Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 3.5 vm 90 vai E32 5.0 vm 87??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    E32 3.5 vm 90 vai E32 5.0 vm 87??

    Moi!

    Mahdollisesti uutena Bmw kuljettajana haluaisin kysyä jo käyttö kokemusta omaavilta kuskeilta otsinkon mukaista kysymystä 700 sarjan autoista. Kumpiko noista kannattaisi ottaa ajatellen nyt muutakin kuin tehoa Yleisempiä korjauksen kohteita mihin olette törmänneet?

    kiitokset etu käteen
  • musta
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 54
    • laihia

    #2
    Itse 735i vm90 omistajana suosittelen sitä. Koska jos tulee vikaa osia on käyttettynä paremmin saatavana. Kone yksinkertaisempi huoltaa jos itse tekee.Noista 750i ei omaa kokemusta mutta kuullun mukaan nuo Autom vaihdelaatikot on ollut vähän heikkolenkki noissa 750i tietty jos ei revittele laatikolla varmaan kestää. No maku ja raha asia mistä tykkää. Kannattaa kumminkin ennen ostoa tutkia kaikki sähkölaitteet että toimii alustan kunto ovien alaosat helmat kaaret ja takaluukku että ei tule yllätyksiä. Harraste autojahan nämä on mutta niissä on sitä jotain..

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      #3
      Sitähän ei voi kukaan kieltää etteikö V12-koneella varustettu 750 olisi mahtava auto, mutta kaikesta huolimatta fakta on ettei se ole kovinkaan käytännöllinen. Ahtaan konehuoneen huoltaminen vie aikaa, ja varaosat ovat kalliimpia ja tietyiltä osin vaikeampia saada. Myöskään bensankulutus repeää helposti aivan uusille lukemille. Ylläpitokustannuksiltaan 750 ei siis ole missään nimessä käytännöllinen ajokki.

      735:n tekniikka on puolestaan varsin yksinkertaista ja korjaaminen onnistuu omin päinkin yleensä suht helposti. Käytettyjä varaosiakin löytyy varsin kohtalaisesti, koska samoja myllyjä on käytetty myös viitossarjassa.

      Seiskat ovat isoja autoja, joten alusta on tavallista kovemmalla koetuksella. Toisin sanoen kannattaa tsekkailla tukivarsien, puslien yms. kunto, sillä ne ovat "kulutustavaraa".

      Itselläni on -88 730i josta löytyy siis vastaavantyyppinen M30-kone kuin tuossa 735i:ssä on. Itse päätyisin sinun tilanteessasi 735i:een, jollei käytössä sitten ole riittävästi löysää rahaa.
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • cool10
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 239
        • Stadi

        #4
        Toi 750i on sellaselle, jolla on rahaa ostaa se uutena ja myy sen parin vuoden päästä takuun loputtua. 735i:llä kestää vähän köyhemmänkin perse ajella. Luotettavaa perustekniikkaa. 735i:ssä tsekkaa, että venat on säädetty säännöllisesti (suositus 15000 km välein) ja nokan voiteluputki kiristetty. Jos 735i on manuaalilla, hyvä. Automaateissa voi tulla kaikenlaista ongelmaa eteen, toki manuaalikin voi hajota, mutta sen ongelmat on helpompi paikallistaa lyhyellä koeajolla.

        Kaikkien sähkövehkeiden toiminta on hyvä tarkistaa, ilmastointi harvoin alkaa toimia pelkästään täyttämällä se (yleinen myyntiargumentti).

        Alustan osia olisi hyvä olla vaihdettu, jos ei mitään dokumenttia ole, niin voi olettaa, että sinne saa aika paljon vaihtaa. Toki kolinat(tamuus) paljastaa aika paljon.
        EX: 730i -89

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #5
          mikä varustelu- ja moottoriversio on sopiva, varmaan riippuu lompakon paksuudesta ja omista mieltymyksistä. mulle on toi 3 litranen+manuaali ainaki just mieleinen yhdistelmä.

          jotain vikalistoja on keräilty:




          älä maksa täyttä hintaa autosta, johon ei ole tehty alustaremonttia.
          älä maksa täyttä hintaa autosta, jossa ei ole kunnon varustelua.
          älä maksa täyttä hintaa autosta, joka on ajettu yli 250tkm.
          älä osta seiskaa, jossa on näkyvää ruostetta.
          älä osta suomiseiskaa.

          lisäksi: älä osta seiskaa, jos et pidä auton huoltamisesta ja korjaamisesta. (ei se sen useammin mene rikki kun muutkaan, mutta korjaamon sedällä vilahtaa dollarinkuvat silmissä heti, kun vanha ja iso bemari ilmestyy pihaan )
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • aa750il
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 31

            #6
            750il 1988 mallista kokemuksia kertynyt 4-vuoden ja noin 75tkm aikana.

            enemmän tarinaa kotisivuillani http://kotisivu.mtv3.fi/e32/

            siellä mm. korjauksia sivuilla olen pyrkinyt kaikki korjaukset laittamaan hintoineen ylös.

            enpä ole viitsinyt korjauksien yhteishintaa laskea, siitä voisi laskea osiin mennyttä rahaa ja jakaa 4:llä niin saa ylläpitokuluja korjauksien osalta/vuosi.
            +huoltojen hinnat. Suodatin + sytytystulpat n.50e + 8litraa öljyä, 10-15tkm välein. Ilmanputsareita hiukan harvemmin.
            BMW750iL

            Comment

            • samu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 58

              #7
              750

              olen ollut erittäin tyytyväinen -87 750. ympärivuotista ajelua on 2 vuoden aikana tullut n. 40000km. hyvin toimii myös talviautona.
              V12 rules

              Comment

              • 6power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 254
                • Tampere

                #8
                Moi!

                Kiitokset hyvistä kommenteista...valintani osui vm-90 735i A :han johtuen käyttö kustannuksista ja auton hyvästä kunnosta (138 tkm). Kaikille lukioille hyvää kevättä

                T:6power

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎