hemi
            +sähköt, anturit ja etuakselisto.
            Mutta mikäs niisä nyt niin eroo esim 740:stä ja muista siebeneistä?? Tottakai pitää olla vähä tömäkämmät jouset jossai 750:ssä ko vaikka 735:ssa, oletan. Mitään faktaa ei ITSELLÄNI ole mut eipä näy olevan kenelläkään muullakaan. Eli kukaan ei oikeen tiiä et mikä siinä konees on vikana mut kaikki vaan kuitenki sanoo että siinä nyt on joku vikana.. :?
            -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
            -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

            Comment

            • ankkuli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 938
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by MörköPower
              Originally posted by Hemi
              +sähköt, anturit ja etuakselisto.
              Mutta mikäs niisä nyt niin eroo esim 740:stä ja muista siebeneistä?? Tottakai pitää olla vähä tömäkämmät jouset jossai 750:ssä ko vaikka 735:ssa, oletan. Mitään faktaa ei ITSELLÄNI ole mut eipä näy olevan kenelläkään muullakaan. Eli kukaan ei oikeen tiiä et mikä siinä konees on vikana mut kaikki vaan kuitenki sanoo että siinä nyt on joku vikana.. :?
              eipä paljon eroa alusta muista e32 malleista. osa nivelistä vähän tukevampia ja jäykemmät vieterit. etuakselisto kaipaa aika-ajoin uutta osaa toimiakseen hyvin, mutta osat on loppujen lopuksi helppoja saada eikä sen kalliimpia kun muihinkaan autoihin. sähköt samanlaisia kun muissa e32 tai 34 bemuissa, paitsi tietty moottorin ohjauksessa melkein kaikkea sälää tuplamäärä.

              tuolla: http://bmwe32.student.utwente.nl/ on aika hyvin juttua v12 koneisen pitämisestä normaalikäytössä. koneeseenhan käy pitkälti m20b25 osat eikä luotettavuudessa kai ole sen suurempaa ongelmaa, jos huollot on tehty. saattaa vaan olla että huoltoa on pelätty kustannusten puolesta ja kärry on mennyt vaihtoon kun olisi pitänyt tehdä jotain. maksaahan se kun pitää vaihtaa 12 tulppaa, 8L öljyä, kahdet tulpanjohdot jne...

              toisaalta oikein hyvä ja huippuvarusteltu 750 yhdeltä tai kahdelta omistajalta voi olla jopa helpompi löytää kun 730/735 joista osa on ehtinyt kiertää jo nuorisokäytössäkin... itse kallistuisin silti 6 tai 8 koneisiin bensankulutuksen, pienemmän painon ja halvempien huoltojen toivossa. ja tieteski, 750:tä saa vain automaattina.
              Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #8
                kyllä se on paskapuhetta että bemarin v12 olisi heikko kone. pikku sähkövikoja tosin saattaa joskus olla/tulla koska 750:ssä on todella paljon varusteita ja kaikki toimii sähköllä. ajonautinto on ihan omaa luokkaansa ja ne äänet kun 5 litrainen v12 pata alkaa laulaa. vakaa kuin mikä eikä ollenkaan niin kömpelö kuin voisi luulla. etupään nivelien väljyys on ainainen vika isoissa bemareissa koska pitkä auto ja painava moottori kyllä kuluttaa niveliä mutta ne on halpoja joten ei niitä kannata surra. kun autoa huoltaa säännöllisesti niin ei se mihkään hajoa, matkamittarin voi ajaa vaikka ympäri kuulemma.

                ei se 740 huono vaihtoehto ole mutta itse valitsisin 750 8)
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • A N T T T I
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 5
                  • Vantaa

                  #9
                  ..

                  no joo, V12 on tietty aina V12...mut siinäpä se,veikkaan et aika monen 750:n sisuskalut on aika huorahtavassa kunnossa puutteellisen huollon/huoltamatta jättämisen takia,josta johtuu just noi puheet epäluotettavuudesta..niinku ankkuli tossa toteskin. eli kannattanee laittaa kunnon syyniin ennen ku ostaa..

                  Comment

                  • harri525ixTA
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 101

                    #10
                    säännöllisellä huollolla pysyy nipussa. suurin ongelma selviää varmaan soittamalla laakkoselle ja kysymällä inspection kakkosen hinta eli kiusaus säästää huolloissa ja dumpata se sitten eteenpäin kun paikat ovat hajoamaisillaan on kova.

                    saksan markkinoilla se hyvä puoli että joku verotus, käyttö- tai vakuutusmaksu kasvaa moottoritilavuuden mukaan joten
                    750:set ovat erityisen halpoja. joka kebabkiskan omistaja ajaa
                    semmosella

                    Comment

                    • 730ia
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1457
                      • pohjois-pohjanmaa, oulu

                      #11
                      :oops: meitsi 730 on entisen kioski yrittäjän herra horstin :lol: joo vaa ei niitä halpoja pommi 750 kannata tänne hakia saksasta..muuten oli vastikään hyvä topici näistä 750..eli ettiä kannattaa se.
                      F20 118d Aut.
                      ________
                      Volvo S40
                      MB W204
                      e90 320d
                      e46 coupe
                      e32 730ia

                      Comment

                      • taspa
                        Newbiemmer
                        • Apr 2004
                        • 6

                        #12
                        ajattelin tuossa, että jos myisi tuon nykyisen 730i:n ja hankkisi 750i:n, niin siinähän jäisi mahdollisesti jopa rahaa koneremppaan tai vastaavaan.
                        veto takana elämä edessä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎