BMV 750i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kharon
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Noh. Kysymyksessä on 80-luvun V12 moottorinen tuote täynnä aikansa hienoinpaa tekniikkaa, joten ihan mitä vain voi löytyä. Ja moottorinohaukseen ei pääse noin vain INPAlla kiinni, jos on alkupään tuote.
    Ei pääse juu, mutta vuosimallista riippuen se osaa itse kertoa vikakoodinsa.

    Tai ainakin tuo -89 osaa: Check engine-valoon vain polttimo ja kas kummaa, sieltä tulee "stomp test"illä (1) vilkkukoodina mahdolliset viat.

    Tämä tietenkin on mittaristoversiokohtainen ominaisuus, mutta jos on valkoinen tausta mittaristossa niin kannattaa kokeilla, ei maksa kuin polttimon.

    Tekstit "Prog. version 0.76" ja "3/89" löytyvät takaseinästä.

    1) https://www.sssquid.com/v3/bmw-stomp-test/

    Ero ohjeeseen on että 12-mukisessa tarvitaan 6 polkaisua toiseen ohjauspurkkiin ja 7 toiseen, niillähän on molemmilla omat vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Kharon
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    +30 vuotias auto ja käytännössä viimeiseen 10 vuoteen ajettu… todellisuus monesti iskee kasvoille kun auton näkee ja alkaa mahdollisten korjauskustannusten hintaa laskemaan.
    "Mahdolliset" kustannukset ovat huono vitsi, pitää lähteä todennäköistä tai varmoista. Niitäkin on, mutta kun tietää mitä tekee, niin hinta jää aika kauas siitä mitä diileri haluaisi niiden korjaamisesta.

    Mutta huono yleiskunto tarkoittaa joko halpaa autoa tai jää ostamatta, ei vain kannata. Käsitellyt myyntikuvat ovat jo kusetuksen puolella, se on heti iso varoitusmerkki kun myyntiehostuksellakin saa ihan siistin näköisen auton vähäksi aikaa.

    Vaan kilometreistä: Minullahan on siis kaksi, -87 on 160t ajettu ja -89 on kerännyt muhkeat 440t mittariin.

    -87:ssa on jarruvika: Jarrut jäävät päälle kun pääsylinteri jumittaa ja se on ihan vakiovika pitkään seisseessä autossa: Käyttötangon muovipusla (pääsylinterin sisällä) turpoaa niin että tanko ei enää liiku. Jatkuvasti ajossa olevassa autossa tanko kuluttaa puslaa sen verran että se ei täysin hirtä kiinni. ATE vielä tehny tuosta pääsylinteristä sellaisen että se ei käytännössä ole purettava, aika ahterista.
    Last edited by Kharon; 02-05-2023, 02:06. Reason: Jarrujuttu lisätty.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Moottorin ohjaus pitää synkronoida...
    Ihan selvyyden vuoksi kyseessä ei siis varsinaisesti ole moottoriohjauksen synkronointi, vaan sähköisten kaasuläppien synkkaus joita EML-boksi ohjaa. EML hoitaa myös tyhjäkäynnin säädön ja se ominaisuus on poistettu varsinaisilta moottorin ohjaimilta. Niitä ohjaimiahan onkin sitten kaksi, molemmille puoliskoille omansa, mutta ne ovat periaatteessa muuten ihan tavallisia kuusisylinterisen ohjaimia lukuunottamatta puuttuvaa tyhkäkäynnin säätöä. EML on tavallaan niiden "yläpuolella" ja muistaakseni DME-boksit saavat jopa virtansakin EML:n kautta.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Jossain täällä on omakohtaisia kokemuksia 16v (?) takaa, kun talouteen tuli 750iA -88 vähäksi aikaa. Autolla oli ajettu jo paljon, lähempänä 300tkm mutta se oli ollut seniori-harrastajan korjattavana ja hänen mukaansa lähes koko alusta oli uusittu. Ja se myös tuntui, auto kulki kuin juna.

    Jos alustassa ei ole EDC-iskunvaimentimia tms vuosikertakivaa, niin jos vain varaosina saa, niin E32 voi olla hyvinkin laitettavissa ajokuntoon? Tuo on kuitenkin jo 34-vuotias ja ilmoitettu ajomäärä on melko vähäinen, jos se on muutakin kuin joku lukema mittaritaulussa.

    Omalla kohdalla ei koskaan tottunut lyhyenä omistusaikana siihen painetehosteiseen jarrujärjestelmään. V12 oli hyvä kokemus, tuo 450Nm lähtee hyvinkin alarekisteristä.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Vanha auto joka viime vuosina ( oletus ) lähinnä ajamaton, ilmastointi ihan pikkujuttu, pikselivikaa näissä 99% autoissa ellei korjattu.

    Oliko ajotuntuma epämääräisen lötkö vai ajamattomuuden lisäksi täristäväkin.

    Vaikka siistin näköinen, monivärisyys häiritsee kuvissa pahasti ja jos hyvän haluaa, ainakin kyljet saa maalata ja samalla ne varmaan ovisaumat ym luonnolliset ruosteet.

    Eteläisemmän ruotsin autot jos talvella ajetaan, saavat mukavan suolasaastan päällensä.
    Last edited by ritariässä; 25-02-2023, 13:59.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by sale78 View Post
    .



    Ilmastointi ei toiminut, ruostetta oli siellä täällä vaikka ei pitänyt olla, pikseleitä puuttui paljon, mut ajotuntumasta tuli lopullinen ei.
    Siinä kyseinen yksilö: https://www.bytbil.com/sodermanlands...-1249-16656788 Kuvissa on 10xparemman näköinen kuin livenä, toki photoshoppauksen näki heti
    Tuollaisia ne wanhat autot ovat. On kyllä näyttävät myyntikuvat.

    Leave a comment:


  • sale78
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    +30 vuotias auto ja käytännössä viimeiseen 10 vuoteen ajettu… todellisuus monesti iskee kasvoille kun auton näkee ja alkaa mahdollisten korjauskustannusten hintaa laskemaan.

    Ikuisen kaverin ja työmaan näistä saa helposti, jos haluaa.

    Jossain tämä myynnissä vai puskaradion kautta?
    .

    Originally posted by peeämwee View Post
    Mitä kaikkea vikaa löytyi?
    Ilmastointi ei toiminut, ruostetta oli siellä täällä vaikka ei pitänyt olla, pikseleitä puuttui paljon, mut ajotuntumasta tuli lopullinen ei.
    Siinä kyseinen yksilö: https://www.bytbil.com/sodermanlands...-1249-16656788 Kuvissa on 10xparemman näköinen kuin livenä, toki photoshoppauksen näki heti

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    +30 vuotias auto ja käytännössä viimeiseen 10 vuoteen ajettu… todellisuus monesti iskee kasvoille kun auton näkee ja alkaa mahdollisten korjauskustannusten hintaa laskemaan.

    Ikuisen kaverin ja työmaan näistä saa helposti, jos haluaa.

    Jossain tämä myynnissä vai puskaradion kautta?

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by sale78 View Post
    Joudun ikävä kyllä tuotamaan kaikkille kuolaajille (itseni mukaanlukien) pettymyksen. Myyjän kaikista vakkuuteluista huolimatta, auto ei ollut kuvaillun kaltaisessa kunnossa. Jään odottamaan oikean neitokaisen saapumista luokseni.
    Mitä kaikkea vikaa löytyi?

    Leave a comment:


  • sale78
    replied
    Joudun ikävä kyllä tuotamaan kaikkille kuolaajille (itseni mukaanlukien) pettymyksen. Myyjän kaikista vakkuuteluista huolimatta, auto ei ollut kuvaillun kaltaisessa kunnossa. Jään odottamaan oikean neitokaisen saapumista luokseni.
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Tätä seuraan mielenkiinnolla. Nuo on oikeita Bemareita nykyisiin huonolaatuisiin kyhäelmiin verrattuna.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Tätä seuraan mielenkiinnolla. Nuo on oikeita Bemareita nykyisiin huonolaatuisiin kyhäelmiin verrattuna.

    Leave a comment:


  • sale78
    replied
    Täysin samaa mieltä. Noilla ton aikakauden vehkeillä on sellaista sielukkuutta ja estetiikkaa, mihin uudemmat ei ikinä yllä. Joo, ajatuskin siitä, että sen jättäis sinne tänne kaduille tuottaa hurjaa pelkoa ja eroahdistusta . Pakko ajaa kaasu-skodalla noita pakollisia ja tuosta sitten kevät/kesä peli pitkille ja hienoille reissuille tms.

    Originally posted by peeämwee View Post
    No niin hienoa! Projektia/showroomia odotellessa. Aaaah, tuon aikakauden autot ovat niiiiin hienoja. Paljon mielummin käyttis olisi mint condition e34/32, mutta sitten saisi aina pelätä ilkivaltaa ja suolaa. Nykyään autoissa on ihan liikaa nappeja ja säädettävää….
    Last edited by sale78; 18-02-2023, 13:20.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by sale78 View Post
    Tuosta voitte olla varmoja! Epäilen kykyäni enää perääntyä, joten 99% varmuudella kuvaa ym. tulossa..
    .
    No niin hienoa! Projektia/showroomia odotellessa. Aaaah, tuon aikakauden autot ovat niiiiin hienoja. Paljon mielummin käyttis olisi mint condition e34/32, mutta sitten saisi aina pelätä ilkivaltaa ja suolaa. Nykyään autoissa on ihan liikaa nappeja ja säädettävää….

    Leave a comment:


  • sale78
    replied
    Kiitoksia, nyt alkaa matskua löytyä!
    Originally posted by niiksu View Post
    Samoja koneita ollut 850-malleissa. Eli sieltä 8-sarja puolelta foorumia kannattaa katsella myös vinkkejä.

    Leave a comment:


  • sale78
    replied
    Tuosta voitte olla varmoja! Epäilen kykyäni enää perääntyä, joten 99% varmuudella kuvaa ym. tulossa..
    Originally posted by ritariässä View Post
    Vanha 750 ja 130tkm, tänne projekti tai showroomia ehdottomasti jos se siirtyy/siirtyi omistukseen
    .
    Originally posted by jaskap View Post
    Samaa mieltä. Melkoinen säilymäihme.
    Last edited by sale78; 17-02-2023, 20:00.

    Leave a comment:

Working...
X