Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 730IA -87 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --Mikko--
    Newbiemmer
    • Sep 2003
    • 16
    • Keski-Suomi

    e32 730IA -87 käyntihäiriö

    eli bemarissa seuraavanlaista vikaa: ajelin viimeviikolla normaalisti maantiellä.auto toimi noin 200km normaalisti. lähdin ohittamaan edessä ajavaa ja vaihdoin automaatista pienemmälle vaihteelle. kaasua painaessa auto ei lähtenyt kunnolla kiihtymään ja piti kummallista röpötysääntä. tuntui kun joku pytty olis pudonnu pois pelistä.. tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä toimii suht normaalisti, mut kaasuttaessa kaikki muuttuu, käy huonosti, ei jaksa vetää.... myös venttiilien nakutusta havaittavissa. onko mitään ideoita,missä vois olla vikaa??
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by --Mikko--
    eli bemarissa seuraavanlaista vikaa: ajelin viimeviikolla normaalisti maantiellä.auto toimi noin 200km normaalisti. lähdin ohittamaan edessä ajavaa ja vaihdoin automaatista pienemmälle vaihteelle. kaasua painaessa auto ei lähtenyt kunnolla kiihtymään ja piti kummallista röpötysääntä. tuntui kun joku pytty olis pudonnu pois pelistä.. tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä toimii suht normaalisti, mut kaasuttaessa kaikki muuttuu, käy huonosti, ei jaksa vetää.... myös venttiilien nakutusta havaittavissa. onko mitään ideoita,missä vois olla vikaa??
    Ootko tsekannut tulpat, puolat ja katin. Jos katista sisuskalut lähteneet liikenteeseen, niin oire voi olla tuollainen. Nakuttiko kone ennen tuota tapahtumaa? Joku muu varmaan tietää, voisiko ketju hypätä kulahtaneiden hampaiden yli ja aiheuttaa tuollaista. Mulla oli joskus VW Jetta ja siinä hyppäs hihna pari pykälää ja sen jälkeen röpötti ja oli koko kone puutunut.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #3
      No mulla oli vastaavaan tyyppinen vika omassa 535i:ssä ja siinä oli mennyt ohjainboksi ja lambda. Kävi niin että boksi kyllä osasi lukea lambdan arvoja, mutta se ei kyennyt käsittelemään arvoa ollenkaan ja näin kone ei saanut bensaa riittävästi yli 2000 r/min jälkeen. Meno oli ennen remonttia hengetöntä alle 2000 r/min ja siitä yli se ei enää isommilla vaihteilla mennyt. Ykkösellä ja kakkosella niinkin kiersi, mutta ei siellä tehoja ollut.

      Venttiilien naputus näissä M30 koneissa on kai enempi sääntö kuin poikkeus kun nokka on lievästi kulunut. Ei sillä pitäisi olla näini radikaalia merkitystä.

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        noista edellisistä veikkauksista pitäisin katti- tai jakoketjuvikaa melko epätodennäköisinä. kaikki käyntiin vaikuttava on ennen kattia ja löystynyt ketju pitää niin pahaa kolinaa, että sen takuulla huomaa.

        muutenkin kuulostaa enempi sytytys- kuin bensahäiriöltä. mulla on autot oireillu noin, kun virranajakajan kansi ja pyörijä on tiensä päässä (käy tyhjäkäyntiä, mutta ennakon lisääntyessä kipinä katoaa ja käynti on huono. uudet osat motonetistä ~65€). käytännön kestoikä taitaa olla siinä 120-150tkm tai 10v. tarkista ne nyt alkuun, samoin tulpanjohdot.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • --Mikko--
          Newbiemmer
          • Sep 2003
          • 16
          • Keski-Suomi

          #5
          otin virranjakajankannen ja pyörijän irti, näyttävät suhteellisen huonoilta ja kannen navoissa on jotain ihme karstaa ym. Täytyy hommata uudet ja toivoa, että vika korjaantuisi sillä. Onko venttiilien välysten säätäminen tos m30 koneessa kovin hankala homma??

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by --Mikko--
            Onko venttiilien välysten säätäminen tos m30 koneessa kovin hankala homma??
            Olisko FAQ mitään?
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • --Mikko--
              Newbiemmer
              • Sep 2003
              • 16
              • Keski-Suomi

              #7
              hupshups!!

              Comment

              • --Mikko--
                Newbiemmer
                • Sep 2003
                • 16
                • Keski-Suomi

                #8
                vika löytyi! (toivottavasti). Ykköspytyn pakoventtiilin keinuvipu on rikki, venttiilinvälys on reilun sentin luokkaa, venttiili ei siis käytännössä aukea ollenkaan. myös nokka-akseli suht kulunut ykköspytyn kohdalta..ompa kumma jos ei oikeen käy.. eli ei muuta kun remppaamaan!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎