Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 M30B30 730i Kylmäkäynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #16
    m30b30

    Vastaavia ongelmia viime talvena.Ratkes kun putsasin tyhjäkäynti moottorin,ilmamäärämittarin ja kaasuläpän ympäristön brake cleanerilla>uskomaton määrä öljyn sekaista töhnää.Putsasin ko liittimet mukaan lukien kaasuläpän asentoanturin liitimen.Imuilmavuoto löytyi haitariputkesta>putki uusittiin.Lisäksi latasin akun ja rasvasin kaasuvaijerin.
    Tarkista vielä tuo lämpötilaanturin johto/johtoliitos ettei ole rikki.

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 287
      • Jyväskylä

      #17
      No löytyyhän meitä muitakin täsmälleen saman ongelman kanssa painivia. on kuin avointa kirjaa luettaisi Kertokaa vaan jos vedenpitävä selitys ja lääke tälle oikulle löytyy.

      Terveisin entinen mersumies.

      Comment

      • Erska
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 439
        • Tuusula

        #18
        Joo, täällä kanssa ollut samoja onkelmia joskus...vaihdoin lämpötilan tunnistimen(sen sinisen) sillä korjautui sillai et ei tehny tuota aina...mut senkin jälkeen teki joskus tuollai, mut aina vaan kylmänä! jos polkas kaasua oikeessa kohti niin läks... mut jos se vaan hörähti niin sen jälkeen sai sahata muutamia minuutteja -->
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Nyt: VOLVO S60 D5 -03

        EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

        Comment

        • Stroop
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 287
          • Jyväskylä

          #19
          Juuripa näin, ja parhaiten saa käyntiin kun runttaa kaasun pohjaan. Omasta on tuo anturikin mitattu ja kunnossa on.

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            #20
            juurikin kaasu pohjassa lähtee tosi hinkuttamisen jälkeen käyntiin...lupailee eka pitkään ja sit vaivalloisesti hörähtää käyntiin...sit toimii normaalisti...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            • Stroop
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 287
              • Jyväskylä

              #21
              Onko kukaan ehtinyt paneutua vaivaan? Aion tsekata viikonlopun aikaan tuon putken murtumien osalta. Kerron sitten tuloksia.

              Comment

              • Stroop
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 287
                • Jyväskylä

                #22
                Do dih! Imuputkessa ilmamäärämittarin jälkeen n.5 cm:n murtuma, eilen korjattu. Ainakin tänä aamuna lähti käyntiin ihan ok, pakkasta 15 C.

                Comment

                • keksa23
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 100
                  • Lapijoki central

                  #23
                  Mittari, letku...yms...

                  No niih nysse käy......... seuraava letku jonka vois kattoo on se venttilikopan huohotin letkusta lähtevä pikkuputki joka menee imusarjan keskeltä sinne imusarjan alle
                  (todennäköisesti täynnä mössöä ja likistynyt kasaan....) AIHEUTTAA Tyhjäkäynnin"seilaamista" jos tukossa=toimii jonkinlaisena kierrätys systeeminä..

                  Lisäksi jos tyhjäkäynti on korkea lämpimänäkin niin läppärungosta löytyy M6
                  ruuvi jonka löysäämällä saa läppäasentoa muutettua ja tyhjäkäyntiä pienennettyä/nostettua.
                  Last edited by keksa23; 26-02-2007, 19:19.

                  Comment

                  • kerma
                    Newbiemmer
                    • Jul 2003
                    • 14

                    #24
                    Mulla 730iA 1990
                    Käyntiin lähdössä ei ongelmia, mutta tehopiikki tuntuu kyllä siinä 4000rpm,
                    ensin ei tapahdu mitään ja sitten koko wessa ampaiseekin aimo laukkaan
                    Oon vaan miettinyt kun tasaisellakaan 80km/H ei pääse alle 10l/100km, et voiskohan olla joku imuilmavuotovika kans?
                    Kaupungissa obc näyttää jotain 17l/100km ja tankkaus.com palveluun
                    syötettynä keskikulutus jotain 15,26

                    Paljon teidän 730:t syö, Oikeasti ja obc:n mukaan?

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      #25
                      Mulla meni 730IA 8L/100km matka-ajossa...(kulutusmittari) nurkka-pyörityksessä vei sen 18L/100km
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      • Stroop
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 287
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Näyttäis maantieajossa kulutusmittarin mukaan n. 10, kaupunkiajosta ei tietoa, on niin vaihtelevaa. Mutta hyvin on käyntiin lähtenyt nyt.

                        Comment

                        • ville1b
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 220
                          • asd

                          #27
                          Huomasin että mulla ainakin ilmanputsarilta ilmamäärämittarille menevässä letkussa, jossa 90 asteen kulma, oli iso halkeama. Ostin uuden ja myös sen haitariletkun samalla. Kohta vaihdan ja puhdistelen samalla kaikkea sieltä, katotaan miten käy.

                          edit: Ja kulutus sama kun Erskalla, sattuneesta syystä..
                          Last edited by ville1b; 05-03-2007, 14:25.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #28
                            Olipas iso ero, kun laitoin BMW original teile -tulppien tilalle uudet samanlaiset. Tyhjäkäynti kuullostaa aivan erilaiselle, nopeasti kaasua poljettaessa ei enää tuprauttele mustaa savua, kiihtyy aivan eri tyyliin, tyhjäkäynti löytyy suoraan kohdalleen niin kylmänä kuin kuumanakin ja näyttäs tuo kulutuskin tipahtaneen nurkka-ajossa reippaasti.

                            Tulpat vaihdoin siksi kun ilmamäärämittaria pakokaasutesterissä säätäessäni HC oli lähellä 100:sta tyhjäkäynnillä ja kierroksillakin siellä 30 kieppeissä. Myös CO oli turhan huono (liki 0,3). Kunnolla soppaa saadessaan osa jäi palamatta. Joskus se on pienestä kiinni, kannattaa noita perushuoltojakin joskus tehdä, uusien tulppien hinta säästyy jo ekan tankin aikana jos kulutus pysyy tälläsenä.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              #29
                              Originally posted by Bozi View Post
                              Kyllä sen kampuran asentotunnistimen pitäis halvautua laakista jos siinä vikaa on.. Mutta oskilloskoopilla voi ainakin tutkia sen antamaa signaalia, vastusmittauksella voi todeta täysin kylmentyneen anturin.
                              Ei muuten mene välttämättä kokonaan kuolleeksi kerralla. Omassa autossa pikkuhiljaa huononi ja oireet samantyylisiä, eli lämmittämätön auto ei käynnistynyt. Lämpimästä autosta mitattuna anturi antoi suhteellisen järjellisiä lukuja, aluksi jopa ihan normaaleja. Pikkuhiljaa huonompia. Kylmänä anturi ei antanut lainkaan lukemaa. Siis ei mitään vastusta. Kokeilin kerran lämmittää kylmästä koneesta pelkästään tuon ko. anturin. Auto lähti kerralla käymään. (Lämmitin kuumavesipussilla.) Anturin vaihtamalla käynnistysongelmat katosivat.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎