Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32, etulattiamaton irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    e32, etulattiamaton irroitus

    Elikkäs ois tarkotus käyttää etulattiamatto irti ja kuivattaa kunnolla jo ottaa alkavat ruosteet kiinni ja uusia silikoonit jos tarvii.

    Ajattelin vain kysästä jos olisi tietäviä ihmisiä että miten se oikein otetaan pois ennen ku rupean puukkoa kaivamaan.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Kyllähän siinä joutuu muutamia osia irroittelemaan ennenkuin etumatto irtoaa... Tuossa muutama asia joka noin äkkiseltään tulee mieleen E34:sta:

    Etupenkit, etukynnyslistat, keskikonsoli, lämppärinkenno?, kickpaneelit, hanskalokero, kuskinpuolen jalkatilan yläverhoilu, kaasupoljin, keskikonsolin etuverhoilupalat.

    Ne ketkä on E32/E34:sta sisustaa purkaneet varmaankin kertovat enemmän.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #3
      Juu. Penkit, kynnyslistat, keskikonsoli, paneelit, kojelaudan alaosat sivuilta, takalattiamatto on jo irti. Eli etulattimatto vaan kiinni sieltä keskeltä.

      Lähinnä ideana että onko se halki sieltä edestä keskeltä vai pitääkö se tehdä vaikeamman kautta se irroitus. Koitin tonkia mutta ei sinne saa käsiä väliin että kokeilis ja ei vihti repiä ku ei oo varma että onko se halki.
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Juho_P
        Koitin tonkia mutta ei sinne saa käsiä väliin että kokeilis ja ei vihti repiä ku ei oo varma että onko se halki.
        En ole 100% varma asiasta, mutta vahva epäily on ettei se matto ole halki sieltä lämppärinkennon kotelon etupuolelta.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #5
          Sitä samaa ittekin epäilin mutta ajattelin kysyä koska matto oli halki siitä keskikonsolin alta eli maton takaosasta.

          Koitanpa vaikka purkaa sen kennoston sun muut edestä että saa oikein sen maton pois. Mutta jos hermot menee niin ei varmaan haittaakaan oo vaikka sen halkaisis sieltä edestä jos ei oo jo halki.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • Madfexx
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3646
            • Lempäälä

            #6
            Itsellä ei ainakaan ollut halki se matto sieltä kojelaudan alta. En jaksanut alkaa purkaa niitä kennoja ja puhaltimia sun muita rojuja joten leikkasin raakasti mattopuukolla sen maton molemmilta puolilta halki niin kaukaa kojelaudan alta kuin pystyin. Eipä sitä puukottamista mitenkään huomaa kun ne matot kuitenkin istuvat siihen lattiaan niin hyvin ja se leikattu kohta jää sen jalkatilan sivuverhouspalan taakse.
            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

            Comment

            • jakusa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 515
              • Lempäälä

              #7
              Ei ollu mulla e34 halki edestä lämppärinkennon etupuolelta(moottorinpuolelta). Leikkasin kans mattopuukolla, ei oikee kiinostanu käydä repii lämppärin kennoa eikä varsinkaan ilmastoinnin höyrystintä kun olis pitäny vielä mokoman takia täyttää...
              Last edited by jakusa; 24-03-2006, 08:23.
              -after all is said and done more is said than done-


              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Mattopuukko on VÄLTTÄMÄTÖN työkalu mikäli etumatto halutaan irti.
                Muussa tapauksessa menee kojelauta lämmityslaitteineen purkuun(+vesien sekä ilmastoinnin tyhjennys) ja kaikenlaiset pikku murheet odottavat sitä kautta mattopuukotonta "asentajaa".
                Eli ehdottomasti matto molemmin puolin kennoa halki.

                Comment

                • Juho_P
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 313
                  • p-pohjanmaa

                  #9
                  Jeps. Mattopuukon kans tuhertelin tuon maton pois. Jonku aikaa sen kans sai tuhista mutta aika vaivatta sitten huilas sieltä pois.

                  Ja onneksi otin sen pois koska oli pari aika kivaa ruosteen alkua siellä, jotka saa vielä tässä vaiheessa aika nätisti kiinni. Autohan ei niin kallis ole että haittais leikelty lattiamatto (ei edes huomaa että on leikelty jos ei pura suojia edestä pois) mutta nuo ruosteet hyvä ottaa kiinni ennen ku tulee ylimääräisiä tuuletusreikiä pohjaan. Sama kait se on nyt tehdä kunnolla ku alotti.
                  pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎