Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Jarru ongelmia. Ongelma ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 165
    • Helsinki

    E32 Jarru ongelmia. Ongelma ratkaistu

    Kaikki alkoi viime keväänä kun ajellessa jarrut alkoivat laahaamaan kesken ajon. Ajelin hissukseen kotia asti n.5km ja tarkistin jarrunesteen määrän joka oli normaali. Kaikki satulat olivat tulikuumat. Jarrut alkoivat kuitenkin toimimaan itsestään normaalisti, enkä siihen kiinnittänyt huomiota sen enempää.

    Kesällä sitten vaihdoin levyt ja palat, joilla ajelin noin 1000km ilman ongelmia. Kunnes sitten jarrut alkoivat laahaamaan kesken normaalin ajon. Jarrunestettä ei ollut kadonnut säiliöstä ja kaikki satulat taas tulikuumina. Pedaali ei palautunut normaalisti ylös vaan jäi ns puoliväliin. Tuntui kuin järjestelmässä olisi ilmaa. Ilmaus ei tullut kyseeseen koska satuloista oli kahdesta katkennut ilmausruuvi ja kolmannen katkaisin itse. Eikä katkenneiden ilmausruuvien irroitus onnistunut. Katkaisin niihin vastakierretapit vaikka yritin varovasti.

    Loppukesästä sain hankittua vastaavat satulat ja uudet ilmausruuvit. Eikun paikalleen ja ilmaus. Ilmauksen tein ohjeiden mukaan oikeassa järjestyksessä kaikille satuloille. Kun kuplia ei tullut ja pedaali tuntui taas normaalilta lähin koeajolle. Jarrut tuntui toimivan kuin unelma, kunnes vartin ajon jälkeen alkoivat laahaamaan ja kaikki satulat tulikuumana. Tässä vaiheessa iski jonkinlainen Vilenius ja Härkönen efekti.

    Kun taas työkiireiltäni ehdin ja säät suosi ilmasin järjestelmän uudestaan samalla tavalla kuin viimeksi. Kuplia ei tullut ja pedaali tuntui taas normaalilta. Vartin ajo ja taas jarrut laahaa.

    Huomioitavaa vielä että jarrut toimivat (n.15 min) taas kun auto on seissyt paikallaan päiviä.

    Mielessä pyöriviä kysymyksiä:
    • Vika pääsylinterissä? (kun kerran joka kulma laahaa).
    • Pitääkö tuossa ilmata ABS järjestelmäkin jotenkin?
    • Voiko kaikkien satuloiden männät jumittaa yhtäaikaa lämmetessään?
    Last edited by Masi; 19-03-2006, 02:24. Reason: Korjattu kirjoitus virheitä
    E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic
  • Masi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 165
    • Helsinki

    #2
    Nii osaisko joku neuvoa asiassa?
    E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Tässä TIS:n selityksiä:
      Attached Files
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Masi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 165
        • Helsinki

        #4
        Ongelma ratkaistu. Pääjarrusylinteri oli jumissa ja piti vaihtaa.

        Teetin työn Tapiolan Esson huollossa yht.454€
        Pääsylinteri Motonetistä 320€ loput hinnasta muodostui työstä ja nesteistä.
        Last edited by Masi; 20-03-2006, 12:45.
        E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎