Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tasosäädön disablointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 482
    • Finland Rovaniemi

    Tasosäädön disablointi

    Alkaa mennä hermot vuotaviin tasosäädön putkiin. Yksi kerrallaan hajoavat.
    Bentleyn opuksessa kyllä kerrotaan systeemin poisto takapään regulaattori lukitsemalla. Sinne asti putkissa on kuitenkin paine.
    Voiko suoraan pumpulta tulpata LAD linjan ( 12mm x1.5 sokeatulpalla) vai muodostuuko paine pumpun sisällä liian suureksi. Eli onko pumpussa sisäinen ylipaineventtiili, joka kierrättää öljyä sisäisesti.

    Edit: Itse itselleni vastaten. Ei voi tulpata suoraan, kierto pitää järjestää. Tai sitten modifioida pumpun mäntiä, ettei painetta enää muodostu. Ugh.
    Last edited by jaskap; 21-05-2022, 22:03.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • Kharon
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 50
    • Espoo

    #2
    Originally posted by jaskap View Post
    Alkaa mennä hermot vuotaviin tasosäädön putkiin. Yksi kerrallaan hajoavat.
    Bentleyn opuksessa kyllä kerrotaan systeemin poisto takapään regulaattori lukitsemalla. Sinne asti putkissa on kuitenkin paine.
    Voiko suoraan pumpulta tulpata LAD linjan ( 12mm x1.5 sokeatulpalla) vai muodostuuko paine pumpun sisällä liian suureksi. Eli onko pumpussa sisäinen ylipaineventtiili, joka kierrättää öljyä sisäisesti.

    Edit: Itse itselleni vastaten. Ei voi tulpata suoraan, kierto pitää järjestää. Tai sitten modifioida pumpun mäntiä, ettei painetta enää muodostu. Ugh.

    Ei ole iso juttu vaihtaa kaikki putket kerralla kun tavan jarruputki käy putkeksi ja niitä saa motonetistä muutamalla eurolla. Itse tolpat tai varsinkin säätöventtiili on jo vaikeampi juttu.

    Mutta tosiaan, paineensäätöventtiili on korkeudensäätöventtiilin yhteydessä joten kierto pitää olla tai pumppu sanoo poks. Vaan ei pitäisi olla vaikeata löytää tasonsäädöttömän mallin pumppu, jolloin selviää pumpun vaihdolla ja kaiken muun LAD-höpön voi huoletta purkaa pois.

    Lyhyessä mallissa korkeudensäätö oli lisävaruste eikä edes kovin yleinen, joten moisia pumppuja ei pitäisi olla vaikea löytää.

    Mainittakoon että vuotavia tolppia voi korjauttaa ~200e hinnalla, kaivan yhteystiedot josko joku tarvitsee, itselläni on 2 tolppaa työn alla ja sitten on varatolpat hyllyssä.
    E32 750i, -87
    E32 750il, -89

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 482
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Pumpun männät kokonaan pois ja normi kaasuiskarit taakse. Säiliön paluukanavan joutuu tulppaamaan ja nuo pumpun lad lähdöt. Tietysti voi korjata koko järjestelmän, mutta aikaa kannattaa varata.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎