Originally posted by jaskap
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMV 750i
Collapse
X
-
Vanha 750 ja 130tkm, tänne projekti tai showroomia ehdottomasti jos se siirtyy/siirtyi omistukseen
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by niiksu View PostSamoja koneita ollut 850-malleissa. Eli sieltä 8-sarja puolelta foorumia kannattaa katsella myös vinkkejä.
Leave a comment:
-
-
Kiitti linkeistä, noista saa paljon irti!
Originally posted by Wespa View PostM539 Restorations -kanavaan YouTubessa kannattaa tutustua jos ei ole jo tuttu, yksi E32 750iL (Project Karlsruhe) siellä on käyty jo aika perusteellisesti myös koneen osalta läpi, vaikka homma onkin vielä kesken.
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia noista! Mitäköhän tällä tarkoitit: "8 veljien puolella hyvä koonnos"? Juu, ollu keräilijällä todella pitkään ja kaveri uusinut siihen vaikka mitä. Täytyy käydä kattoo, sillä se selviää. Pistin foorumin hakukenttään "Moottorin ohjauksen synkronointi", mutta ei yhtään osumaa?!
Originally posted by jaskap View PostNoh. Kysymyksessä on 80-luvun V12 moottorinen tuote täynnä aikansa hienoinpaa tekniikkaa, joten ihan mitä vain voi löytyä. Ja moottorinohaukseen ei pääse noin vain INPAlla kiinni, jos on alkupään tuote.
Ensimmäisenä kannattaa katsoa, että käy oikeasti molemmilla puoliskoilla, eikä vain toisella.
Jos on harrastajalla ollut, luulisi että asiat ovat kunnossa. Tosin moni laittaa näihin vääriä tulppiakin, ja se ei originaaleilla puolilla käy kunnolla kuin ainoastaan oikeilla tulpilla. 8 veljien puolella on hyvä koonnos tästä.
Ailahtelu voi tosin johtua seisomisesta ja vanhoista bensoista. Moottorin ohjaus pitää synkronoida, ohjeet löytyy etsimällä tältä foorumilta. Ja imusarjoja ei kannata huvikseen käyttää irti, tiivisteet maksaa hunajata.
Ja kaasutella ei kannata N tai P asennossa, jos ei halua laatikon A-pakan remppaa harrastaa. Tämä on tyyppivika.
Tuon säikeen takaa löytyy kilokaupalla tietoa. Bentleyn opus on liki pakollinen lisäksi tai ainakin hyvä.
Mutta onhan se hieno auto kerta kaikkiaan.Last edited by sale78; 16-02-2023, 21:40.
Leave a comment:
-
-
Noh. Kysymyksessä on 80-luvun V12 moottorinen tuote täynnä aikansa hienoinpaa tekniikkaa, joten ihan mitä vain voi löytyä. Ja moottorinohaukseen ei pääse noin vain INPAlla kiinni, jos on alkupään tuote.
Ensimmäisenä kannattaa katsoa, että käy oikeasti molemmilla puoliskoilla, eikä vain toisella.
Jos on harrastajalla ollut, luulisi että asiat ovat kunnossa. Tosin moni laittaa näihin vääriä tulppiakin, ja se ei originaaleilla puolilla käy kunnolla kuin ainoastaan oikeilla tulpilla. 8 veljien puolella on hyvä koonnos tästä.
Ailahtelu voi tosin johtua seisomisesta ja vanhoista bensoista. Moottorin ohjaus pitää synkronoida, ohjeet löytyy etsimällä tältä foorumilta. Ja imusarjoja ei kannata huvikseen käyttää irti, tiivisteet maksaa hunajata.
Ja kaasutella ei kannata N tai P asennossa, jos ei halua laatikon A-pakan remppaa harrastaa. Tämä on tyyppivika.
Tuon säikeen takaa löytyy kilokaupalla tietoa. Bentleyn opus on liki pakollinen lisäksi tai ainakin hyvä.
Mutta onhan se hieno auto kerta kaikkiaan.Last edited by jaskap; 16-02-2023, 10:54.
Leave a comment:
-
-
M539 Restorations -kanavaan YouTubessa kannattaa tutustua jos ei ole jo tuttu, yksi E32 750iL (Project Karlsruhe) siellä on käyty jo aika perusteellisesti myös koneen osalta läpi, vaikka homma onkin vielä kesken.
Leave a comment:
-
-
BMV 750i
Tervehdys pitkästä aikaa! Viimeksi ollu bimmeri 2012, mutta nyt alkoi noi vanhat mallit näyttää silmissä niin pirun kauniilta ja tuollaista ajotuntumaa ei uusissa kärryissä oo, et pakko sellainen on käydä hakee.
Olis kyseessä 750i V12 1989, 130000km. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ei käytännössä ajoa, harrastelijalla lämpimässä tallissa. Ainut "vika" on moottorin pieni ailahtelu tyhjäkäynnillä. Mites kaikki tiivisteet? Nehän seisottamisesta kuivuu. Riittääkö, et ajaa vaikka 40km ja sit odottaa esim päivän, jottais sais selville, et mistä vuotaa jos vuotaa? Tuleeko porukalle muita ajatuksia mieleen, et mitä kandeis ottaa huomioon? Elektroniikkaa taitaa usein joutua uusia ja olik nii, et bensatankit usein vuotavia? Löysinkin tuosta alempaa jonkun verran vinkkeja, mutta kaikki ajatukset tervetulleita. Autoon on vaidettu lähes kaikki moottorin sähköosat, imusarjojen tiivisteet ja siinä yhteydessä vissiin myös kansipahvi. Jarrujen "hallintayksikkö" mikäs se ny on nimeltään, myös vaihdettu ku jarrut oli jumittanu. Hyvin siittä on huolta pidetty.Last edited by sale78; 16-02-2023, 21:27.Tags: None
-
Leave a comment: